Witam wszystkich.
Mam zamiar kupić audi a6 c5 silnik 2,4 lub 2,8 manual kombi.
I grubo zastanawiam się nad quattro ale doszły mnie słuchy, że jest to dość droga zabawka.
Nie chodzi mi o zawodność tego napędu lecz o jego utrzymanie wymiany oleju itp.
Chcę się dowiedzieć od użytkowników jakie są koszta eksploatacji tego napędu w skali roku.
[c5 2,4 quattro] Układ quattro w a6 c5 koszty
[c5 2,4 quattro] Układ quattro w a6 c5 koszty
Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 15:47 przez dj_rabor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2008, 10:48
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
Z tego co mi wiadomo to quattro tylko na starcie jest lepsze od ośki jeśli brać pod uwagę tą samą jednostkę napędową o tej samej mocy i bude o tej samej wadze. Później ośka przegania czterobuta.
Wiem, że jak się dba o ten napęd to wszystko jest cacy.
Dowiedziałem się też jak najprościej sprawdzić napęd quattro wystarczy na śliskiej nawierzchni (może być też piasek, żwir, trawa, czy po prostu na śniegu) czy ciągną wszystkie kapcie.
Wiem też, że teoretycznie jedyną rzeczą jaka może się zepsuć w napędzie quattro to torsen.
Jeśli chodzi o olej do tego napędu:
- tylny most 1,5 litra
- przedmi mechanizm różnicowy jeżeli chodzi o manuala znajduje się w jednej obudowie ze skrzynią i olej się miesza. Także trzeba wymienić cały olej w skrzyni (bo to ten sam olej co w dyferze)
I tu są różne warianty:
- 5cio biegowa - 2,75l
- 6cio biegowa - 2,5 do 3,5l
Jeżeli chodzi o tipa to wejdzie około 1,1l
oleje jakie powinno się lać do tego układu napędowego:
-Castrol TAF-X
-Shell do dyferów.
Na razie o tym napędzie wiem tylko tyle dowiedziałem się tego wszystkiego od dobrego znajomego mechanika i od ludzi na innym forum audi
ps: zapytałem o koszt eksploatacji bo nastraszyli mnie, że może wyjść ok 2000 zł na 50000KM a ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z napędem quattro dlatego pytam
Wiem, że jak się dba o ten napęd to wszystko jest cacy.
Dowiedziałem się też jak najprościej sprawdzić napęd quattro wystarczy na śliskiej nawierzchni (może być też piasek, żwir, trawa, czy po prostu na śniegu) czy ciągną wszystkie kapcie.
Wiem też, że teoretycznie jedyną rzeczą jaka może się zepsuć w napędzie quattro to torsen.
Jeśli chodzi o olej do tego napędu:
- tylny most 1,5 litra
- przedmi mechanizm różnicowy jeżeli chodzi o manuala znajduje się w jednej obudowie ze skrzynią i olej się miesza. Także trzeba wymienić cały olej w skrzyni (bo to ten sam olej co w dyferze)
I tu są różne warianty:
- 5cio biegowa - 2,75l
- 6cio biegowa - 2,5 do 3,5l
Jeżeli chodzi o tipa to wejdzie około 1,1l
oleje jakie powinno się lać do tego układu napędowego:
-Castrol TAF-X
-Shell do dyferów.
Na razie o tym napędzie wiem tylko tyle dowiedziałem się tego wszystkiego od dobrego znajomego mechanika i od ludzi na innym forum audi
ps: zapytałem o koszt eksploatacji bo nastraszyli mnie, że może wyjść ok 2000 zł na 50000KM a ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z napędem quattro dlatego pytam
:evil: NA ZAWSZE WIERNY AUDI :evil:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga