[ TIP+Q] tryby skrzyni Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
[ TIP+Q] tryby skrzyni Tip
Witam
mam pytanko odnośnie skrzyni tiptronic jak w każdym automacie jest tryb P parking R reverse wsteczny D drive jazda do przodu sa jeszcze tryby 4 3 2 mógłby ktos mi łopatologicznie wytłumaczyć do czego ich sie uzywa czytałem instrukcje po angielsku jednak nie jest tam wszytsko jasno wytlumaczone wolał bym wiedzieć jak to wygląda w praktyce co na danym trybie można a czego nie na co on pozwala itp nie znalazłem takiego opisu na forum ztad moje pytanko
pozdrawiam i czekam na info
mam pytanko odnośnie skrzyni tiptronic jak w każdym automacie jest tryb P parking R reverse wsteczny D drive jazda do przodu sa jeszcze tryby 4 3 2 mógłby ktos mi łopatologicznie wytłumaczyć do czego ich sie uzywa czytałem instrukcje po angielsku jednak nie jest tam wszytsko jasno wytlumaczone wolał bym wiedzieć jak to wygląda w praktyce co na danym trybie można a czego nie na co on pozwala itp nie znalazłem takiego opisu na forum ztad moje pytanko
pozdrawiam i czekam na info
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
właśnie nie mogę znaleźć na forum nic o tym w necie tez ciężko a dla kogoś kto garnie temat to 2 min napisać co i jak wiem ze sa to tryby górskie żeby nie spalić skrzyni np przy stromych podjazdach i przy hamowaniu silnikiem tylko jak by ktoś był na tyle miły i objaśnił jak to się stosuje , po za tym ktoś mi nawet starał wmontować temat ze któryś z tych trybów to sportowy
ale nie ma czegoś takiego w Tipie przed liftem z tego co wiem
miałem gdzieś fajna stronkę z kompedium wiedzy o tipie audi ale nie moge jej teraz znaleźć

miałem gdzieś fajna stronkę z kompedium wiedzy o tipie audi ale nie moge jej teraz znaleźć

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
2 sluzy do ruszania na sliskim etc
3 i 4 sluza do stromych podjazdow lub do ciagania przyczep...
2,3,4 sluzy do zmiany biegow recznie przy duzym obciazeniu czyli przy ciagnieciu przyczepy lub ruszaniu pod stroma gorke. Sam przerzucasz biegi sobie w zaleznosci od okolicznosci. Dzieki temu olej nie powinien sie zagotowac lub osiagac duzych temperatur. Ponadto uklady cierne powinny sie mniej zuzywac.
Ruszasz sobie z ciezka przyczepa 2 > 3 > 4 i jedziesz. W zaleznosci od predkosci itp. Tak to funkcjonuje. Ale w praktyce sie tego nie uzywa. Po za tym ciaganie przyczep starym automatem to zabojstwo dla skrzynki
3 i 4 sluza do stromych podjazdow lub do ciagania przyczep...
2,3,4 sluzy do zmiany biegow recznie przy duzym obciazeniu czyli przy ciagnieciu przyczepy lub ruszaniu pod stroma gorke. Sam przerzucasz biegi sobie w zaleznosci od okolicznosci. Dzieki temu olej nie powinien sie zagotowac lub osiagac duzych temperatur. Ponadto uklady cierne powinny sie mniej zuzywac.
Ruszasz sobie z ciezka przyczepa 2 > 3 > 4 i jedziesz. W zaleznosci od predkosci itp. Tak to funkcjonuje. Ale w praktyce sie tego nie uzywa. Po za tym ciaganie przyczep starym automatem to zabojstwo dla skrzynki
The force will be with you...always
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
dziękuje koledzy za jasny opis sytuacji plusiki za pomoc poszły
holować nie mam zamiaru nic , ale właśnie znajomy jeździł automatem po górach na D i podobno przy stromych podjazdach zaczęło olejem ze skrzyni śmierdzieć i odrazu przełączył na tipa
nurtuje mnie coraz bardziej temat kodowania skrzyni czytałem w innych tematach ze można zmienić charakterystykę skrzyni żeby jazda była bardziej ekonomiczna
holować nie mam zamiaru nic , ale właśnie znajomy jeździł automatem po górach na D i podobno przy stromych podjazdach zaczęło olejem ze skrzyni śmierdzieć i odrazu przełączył na tipa
nurtuje mnie coraz bardziej temat kodowania skrzyni czytałem w innych tematach ze można zmienić charakterystykę skrzyni żeby jazda była bardziej ekonomiczna

- Michałł
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1027
- Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
- Imię: Michał
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: Van
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
raftor, owszem da sie i powiem ze nie przejechałem jeszcze wiecej jak 100km wiec nie mogę ci powiedzieć ale spalanie spadlo o 1l na 100 km takze cos w tym musi byc
powiem jak to jest jak pojade w dłuższa trase
Szkoda ,ze nie jestes z moich okolic bo bym ci to zrobil ale napiszę tutaj o co b
Wchodzisz w moduł skrzyni (02) klikasz na recode (07) jeżeli masz tam kodowanie 00001 to zmieniasz na 00011 jak chcesz bez inteligencji, jak chcesz sportowo to 00031, a jeżeli masz kodowanie 00003 to zmieniasz na 00013 albo sport na 00033. jak masz naped Q to powinieneś mieć kodowanie 00001.



Wchodzisz w moduł skrzyni (02) klikasz na recode (07) jeżeli masz tam kodowanie 00001 to zmieniasz na 00011 jak chcesz bez inteligencji, jak chcesz sportowo to 00031, a jeżeli masz kodowanie 00003 to zmieniasz na 00013 albo sport na 00033. jak masz naped Q to powinieneś mieć kodowanie 00001.

Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum
Klub A6
A6 Forum
CO daje nam zmiana na 00011 bez inteligencji ?, a co na 00031 ?Michałł pisze:raftor,
Wchodzisz w moduł skrzyni (02) klikasz na recode (07) jeżeli masz tam kodowanie 00001 to zmieniasz na 00011 jak chcesz bez inteligencji, jak chcesz sportowo to 00031, a jeżeli masz kodowanie 00003 to zmieniasz na 00013 albo sport na 00033. jak masz naped Q to powinieneś mieć kodowanie 00001.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
- Michałł
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1027
- Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
- Imię: Michał
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: Van
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
MiastoTG, po prostu skrzynia chodzi jak automat zmienia ci biegi tylko i wyłącznie powyżej 2 tyś obrotów... nie ma kick downa...Tak jakby skrzynia pracuje w jednym systemie:)
Inteligencja to chodzi o to ,ze skrzynia przystosowuje sie do danego kierowcy wie jak wciska pedał gazu wie kiedy chciałby aby bieg zmienił się na niższy lub wyższy
00031 to sport hmm nie polecam :D skrzynia może się posypać nie próbowałem ale jest ryzyko jest zabawa ;D Po prostu auto jest nastawionę na szybką jazdę itd.
Inteligencja to chodzi o to ,ze skrzynia przystosowuje sie do danego kierowcy wie jak wciska pedał gazu wie kiedy chciałby aby bieg zmienił się na niższy lub wyższy

00031 to sport hmm nie polecam :D skrzynia może się posypać nie próbowałem ale jest ryzyko jest zabawa ;D Po prostu auto jest nastawionę na szybką jazdę itd.
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum
Klub A6
A6 Forum