[ TIP+Q] Tryb awaryjny skrzyni automatycznej - skrzynia spra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
[ TIP+Q] Tryb awaryjny skrzyni automatycznej - skrzynia spra
Witam po mrozach za ekranie zauwazylem ze skrzynia podawala błędne odczyty na ekranie biegow podczas jazdy przeskakiwalo mi podswietlenie biegow z D na 3 takie mrugniecia. Natomiast podczas zmiany lewarkiem ciagle wyswietlalo D tryb manualny nie reagowal. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownym bylo chwile ok i znowu zwiecha... Zyglowalem lewarkiem i nic, po poruszaniu tej kurtynki od lewarku skrzynia wskoczyla w tryb awaryjny i mam takie bledy..(zalacznik). Po usunięciu bledow bylo chwile ok , znow zaczelo przeskakiwac i gdy dziewczyna wychodziła z auta trzasla dzwiami i znow tryb awaryjny... Wydaje mi sie ze moze to miec zwiazek z lewarkiem lub cos nie styka. Spotkal sie ktos z takim przypadkiem ?
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
Nie rozbierałem tam jeszcze ale dołączam filmik świeżo po wykasowaniu błędu, tip chodził wszystko grało
Filmik z problemem
po dłuższej chwili przeszedł znów w tryb awaryjny i z czytałem błędy i pokazało tylko błąd 00293 czyli problem z czujnikiem.
Zapytam jeszcze gdzie ten czujnik może sie znajdować w skrzyni ? pod autem gdzieś czy w lewarku ?
Filmik z problemem
po dłuższej chwili przeszedł znów w tryb awaryjny i z czytałem błędy i pokazało tylko błąd 00293 czyli problem z czujnikiem.
Zapytam jeszcze gdzie ten czujnik może sie znajdować w skrzyni ? pod autem gdzieś czy w lewarku ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
Niestety wtyka jak i wiązka wygląda na w porządku. Chciałem się dostać do samego pozycjonera ale niestety więcej rozbierania wydech i łapa przeszkadza. Błąd nie ustał a nawet przez jakiś czas auto było tylko na 4 biegu i nie dało się nic zrobić dopiero po usunięciu błędu wróciło do normy i chodzi cały czas w trybie awaryjnym. TIP- Tronic nie działa bo tryb awaryjny chodź wczoraj udało mi się zapiąć TIP-tronic i bez problemów auto śmigało do czasu kiedy trzeba było przejść na wsteczny wtedy zaś uderzył tryb awaryjny zobaczyłem że na ekranie komputera podczas przełączania biegów w trybie rzeczywistym na pozycji D i N komputer odczytuje biegi jako Z4 i Z5 czasami pokaże prawidło wartość D bądź N zamieszczę filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=FXvvHU8K_KU
Doszedłem do wniosku że są to pozycje pozycjonera które wskazują na położenie miedzy biegowe czyli np miedzy 4 a D bądź D a N jest położenie Z4 a miedzy N a R bądź N a D jest Z5, mniejsza o to ale tak mi się wydaje że tak to działa i pozycjoner nie odczytuje biegu który jest faktycznie załączony. a tylko położenie miedzy biegowe. Dobrze rozumiem ? Z tych moich domysłów wynika że sam pozycjoner F125 jest uszkodzony sam w sobie. Bo raz działa raz nie. Zakładam że jest on nierozbieralny i ciężko się do niego dostać bo trzeba rozbierać cały układ wydechowy od strony kierownicy? A w dodatku jego koszt to coś koło 700zł.
Tylko czy moje domysły sa dobre że to właśnie jego wina ?
https://www.youtube.com/watch?v=FXvvHU8K_KU
Doszedłem do wniosku że są to pozycje pozycjonera które wskazują na położenie miedzy biegowe czyli np miedzy 4 a D bądź D a N jest położenie Z4 a miedzy N a R bądź N a D jest Z5, mniejsza o to ale tak mi się wydaje że tak to działa i pozycjoner nie odczytuje biegu który jest faktycznie załączony. a tylko położenie miedzy biegowe. Dobrze rozumiem ? Z tych moich domysłów wynika że sam pozycjoner F125 jest uszkodzony sam w sobie. Bo raz działa raz nie. Zakładam że jest on nierozbieralny i ciężko się do niego dostać bo trzeba rozbierać cały układ wydechowy od strony kierownicy? A w dodatku jego koszt to coś koło 700zł.
Tylko czy moje domysły sa dobre że to właśnie jego wina ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Dokładnie do wymiany , rozbieralny nie jest ale można nity rozwiercić i zajrzeć , może będzie układ blaszek ( można coś pokombinować ) albo mikrostyki ( raczej kaplica ) , natomiast musisz zdjąć osłonę termiczną i łapę skrzyni i poduszkę ( instrukcje wymiany są w sieci ) , wydech na miejscu zostaje/
Natomiast rozbierając lepiej mieć nowy żeby dwa razy nie grzebać.
Jest jeszcze opcja 280-300 zł z Alliexpress
Natomiast rozbierając lepiej mieć nowy żeby dwa razy nie grzebać.
Jest jeszcze opcja 280-300 zł z Alliexpress
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
Bo niestety nie dostałem się do numeru OEM ale raczej pod typ skrzyni wychodziły tylko 2 rodzaje tak jak mówisz okrągła i owalna wtyka a sama jego budowa jest taka sama ? u mnie 5hp19 DEV
[ Dodano: 2017-01-14, 15:15 ]
Problem pewnie będzie z dostaniem okrągłej wtyczki bo wszędzie widzę owalne na AliExpress
[ Dodano: 2017-01-14, 15:35 ]
Czym się różni srodek tej owalnej wtyczki od tej z okrągłą strasznie duża różnica cenowa jest miedzy owalną a okrągłą (tą którą mam) 50 euro na aliExpres z owalną, niestety okrągłej nie znalazłem ale na innych stronach widze ceny nawet do 300-400 Euro. Czy aż tak się różnią ?
[ Dodano: 2017-01-14, 15:15 ]
Problem pewnie będzie z dostaniem okrągłej wtyczki bo wszędzie widzę owalne na AliExpress
[ Dodano: 2017-01-14, 15:35 ]
Czym się różni srodek tej owalnej wtyczki od tej z okrągłą strasznie duża różnica cenowa jest miedzy owalną a okrągłą (tą którą mam) 50 euro na aliExpres z owalną, niestety okrągłej nie znalazłem ale na innych stronach widze ceny nawet do 300-400 Euro. Czy aż tak się różnią ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
Tak, właśnie okrągła jest i patrzę po cenach to dwukrotna różnica. Przykładowo owalna 600 a okrągła 1400. A używanej nie ma sensu kupować ? Mam okrągłą za 300zł do kupienia, tylko używka.
Może by się dało przerobić tylko żeby śmigało poprawnie
Bo tak to był wziął owalną nową a wtyczke by się tylko przerzuciło. Jak możesz zerknii na schematy. Był bym Ci wdzięczny, chyba że radzisz kupić nową to nie będę przebierał i zamawiam. 



- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
używka to loteria , może być to samo za chwilę tak myślę...
rzuciłem okiem w schematy i jedyna róznica że w okrągłej wtyczce jest jeden pin zasilający a w owalnej dwa ( jeden oddzielny do światła wstecznego , jeden do biegów )
Myślę że teoretycznie nie problem twój zasilący zmoskować na dwa piny
musiałbyś jeszcze wtyke z pinami zakupić - 1J0973715
Oczywiście to są rozważania teoretyczne , nigdy takiego czegoś nie robiłem , pomagałem kuzynce wymienić taki F125 ale to był 2003 rok ( czyli 10 pin ) i zamontowaliśmy chinola z Alliexpress
rzuciłem okiem w schematy i jedyna róznica że w okrągłej wtyczce jest jeden pin zasilający a w owalnej dwa ( jeden oddzielny do światła wstecznego , jeden do biegów )
Myślę że teoretycznie nie problem twój zasilący zmoskować na dwa piny

Oczywiście to są rozważania teoretyczne , nigdy takiego czegoś nie robiłem , pomagałem kuzynce wymienić taki F125 ale to był 2003 rok ( czyli 10 pin ) i zamontowaliśmy chinola z Alliexpress
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
Posiadasz schematy do czujnika z okragla i owalna wtyczka oraz do wiazki która jest w aucie ? Chcial bym sobie to przejrzeć i ocenić. Bo jesli mowisz ze wykonalne i dalo by rade to sam sobie zerknal bym jeszcze. Byl bym wdzięczny za schematy
A nie mógł bym z tego starego czujnika wyciągnąć wtyczki i po prostu zostawić to wszystko na starej wtyczce ?
A nie mógł bym z tego starego czujnika wyciągnąć wtyczki i po prostu zostawić to wszystko na starej wtyczce ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
no ale wtedy musisz rzeźbić kupiony nowy F125...
tu masz 99 rok - http://docdro.id/CXW7Amr
tu po 2001 - http://docdro.id/FBzw2Kl
Połącenie mniej wiecej powinno wyglądać tak:
piny wtyki 8 pin - piny wtyki 10 pim
1 - z 1 i 7
2 - 2
3 - 3
4 - 4
5 - 5
6 - 10
7 - 9
8 - 8
tu masz 99 rok - http://docdro.id/CXW7Amr
tu po 2001 - http://docdro.id/FBzw2Kl
Połącenie mniej wiecej powinno wyglądać tak:
piny wtyki 8 pin - piny wtyki 10 pim
1 - z 1 i 7
2 - 2
3 - 3
4 - 4
5 - 5
6 - 10
7 - 9
8 - 8
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lip 2016, 19:11
- Lokalizacja: Starokrzepice
Dzięki za schematy. Pozycjoner zamówiłem w dniu dzisiejszym, teraz tylko niecierpliwy czas oczekiwania bo to fakt faktem z chin mam nadzieję że się postarają z przesyłką. Masz rację co do schematów kupię wtyczkę 10 pinową i przerobie tą starą według schematów. Jak przyjdzie i uda się operacja to napiszę czy operacja się udała bo fakt faktem tyle pieniędzy zaoszczędzić z powodu innej kostki to naprawdę było by super.
Do usłyszenia
[ Dodano: 2017-02-25, 17:54 ]
Witam. Dzisiaj założyłem pozycjoner z aliexpres przerobilem wtyczkę z okrągłej na owalna auto śmiga aż miło śmiem twierdzić ze nie trzeba wydawać kupę pieniedzy na pozycjoner z okrągłą wtyczka ponieważ bez problemów idzie przerobić na owalna i auto bedzie chodzic. Takze narazie skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny mam nadzieje ze juz bd ok. Dzieki bendzi za pomoc w temacie znów wielkie piwo dla ciebie a dla pozostałych wskazówka ze wtyczka akurat nie jest problemem.


![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2017-02-25, 17:54 ]
Witam. Dzisiaj założyłem pozycjoner z aliexpres przerobilem wtyczkę z okrągłej na owalna auto śmiga aż miło śmiem twierdzić ze nie trzeba wydawać kupę pieniedzy na pozycjoner z okrągłą wtyczka ponieważ bez problemów idzie przerobić na owalna i auto bedzie chodzic. Takze narazie skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny mam nadzieje ze juz bd ok. Dzieki bendzi za pomoc w temacie znów wielkie piwo dla ciebie a dla pozostałych wskazówka ze wtyczka akurat nie jest problemem.

