Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Wyciek simeringu miedzy wałem a skrzynia

Układ napędowy i skrzynie biegów
diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

[ A6 C5] Wyciek simeringu miedzy wałem a skrzynia

Post autor: diabeelek » 28 wrz 2011, 12:00

Mam wyciek na simeringu miedzy wałem a skrzynią. Troszkę tego oleju kapie. Mam do Was pytanie czy to kapie olej ze skrzyni czy olej z silnika? Jak to poznać? Pewnie olej od skrzyni jest dużo bardziej gęściejszy niż ten od silnika?
Pytam bo nie chcę zatrzeć skrzyni biegów a na razie nie mam kasy na robienie tego simeringu.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 wrz 2011, 14:17

U nas w Tipach kolor oleju jest inny niż silnika... z silnika będziesz miał czarny jak smoła... ze skrzyni nie powinien... nie wiem tylko jaki jest olej u Ciebie zalany i jaki ma kolor...

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 28 wrz 2011, 20:11

Ja mam manuala a nie Tipa

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 wrz 2011, 08:35

diabeelek, tak, ale podałem to w celu zobrazowania sytuacji jak można sobie spróbować pomóc...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 09:45

diabeelek pisze:Ja mam manuala a nie Tipa
Twój profil mówi nam, że nie masz wału :(
A jeśli cieknie ci między wałem, a obudową skrzyni - to cieknie olej z torsena - inny niż w skrzyni, jest go tam dość mało, więc radzę Ci to dośc szybko zrobić, bo torsen jest wieczny, o ile się o niego dba a całe dbanie to odpowiedni poziom oleju, bez oleju nie pochodzi za długo :(

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 29 wrz 2011, 14:19

Nie mam quattro ale co to znaczy, że nie mam wału? Cieknie mi z simeringu między skrzynią a ... no właśnie a czym (wg mnie między wałem korbowym)i co to cieknie za olej. Co to jest Torsen? Jak tam dolać oleju i jak rozpoznać co to za olej cieknie?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 15:36

diabeelek pisze:Nie mam quattro ale co to znaczy, że nie mam wału? Cieknie mi z simeringu między skrzynią a ... no właśnie a czym (wg mnie między wałem korbowym)i co to cieknie za olej. Co to jest Torsen? Jak tam dolać oleju i jak rozpoznać co to za olej cieknie?
Rozpoznać będzie ciężko - niestety olej silnikowy i przekładniowy mają podobne barwy, możesz się posłużyć jednak zmysłem węchu - przekładniowy śmierdzi "trupem" jak jak to mawiam, ale jeśli nie znasz zapachu przekładnwiowego to też nic nie poradzisz :( Pozostaje ci z tymczasowych rozwiązań, sprawdzać poziomy oleju, niestety ze skrzynią nie będzie tak łatwo jak z silnikiem :(.
A skoro nie masz teraz kasy żeby to zrobić (a tanio też nie będzie :() bo trzeba wywalic skrzynię, do kup butelkę przekładniowego, jedź gdzieś niech sprawdzą poziom i w razie czego doleją.

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 29 wrz 2011, 20:10

A nie masz czasem jakiegoś wycieku oleju z silnika np. z tylnej części klawiatury? Odmy?
Jak będzie tam wyciek to podczas jazdy olej właśnie będzie w tym miejscu spływał powodowany pędem powietrza miałem u siebie coś takiego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez maro_stg, łącznie zmieniany 1 raz.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 29 wrz 2011, 20:48

Nie mam pojęcia jak to zdiagnozować poprawnie, jak będę wymieniał olej to jeszcze raz popatrzę skąd cieknie może coś znajdę. A słyszeliście coś o takim specyfiku Oil Stop Leak Midland słyszałem kilkanaście opinii pozytywnych od ludzi którzy to zalali jak im ciekło miedzy skrzynia a wałem i po zalaniu tego płynu problem zniknął na 2 - 3 lata... Stosował ktoś z Was takie coś?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 29 wrz 2011, 20:59

diabeelek, Witam kolego maiłem podobny przypadek jak twój olej leciał z uszczelki pokrywy od strony podszybia i kapał na połaczeniu silnika z skrzynią.Umyłem silnik od podwozia godzina jazdy latarka kanał i zdiagnozowane uszczelka wymieniona i po problemie.

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 29 wrz 2011, 21:13

diabeelek proponuję tak jak pisałem wcześniej najpierw zając się wyciekami oleju z silnika, ale u góry to jest najczęstszy problem, oczywiście sprawdź szczelnośc odmy oraz czy ezektor drożny - jest sporo tematów na forum o tym.
Podjedź do mechanika to napewno znajdą gdzie cieknie - za diagnozę nic nie zapłacisz..
Nie ma co się pchac w koszta i wymieniac od razu simering skrzyni bo to naprawdę rzadka usterka :)
Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 21:12 przez maro_stg, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 29 wrz 2011, 23:07

ja też miałem w tym miejscu mokro a przyczyną były mokrości między V czyli okolice turba i obudowy filtra oleju były zalane i ściekało. Sprawdz sobie czy masz tam mokro. Druga przyczyna to uszczelki pod deklami a dopiero kolejna nad którą bym pracował to uszczelniacz wału
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

rad80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:37
Lokalizacja: Rawa

Post autor: rad80 » 24 maja 2014, 10:34

Witam,

Zauważyłem wyciek w miejscu gdzie wychodzi wał ze skrzyni biegów.
jest tam pewnie simering.
Czy da się go wymienić bez wyjmowania skrzyni ?
Jaki typ tego simeringa?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 25 maja 2014, 23:41

Cześć,
rad80 pisze:Czy da się go wymienić bez wyjmowania skrzyni ?
Tak da się wymienić bez demontażu skrzyni biegów - na szczęście :)
rad80 pisze:Jaki typ tego simeringa?
Poszukaj na forum lub chociaż w moich postach a znajdziesz odpowiedź. Jakiś czas temu podałem tam nr części i link do procesu wymiany owego uszczelniacza. Dodatkowo po demontażu flanszy sprawdź ją pod kątem korozji i ewentualnych wżerów w miejscu styku flansza - uszczelniacz.

rad80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:37
Lokalizacja: Rawa

Post autor: rad80 » 05 cze 2014, 20:12

ok to kupie simering leweskrętny 40x52x7 Czy będzie ok?

Pytanie jeszcze jaki olej kupić na wymiane 75W80 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl