Cześć,
Pacjent Tiptronic (nie wiem dokładnie jaki model), 1.8t. 1997. A6 C5. Nalotu 312kkm. Olej nie wiadomo czy kiedykolwiek wymieniany.
Od pewnego czasu zaczęły się problemy z falowaniem obrotów przy jeździe z małym obciążeniem (z górki itd.) - sądzę, że konwerter. Czasami również dochodzi do jakby zbyt szybkiej zmiany biegów na wyższe. Kickdown i zmiana +/- lewarkiem działa jak należy.
VAG nie pokazuje żadnych błędów oprócz:
Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl
Part No: 4B0 927 156 AN
Component: AG5 01V 1.8l5VT RdW D06
Coding: 00000
Shop #: WSC 30011
VCID: 73E5B5AA417402DAAD-4B00
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch (F)
27-00 - Implausible Signal
który występował przed problemem z falowaniem i sądząc po jego opisie nie ma nic wspólnego z problemem.
Co natomiast zauważyłem w VAGu:
w bloku numer 007 gdzie można obserwować TC OPEN, CLOSED i TTC.
TC OPEN - przełożenia 1, 2, 3 duże obciążenie - wychodziło by że ok
TC CLOSED - przełożenia 4, 5 niskie obiążenie - wychodziło by że ok
TT control - podczas hamowania silnikiem i podczas falowania obrotów - tego nie jestem pewien i tu mam własnie pytanie czy to własnie wskazuje na konwerter.
Dodatkowo zawór N70 ciągle wskazuje 0. Tak powinno być? Nie ma od niego błędu.
Co mógłbym sprawdzić dalej?
problem występuje po rozgrzaniu się układu. Na zimnym okej.
[TIP] Wartości VAG bloków - prawdopodobnie konwerter
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
- Imię: erwin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam.
Miałem takie falowanie obrotów wprawdzie w 4 biegowym A3, ale myślę że to akurat nie ma znaczenia. Najbardziej widoczne to było przy jeździe z niską prędkością obrotową (około 1600-1800) na drodze delikatnie wznoszącej się (na oko powiedzmy że prawie poziomej). Obroty falowały o 200-250 - po wymianie konwertera spokój.
Miałem takie falowanie obrotów wprawdzie w 4 biegowym A3, ale myślę że to akurat nie ma znaczenia. Najbardziej widoczne to było przy jeździe z niską prędkością obrotową (około 1600-1800) na drodze delikatnie wznoszącej się (na oko powiedzmy że prawie poziomej). Obroty falowały o 200-250 - po wymianie konwertera spokój.
AUDI A8 D3 3.0 V6 TDI quattro
AUDI A6 C5 Allroad 2.5 V6 TDI quattro
AUDI A4 B6 2.5 V6 TDI quattro
---
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI
AUDI A6 C5 2.8 quattro
VW PASSAT B5 TDI AWX
AUDI B4 1.9 TDI
VW GOLF III 2.0 GTI
VW PASSAT 1.8
OPEL KADETT GSI 16V
AUDI A6 C5 Allroad 2.5 V6 TDI quattro
AUDI A4 B6 2.5 V6 TDI quattro
---
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI
AUDI A6 C5 2.8 quattro
VW PASSAT B5 TDI AWX
AUDI B4 1.9 TDI
VW GOLF III 2.0 GTI
VW PASSAT 1.8
OPEL KADETT GSI 16V
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
U mnie falowanie wskazowki obrotomierza w zakresie miedzy 1500 a 2000rpm wystepuje glownie na 5, rzadziej na 4 i w trybie tip. Co dziwne na tempomacie obroty stoja sztywno. Wartosci w Vagu prawidlowe, ilosc uslizgow lub ich brak w zaleznosci od zapietego lockupu takze fabryczne. Takze nie wiem co z tym robic. W sumie jak nie patrze na obrotomierz to auto jezdzi bardzo przyjemnie, nie szarpie i nie stuka choc czasem na goracym oleju w skrzyni na 5 przy hamowaniu silnikiem wystepuje pukniecie okolo 1100rpm. Obroty wtedy gwaltownie spadaja na 900 i spowrotem na 1100 choc biegu nie zrzuca na 4. Gdzies pare tematow nizej pisalem o tym i co znalazlem na zagranicznych forach BMW.