Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[TIP+Q] Tryb ręcznej zmiany biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

[TIP+Q] Tryb ręcznej zmiany biegów

Post autor: Piotrek_85 » 31 maja 2015, 21:50

Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z ręczną zmianą biegów w moim aucie.
Problem polega na tym, że gdy przełącze na tryb manualny to czasami nie reaguje na ruchy lewarka +/- oraz na przyciski w kierownicy. Zauważyłem jedną prawidłowość......otóż najczęściej, a nawet prawie zawsze zdarza się to, gdy ruszam z z miejsca z "jedynki" i próbuje skręcić na skrzyżowaniu w lewo bądź w prawo. Przy takich właśnie manewrach prawie zawsze coś nie "zaskakuje" i mimo próby przełączenia na wyzszy bieg, nic się nie dzieje i samochód cały czas jedzie na "jedynce". Silnik oczywiście wyje bo zanim się zorientuję, że nie wbiło mi kolejnego biegu to zdąże już wcisnać pedał gazu. W takim momencie przerzucam natychmiast na D i nie ma problemu. Od razu biegi elegancko się zmieniają na wyższe. Problem znika również wtedy, gdy na chwilę przełącze na D i zaraz z powrotem na tryb +/-. Wtedy coś jak gdyby się resetuje i znowu mogę zmieniać biegi ręcznie. Problem znika również w sytuacji gdy przeciągnę chwilę auto na biegu, na którym się "zawiesił" i przejade tak z 50 - 100 metrów cały czas oczywiście wciskając przyciski na kierownicy albo próbując przesuwać lewarek do przodu, to w końcu "zaskoczy".
Problem ten pojawia się także dość często na "dwójce", gdy nie zatrzymuję się całkiem lecz zwalniam tuż przed skrzyżowaniem i skręcam w lewo lub w prawo......wtedy potrafi zawiesić się na "dwójce". W obu przypadkach, gdy się "zawiesi" nie da się zmienić biegu ani w górę ani w dół.
Najdziwniejsze jest to, że podczas jazdy na wprost, np w korku, lub przejezdzając skrzyżowanie prosto, to problem prawie nie występuje. Zupełnie jakby miało to związek z przechyłami nadwozia na boki. Aczkolwiek, zdarzyło mi się kilka razy również na prostej drodze, gdy ruszałem z miejsca.
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ??
Generalnie skrzynia chodzi normalnie, przełącza tez bez problemu. Tylko to "zawieszanie się" trybu manualnego mnie wkur....ia <uoee>

[ Dodano: 2015-04-23, 21:19 ]
Dzis jezdzilem pol dnia i ani razu sie nie zawiesil. Nic juz nie rozumiem <mysli>

[ Dodano: 2015-04-27, 10:10 ]
Dziś zauważyłem jedną ważną prawidłowość........gdy zmieniam tryb z pełnego automatu "D" na "+/-" to dopoki biegi zmieniam wyłącznie przyciskami na kierownicy, to jest ok. Dopiero, gdy zaczynam zmieniać biegi lewarkiem, to od czasu do czasu coś nie "zaskoczy" i nie wrzuci mi kolejnego biegu. I w tym momencie chyba łapie jakiś krótkoterminowy błąd, bo wtedy nie działają mi nawet przyciski. Muszę przełączyć znowu na "D" i z powrotem na "+/-" i znowu moge zmieniać biegi, bo coś najwidoczniej się resetuje i jakiś błąd chyba znika. To samo dzieje się w momencie, gdy energicznie kilka razy ruszam tym lewarkiem do przodu i do tyłu, to w pewnym momencie też coś "zaskoczy", tyle tylko, że wtedy silnik troche wyje bo dostaje nagle wysokich obrotów zanim "zaskoczy" mi kolejny bieg.
Generalnie widać, że problem jest w lewarku. Tylko czy ktoś to rozbierał i czy taki lewarek jakoś się czyści ?? jakieś styki?? Przewody?? Ktoś coś wie ??

[ Dodano: 2015-05-31, 21:50 ]
Problem rozwiazany. Powodem byla mala oslonka plastikowa z wbudowanym podluznym magnesem, tuz pod obudowa lewarka zmiany biegow. Wyskoczyla z prowadniczki i magnes nierowno dotykal do mikrostykow, przez co zawieszal sie reczny tryb zmiany biegow.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja