[a6 c5 2,8] tryb awaryj skrzyni tiptr. + świecące kontrolki
- maldon
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 23 sie 2009, 20:49
- Imię: Maldon
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: mazowieckie
[a6 c5 2,8] tryb awaryj skrzyni tiptr. + świecące kontrolki
Koledzy szukałem na forum ale nie znalazłem problemu, który mam ze swoją A6. Wjeżdżałem na wstecznym do garażu przy przyłączeniu na R szarpnęło autem załączył się tryb awaryjny skrzyni (wszystkie PRND432 podświetlone na czerwień) dodatkowo zapaliła sie na pomarańcz kontrolka ABS i kontrola trakcji. Wyłączyłem auto, włączyłem dalej to samo. Zrobiłem parę kilometrów bieg do przodu chyba tylko 3 (przy ruszaniu słaba moc jak się bujnie jest ok, do przodu jedzie tylko na tym jednym biegu. Jeżeli wyłączę auto np. na N a nie na P po przekręceniu kluczyka podświetla sie tylko N ale oczywiście w tym trybie nie uzyskam rozruchu więc przesuwam na P i wtedy zapala sie znów tryb awaryjny +kontrolki ABS i kontrola trakcji. Jak przełączam z P na R a potem D są duże szarpnięcia. Może ktoś mi podpowie co może być przyczyną. Wyczytałem na forum, że może to powodować sterownik ABS (ale odłączyłem tą dużą wtyczkę kilku-pinową i zmian nie było). Czy padła mi skrzynia czy może coś innego powoduje te błędy. Nadmienię , że już wcześniej miałem podobną historię ale po wyłączeniu silnika i odczekaniu 5 minut i ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy przez pół roku miałem tak 3 razy, tym razem kaplica. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
- siwy2326
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 00:36
- Lokalizacja: stavanger/norwegia
Re: [a6 c5 2,8] tryb awaryj skrzyni tiptr. + świecące kontro
maldon pisze:Koledzy szukałem na forum ale nie znalazłem problemu, który mam ze swoją A6. Wjeżdżałem na wstecznym do garażu przy przyłączeniu na R szarpnęło autem załączył się tryb awaryjny skrzyni (wszystkie PRND432 podświetlone na czerwień) dodatkowo zapaliła sie na pomarańcz kontrolka ABS i kontrola trakcji. Wyłączyłem auto, włączyłem dalej to samo. Zrobiłem parę kilometrów bieg do przodu chyba tylko 3 (przy ruszaniu słaba moc jak się bujnie jest ok, do przodu jedzie tylko na tym jednym biegu. Jeżeli wyłączę auto np. na N a nie na P po przekręceniu kluczyka podświetla sie tylko N ale oczywiście w tym trybie nie uzyskam rozruchu więc przesuwam na P i wtedy zapala sie znów tryb awaryjny +kontrolki ABS i kontrola trakcji. Jak przełączam z P na R a potem D są duże szarpnięcia. Może ktoś mi podpowie co może być przyczyną. Wyczytałem na forum, że może to powodować sterownik ABS (ale odłączyłem tą dużą wtyczkę kilku-pinową i zmian nie było). Czy padła mi skrzynia czy może coś innego powoduje te błędy. Nadmienię , że już wcześniej miałem podobną historię ale po wyłączeniu silnika i odczekaniu 5 minut i ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy przez pół roku miałem tak 3 razy, tym razem kaplica. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
witam kolego.ja mam podobna historie tylko ze u mnie po ponownym wlaczeniu zaplonu wszystko wraca do normy.najlepiej by bylo zebys podpial vag'a i zczytal bledy wtedy bedziemy wiedziec lepiej.
ja u siebie mialem taki kod bledu
17090-transmission range sensor F125(obwod czujnika zakresu skrzyni biegow)
czeka mnie wymiana tego ustrojstwa
- maldon
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 23 sie 2009, 20:49
- Imię: Maldon
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: mazowieckie
Witam ponownie. Byłem na diagnostyce i pokazał sie błąd jak u Ciebie „siwy2326” czyli F125. Elektryk określił, że problem jest w pozycjonerze skrzyni biegów. Wszedł pod auto i okazło się, że jest rozbita kostka (taka okrągła na 8 pin) od tego pozycjonera. Rozpiął ją, poczyścił spiął ponownie i powiedział, żebym pojeździł, jeżeli to nie pomorze to czeka mnie wymiana tego pozycjonera wolałbym żeby było ok. Dzwonił przy mnie do sewrvisu AU cena tego ustrojstwa 1014zł, a na allegro używanych nie widać. Jeżdżę po tej diagnostyce już 5 dzień i na razie problem nie wrócił. Chociaż zastanawiam się czy może to jednak ten przepływomierz powodował błąd ale wtedy na Vagu pokazał by się pewnie też błąd od niego. Tak więc na razie dziękuję za pomoc.
- siwy2326
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 00:36
- Lokalizacja: stavanger/norwegia
za 8 pinowy przelacznik wielofunkcyjny powinienes zaplacia lekko ponad 500 zl a cena ktora ci podal to za ten 10 pinowy taki jak ja mammaldon pisze: Dzwonił przy mnie do sewrvisu AU cena tego ustrojstwa 1014zł, a na allegro używanych nie widać.

miejmy nadziej ze problem juz nie powroci po tym zabiegu.