[ A6 C5] Wyciek simeringu miedzy wałem a skrzynia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
[ A6 C5] Wyciek simeringu miedzy wałem a skrzynia
Mam wyciek na simeringu miedzy wałem a skrzynią. Troszkę tego oleju kapie. Mam do Was pytanie czy to kapie olej ze skrzyni czy olej z silnika? Jak to poznać? Pewnie olej od skrzyni jest dużo bardziej gęściejszy niż ten od silnika?
Pytam bo nie chcę zatrzeć skrzyni biegów a na razie nie mam kasy na robienie tego simeringu.
Pytam bo nie chcę zatrzeć skrzyni biegów a na razie nie mam kasy na robienie tego simeringu.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Twój profil mówi nam, że nie masz wałudiabeelek pisze:Ja mam manuala a nie Tipa

A jeśli cieknie ci między wałem, a obudową skrzyni - to cieknie olej z torsena - inny niż w skrzyni, jest go tam dość mało, więc radzę Ci to dośc szybko zrobić, bo torsen jest wieczny, o ile się o niego dba a całe dbanie to odpowiedni poziom oleju, bez oleju nie pochodzi za długo

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rozpoznać będzie ciężko - niestety olej silnikowy i przekładniowy mają podobne barwy, możesz się posłużyć jednak zmysłem węchu - przekładniowy śmierdzi "trupem" jak jak to mawiam, ale jeśli nie znasz zapachu przekładnwiowego to też nic nie poradziszdiabeelek pisze:Nie mam quattro ale co to znaczy, że nie mam wału? Cieknie mi z simeringu między skrzynią a ... no właśnie a czym (wg mnie między wałem korbowym)i co to cieknie za olej. Co to jest Torsen? Jak tam dolać oleju i jak rozpoznać co to za olej cieknie?


A skoro nie masz teraz kasy żeby to zrobić (a tanio też nie będzie

- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
A nie masz czasem jakiegoś wycieku oleju z silnika np. z tylnej części klawiatury? Odmy?
Jak będzie tam wyciek to podczas jazdy olej właśnie będzie w tym miejscu spływał powodowany pędem powietrza miałem u siebie coś takiego.
Jak będzie tam wyciek to podczas jazdy olej właśnie będzie w tym miejscu spływał powodowany pędem powietrza miałem u siebie coś takiego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez maro_stg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Nie mam pojęcia jak to zdiagnozować poprawnie, jak będę wymieniał olej to jeszcze raz popatrzę skąd cieknie może coś znajdę. A słyszeliście coś o takim specyfiku Oil Stop Leak Midland słyszałem kilkanaście opinii pozytywnych od ludzi którzy to zalali jak im ciekło miedzy skrzynia a wałem i po zalaniu tego płynu problem zniknął na 2 - 3 lata... Stosował ktoś z Was takie coś?
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
diabeelek proponuję tak jak pisałem wcześniej najpierw zając się wyciekami oleju z silnika, ale u góry to jest najczęstszy problem, oczywiście sprawdź szczelnośc odmy oraz czy ezektor drożny - jest sporo tematów na forum o tym.
Podjedź do mechanika to napewno znajdą gdzie cieknie - za diagnozę nic nie zapłacisz..
Nie ma co się pchac w koszta i wymieniac od razu simering skrzyni bo to naprawdę rzadka usterka
Podjedź do mechanika to napewno znajdą gdzie cieknie - za diagnozę nic nie zapłacisz..
Nie ma co się pchac w koszta i wymieniac od razu simering skrzyni bo to naprawdę rzadka usterka

Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 21:12 przez maro_stg, łącznie zmieniany 2 razy.
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
ja też miałem w tym miejscu mokro a przyczyną były mokrości między V czyli okolice turba i obudowy filtra oleju były zalane i ściekało. Sprawdz sobie czy masz tam mokro. Druga przyczyna to uszczelki pod deklami a dopiero kolejna nad którą bym pracował to uszczelniacz wału
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Cześć,
Tak da się wymienić bez demontażu skrzyni biegów - na szczęścierad80 pisze:Czy da się go wymienić bez wyjmowania skrzyni ?

Poszukaj na forum lub chociaż w moich postach a znajdziesz odpowiedź. Jakiś czas temu podałem tam nr części i link do procesu wymiany owego uszczelniacza. Dodatkowo po demontażu flanszy sprawdź ją pod kątem korozji i ewentualnych wżerów w miejscu styku flansza - uszczelniacz.rad80 pisze:Jaki typ tego simeringa?