Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] tryby skrzyni Tip

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

[ TIP+Q] tryby skrzyni Tip

Post autor: raftor » 07 kwie 2012, 17:17

Witam

mam pytanko odnośnie skrzyni tiptronic jak w każdym automacie jest tryb P parking R reverse wsteczny D drive jazda do przodu sa jeszcze tryby 4 3 2 mógłby ktos mi łopatologicznie wytłumaczyć do czego ich sie uzywa czytałem instrukcje po angielsku jednak nie jest tam wszytsko jasno wytlumaczone wolał bym wiedzieć jak to wygląda w praktyce co na danym trybie można a czego nie na co on pozwala itp nie znalazłem takiego opisu na forum ztad moje pytanko

pozdrawiam i czekam na info

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 07 kwie 2012, 17:29

Było gdzieś na forum
2 3 4 jest po to że jak ustawisz któryś z tych nr, to nie przerzuci ci na wyższy bieg niż masz ustawiony lewarek, przydatne np przy holowaniu przyczepy,
Chociaż przyznam że ostatnio targałęm 2 tony na haku to musiałm na ręcznie zmieniać biegi jakoś płynniej to sżło

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 07 kwie 2012, 17:47

właśnie nie mogę znaleźć na forum nic o tym w necie tez ciężko a dla kogoś kto garnie temat to 2 min napisać co i jak wiem ze sa to tryby górskie żeby nie spalić skrzyni np przy stromych podjazdach i przy hamowaniu silnikiem tylko jak by ktoś był na tyle miły i objaśnił jak to się stosuje , po za tym ktoś mi nawet starał wmontować temat ze któryś z tych trybów to sportowy ;p ale nie ma czegoś takiego w Tipie przed liftem z tego co wiem

miałem gdzieś fajna stronkę z kompedium wiedzy o tipie audi ale nie moge jej teraz znaleźć ;/

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 07 kwie 2012, 18:38

2 sluzy do ruszania na sliskim etc

3 i 4 sluza do stromych podjazdow lub do ciagania przyczep...

2,3,4 sluzy do zmiany biegow recznie przy duzym obciazeniu czyli przy ciagnieciu przyczepy lub ruszaniu pod stroma gorke. Sam przerzucasz biegi sobie w zaleznosci od okolicznosci. Dzieki temu olej nie powinien sie zagotowac lub osiagac duzych temperatur. Ponadto uklady cierne powinny sie mniej zuzywac.

Ruszasz sobie z ciezka przyczepa 2 > 3 > 4 i jedziesz. W zaleznosci od predkosci itp. Tak to funkcjonuje. Ale w praktyce sie tego nie uzywa. Po za tym ciaganie przyczep starym automatem to zabojstwo dla skrzynki
The force will be with you...always

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 07 kwie 2012, 20:58

biernik pisze:2 3 4 jest po to że jak ustawisz któryś z tych nr, to nie przerzuci ci na wyższy bieg niż masz ustawiony lewarek,
i tylko do tego to sluzy <lol>
i nic w trybie skrzyni sie nie zmienia i jedzie jak na D <lol>
wszystko na temat :]

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 kwie 2012, 21:02

Dokładnie jak biernik... Poprostu masz blokadę inkrementacji biegów... powyżej wybranego numeru... <okok> Dajesz 2, nie przeskoczy wyżej niż 2, dajesz 3, nie włączy wyżej niż 3...

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 08 kwie 2012, 01:06

dziękuje koledzy za jasny opis sytuacji plusiki za pomoc poszły

holować nie mam zamiaru nic , ale właśnie znajomy jeździł automatem po górach na D i podobno przy stromych podjazdach zaczęło olejem ze skrzyni śmierdzieć i odrazu przełączył na tipa

nurtuje mnie coraz bardziej temat kodowania skrzyni czytałem w innych tematach ze można zmienić charakterystykę skrzyni żeby jazda była bardziej ekonomiczna ;)

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1027
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 2013
Moje auto: Q5
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 28 kwie 2012, 11:44

raftor, owszem da sie i powiem ze nie przejechałem jeszcze wiecej jak 100km wiec nie mogę ci powiedzieć ale spalanie spadlo o 1l na 100 km takze cos w tym musi byc ;d powiem jak to jest jak pojade w dłuższa trase <okok> Szkoda ,ze nie jestes z moich okolic bo bym ci to zrobil ale napiszę tutaj o co b :)


Wchodzisz w moduł skrzyni (02) klikasz na recode (07) jeżeli masz tam kodowanie 00001 to zmieniasz na 00011 jak chcesz bez inteligencji, jak chcesz sportowo to 00031, a jeżeli masz kodowanie 00003 to zmieniasz na 00013 albo sport na 00033. jak masz naped Q to powinieneś mieć kodowanie 00001. <okok>
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum

MiastoTG

Post autor: MiastoTG » 13 sie 2012, 16:21

Michałł pisze:raftor,
Wchodzisz w moduł skrzyni (02) klikasz na recode (07) jeżeli masz tam kodowanie 00001 to zmieniasz na 00011 jak chcesz bez inteligencji, jak chcesz sportowo to 00031, a jeżeli masz kodowanie 00003 to zmieniasz na 00013 albo sport na 00033. jak masz naped Q to powinieneś mieć kodowanie 00001. <okok>
CO daje nam zmiana na 00011 bez inteligencji ?, a co na 00031 ?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1027
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 2013
Moje auto: Q5
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 15 sie 2012, 19:18

MiastoTG, po prostu skrzynia chodzi jak automat zmienia ci biegi tylko i wyłącznie powyżej 2 tyś obrotów... nie ma kick downa...Tak jakby skrzynia pracuje w jednym systemie:)

Inteligencja to chodzi o to ,ze skrzynia przystosowuje sie do danego kierowcy wie jak wciska pedał gazu wie kiedy chciałby aby bieg zmienił się na niższy lub wyższy ;)

00031 to sport hmm nie polecam :D skrzynia może się posypać nie próbowałem ale jest ryzyko jest zabawa ;D Po prostu auto jest nastawionę na szybką jazdę itd.
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum

MiastoTG

Post autor: MiastoTG » 15 sie 2012, 19:44

Ty teraz jeździsz w systemie 00011 ( bez inteligencji ) ? Jeżeli tak to czy jeździ Ci się lepiej czy będziesz powracał do fabrycznych ustawień ? Z góry dzięki za odpowiedź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja