Witam. Po 3 latach bezproblemowej eksploatacji dzisiaj nadzedl dzien kiedy cos dupło i nie wiem co. Opisze w jakich okolicznościach doszlo do uszkodzenia
Wiec jade sobie z prędkością ok 90km/h i nagle zaczynam hamowac ale nie jakos gwałtownie.po zatrzymaniu wrzucam na r i cofam jakies 100 moze 150 metrów z predkoscią ok 2000 3000 obrotów. Zatrzymuje sie czytam kartke i ruszam. Po chwili widze w lusterku siwy dym ,mysle sobie ze motor szlag trafił ale po odpaleniu i osluchaniu motor ok więc rzucilem sie podauto i bylo widac wyciek. Nie mialem jak zadzwonic po lawete wiec przejechalem jeszcze ok 8 km do domu ,skrzynia caly czas działała jak wczesniej tylko swist w okolicach konwertera słychać. Wyciek dosc spory na łaczeniu silnika ze skrzynią.
Teraz chcial bym wiedziec na co mam sie przygotować jakie częsci prawdopodobnie do wymiany i jakie koszty ewentualnie czy jakieś czesci mogę wykorzystać z innej skrzyni w 100% sprawnej. Moj silnik to 2.8 oska a skrzynie na czesci mam z 2.5 quattro
Za wszelką pomoc z góry dziękuję
[ TIP] Wyciek oleju między skrzynią a silnikiem
Prawdopodobnie obróciło panewkę skoro stało się to nagle , u mnie do wymiany był tylko simering na pompie ale kapało jak się rozgrzał a nie odrazu wyleciało.
W twoim przypadku prawdopodobnie. Pompa http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP19-PO ... 210024/193
Regeneracja szyjki konwertera wiec lepiej cały regenerowany http://midparts.com.pl/pl/p/5HP19-FL-A- ... 42-Nm/1892 (dobierasz do swojego silnika ) no i olej i filtr
W twoim przypadku prawdopodobnie. Pompa http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP19-PO ... 210024/193
Regeneracja szyjki konwertera wiec lepiej cały regenerowany http://midparts.com.pl/pl/p/5HP19-FL-A- ... 42-Nm/1892 (dobierasz do swojego silnika ) no i olej i filtr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
u mnie delikatnie zapocenie w okolicach tabliczki na skrzyni było od ponad 3 lat ale nigdy z tego nie kapało.albo kapało a nie widziałemPrawdopodobnie obróciło panewkę skoro stało się to nagle , u mnie do wymiany był tylko simering na pompie ale kapało jak się rozgrzał a nie odrazu wyleciało
mniej więcej wiem co mnie czeka ale mam jeszcze kilka pytań
czy mogę założyć używaną pompę oleju ze skrzyni która do końca pracowała poprawnie??
czy konieczna jest regeneracja całego konwertera czy wystarczy sama szyjka?? jeśli sama szyjka to czy we własnym zakresie da rade to ogarnąć??ewentualnie kupując komplet używany wraz ze skrzynią na co zwrócić uwagę zeby nie kupić większego badziewia niż mam??
i ostatnie chyba czy ktoś posiada wiedzę jak wytargać skrzynie z 2,8 v6??tzn na co trzeba uważać,do czego jest lipne dojście itd.od jutra zaczynam walkę i zbieram wszelkie info na temat demontażu skrzyni
Nie wiem jak w 2,8 ale 2,7 biturbo było dramat żeby wyjąć
Co do konwertera to od diesla się różni niż benyzny. A pompe raczej polecam wsadzić nową bo używana nie wiesz ile pochodzi a wypadałoby zmienić wtedy chociaż panewkę i simering a to już połowa ceny nowej i dalej pompa stara (a na starej panewce i simeringu złożysz i za 1000km może być to samo). Konwerter lepiej cały po regeneracji jak poszukasz znajdziesz taniej a w regenerowanym masz nowe tarczki i lock up więc jak zamierzasz trzymać auto ja bym wsadził regenerowany.
