[a6 c5] uszkodzenie torsena
[a6 c5] uszkodzenie torsena
Auto nagle zaczęło "buczeć" niezależnie od tego czy na biegu czy na luzie. Dostałem informacje od zaufanego mechanika, że uszkodził się Torsen. Napęd idzie na przednie koła tylko - ale kręcąć tylnymi kołami w tył, torsen przenosi obrót na przód,kręcąć w przód już nie przenosi - ale to tak nawiasem mówiąć
Mam pytania:
1. Czy wymieniać sam Torsen czy całą skrzynię?
2. Jakiej skrzyni/torsena szukać do 1.8T Quattro 2000rok
3. Czy poszczególne elementy skrzyni mogą mieć różne roczniki 97-99 czy ktoś już przy tym dłubał...
Mam pytania:
1. Czy wymieniać sam Torsen czy całą skrzynię?
2. Jakiej skrzyni/torsena szukać do 1.8T Quattro 2000rok
3. Czy poszczególne elementy skrzyni mogą mieć różne roczniki 97-99 czy ktoś już przy tym dłubał...
Regulamin!
Wystarczy wlepka z bagażnika? czy szukać oznaczenia na samej skrzyni?mat1324 pisze:Podaj trzyliterowy kod skrzyni z wlepki albo wrzuć ją całą, to napiszę Ci z jakich innych skrzyni będzie pasować torsen.
Czy pomoże zdjęcie skrzyni z zewnątrz?
Pytałem na szrocie i naturalnie skrzyni do 1,8tq nie mają. Koleś mówił że ponoć się da założyć skrzynię od 2,4 + do tego wał i most od 2,4 i będzie chodzić.... da się coś takiego zrobić ewentualnie?
Regulamin!
Wlepki niestety nie mam albo jest schowana pod butlą gazu, ale wg VIN wychodzi na to że mam DWR - czy to jest wystarczające?mat1324 pisze:Wystarczy wlepka. Napiszę Ci jakie skrzynie możesz szukać. Według mnie łatwiej kupić uszkodzoną skrzynię, wymienić sam torsen i zalać wszystko nowym olejem
.
Regulamin!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tak wystarczające
. Sam torsen w Twoim przypadku ma numer 01A 409 751 G » 01A 409 751 H. Możesz kupić jedną z tych skrzyni i przełożyć sam torsen: DJJ, DJU, DJS, DUX, DJR, DWM, DYE, DWP, EFC, ENP i oczywiście DWR. Podane skrzynie montowane były m.in. w A4, A6, A8 i Passacie. Przykładowo Twoja skrzynia stosowana była w A4, A6 i Passacie
. Na allegro powinieneś znaleźć jakąś skrzynie, aby przełożyć tylko torsena. Wystarczy, że wpiszesz np. "skrzynia DWR" i powinno coś wyszukać
. Możesz kupić uszkodzoną skrzynię, ale ważne, aby torsen był nieruszony.



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Torsen ma określony rozkład na przednią i tylną moc. Przeważnie jest to 50:50 lub 40:60. W takiej pozycji torsen nie pracuje, tzn. działa, ale nie niweluje różnicy prędkości obu osi. Jeśli założymy inne opony przód i tył, to musi cały czas pracować. Zamiast czynnie pracować tylko podczas poślizgu, w zakręcie, na śniegu, w błocie itp., czyli powiedzmy 20% ogólnej jazdy, to działa non stop.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wcale nie trzeba długo jeździć z różnymi kołami. Załóż sobie na przód np. 205/50/16, a na tył 235/50/16 i gwarantuje Ci, że będziesz miał straszne drgania i wibracje spowodowane nadmierną pracą torsenu. Haldex jest za słaby do mocniejszych aut. Haldex nie może też działać przez długi czas, ponieważ olej się grzeje i elektronika odłącza napęd. Po trzecie jazda Haldexem nie jest taka przyjemna, ponieważ niby masz, a zarazem nie masz napędu 4x4. W quattro napęd jest zawsze i zakręt można pokonać o wiele szybciej, a w haldexie jedziesz jak zwykłym FWD. Samo załączenie jest dość płynne, ale to elektronika tym steruje. Napęd 4x4 ma zapobiegać poślizgom i gwarantować lepszą przyczepność, a haldex reaguje dopiero jak już jesteś w poślizgu.