no to się dowiaduję nowych teorii. Chyba raczej kwasowej, lub ocynkowane. Stal to stal, aluminium to aluminium , no ale to i to to metal..xpbit pisze:są ze stali aluminiowanej
[ MANUAL+Q] Tłumik środkowy do 2,8 Quattro
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
slawq pisze:no to się dowiaduję nowych teorii. Chyba raczej kwasowej, lub ocynkowane. Stal to stal, aluminium to aluminium , no ale to i to to metal..xpbit pisze:są ze stali aluminiowanej
stal aluminiowana nie aluminiowa !
stop stali z dodatkiem aluminium po to by było bardziej odporne na korozje przy większych temperaturach

[ Dodano: 2012-10-09, 00:07 ]
Panowie czy jeśli wywale katy i wstawię tłumiki przelotowe to nic się nie popieprzy

sondy mam tylko dwie po jednej przed każdy kat.
coś mi ostatnio dudni z złączek elastycznych i łączniki mam nowe wstawione a też przepuszczają non stop i nie da się tego uszczelnić....
tak się zastanawiam czy nie wywalić jeszcze katów i zrobić na świeżo cały układ wydechowy

Pozdrawiam

_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Ja się podepnę z pytaniem czy tłumiki od 2.5 TDI np ten
http://moto.allegro.pl/audi-a6-2-5tdi-q ... 84277.html
będzie pasował do 2.8 Q
Wiem że ten akurat jest niby po lifcie ale czy to jest jakaś różnica tego nie wiem.
http://moto.allegro.pl/audi-a6-2-5tdi-q ... 84277.html
będzie pasował do 2.8 Q

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Szczerze odradzam CI montaż tłumików przelotowych zamiast katów. Mam u siebie i nie mogę ich zcierpieć. DOpuki się nie rozgrzeją to silnik chodzi jakby mial dziury w wydechu, a jak się rozgrzeje, to na wysokich obrotach ma taki metaliczny dÂźwięk. Osobiście w życiu już bym tego nie wstawił. Za miesiąc je wywalam, i wstawiam zwykłe rury aluminiowane.xpbit pisze:slawq pisze:no to się dowiaduję nowych teorii. Chyba raczej kwasowej, lub ocynkowane. Stal to stal, aluminium to aluminium , no ale to i to to metal..xpbit pisze:są ze stali aluminiowanej
stal aluminiowana nie aluminiowa !
stop stali z dodatkiem aluminium po to by było bardziej odporne na korozje przy większych temperaturach![]()
[ Dodano: 2012-10-09, 00:07 ]
Panowie czy jeśli wywale katy i wstawię tłumiki przelotowe to nic się nie popieprzy![]()
sondy mam tylko dwie po jednej przed każdy kat.
coś mi ostatnio dudni z złączek elastycznych i łączniki mam nowe wstawione a też przepuszczają non stop i nie da się tego uszczelnić....
tak się zastanawiam czy nie wywalić jeszcze katów i zrobić na świeżo cały układ wydechowy![]()
Pozdrawiam
Co do srodkowego tłumika sytuacja analogiczna. wydaje mi się ze jak wywalisz katy, to te tłumiki też dadzą o sobie znać, chociaż nie jstem pewny na 100%.
moj tlumik srodkowy co prawda nie jest dziurawy, ale z tego co widziałem od spodu, to w niedalekiej przyszlosci przyjdzie na niego czas - jest trochę przyrdzewiały, i tutaj jest moje pytanie, z tego co pisze zalozyciel topiku, to wstawienie dwoch strumienic nie jest uciazliwe dla uszów - jaki wymiar ma miec strumienica do mojjej c5tki? 2.8Q ? Jaka dlugośc i jaka średnica rury? I co waszym zdaniem jest lepsze w to miejsce - strumienice, tłumiki przelotowe czy po prsotu 2 rury? Zamiast kata mam rure wspawaną..
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
na pewno nie można wstawiać prostych rur bo wtedy może być głośno i może brzęczeć....
możesz wstawić spokojnie strumienice ja mam i wszystko śmiga i jest cicho
katalizatory tez już wywalone i wstawione tłumiki przelotowe (nie same rury) bo wtedy byłoby nieprzyjemnie i głośno.
trzeba tylko wziąć pod uwagę w jakim stanie są w ogóle rury wydechowe.... bo jak pogryzione to możną się zastanowić nad kupnem kwasowki o trochę większej średnicy i wtedy sobie zmontować taki układ wydechowy jak ten ori tyle ze świeżutki co da pewność ze wszystko będzie szczelne wtedy będzie ładnie warczeć
jedyne co musi zostać to końcowe tłumiki żeby całkowicie przelotowe to nie było bo wtedy sondy zgłupieją do końca i może być problem
no i na pewno byłoby już za głośno :P
możesz wstawić spokojnie strumienice ja mam i wszystko śmiga i jest cicho

trzeba tylko wziąć pod uwagę w jakim stanie są w ogóle rury wydechowe.... bo jak pogryzione to możną się zastanowić nad kupnem kwasowki o trochę większej średnicy i wtedy sobie zmontować taki układ wydechowy jak ten ori tyle ze świeżutki co da pewność ze wszystko będzie szczelne wtedy będzie ładnie warczeć


_________________________________ Audi Quattro______________________________
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Te dwie strumiennice jak u kolegi na zdjeciach ciekawe rozwiazanie sam sie zastanawiam nad tym bo srodkowy tlumik juz na wykonczeniu delikatnym
a te strumiennice mysle ze o wiele lepsze beda i koszt nie jest przerazajacy...

Cześć. Audi A6 19''
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Niewiem czy calego wydechu njie wywale i myslalem nad kwasowka ale troche to kosztuje
jeszcze mysle i rozwazam. Z drugiej strony czytalem troche tutaj o katach i wiekszosc ludzi odradza wycinanie dobrych katow.
[ Dodano: 2014-09-15, 19:33 ]
Kolego xpbit skad zamawiales te srumiennice z allegro??? Bo patrzylem na allegro jest pelno moze podasz jakiegos konkretnego sprzedawce zeby bylo wszystko w miare szybko bo u mnie z czasem ostatnio licho ale chce byc juz przygotowany na wymiane wrazie w.

[ Dodano: 2014-09-15, 19:33 ]
Kolego xpbit skad zamawiales te srumiennice z allegro??? Bo patrzylem na allegro jest pelno moze podasz jakiegos konkretnego sprzedawce zeby bylo wszystko w miare szybko bo u mnie z czasem ostatnio licho ale chce byc juz przygotowany na wymiane wrazie w.
Cześć. Audi A6 19''
Witam
Przerabiałem przed wczasami wymianę środkowego tłumika. Chciałbym się podzielić spostrzeżeniami, bo może się to przydać innym.
Znalazłem w dobrej cenie i w dobrym stanie środkowy tłumik od 2.7BiT. Zamówiłem i zabieram się do roboty. Jeden z tłumików końcowych był już wymieniany w germanii, więc tu wystarczyło odkręcić łącznik, podobnie z przodu przy "portkach" dwa łączniki i luz. Rurę drugiego z końcowych tłumików obciąłem flexem w takiej samej odległości co ta wcześniej robiona.
Szybko poszło, więc uradowany zabieram się do składania, a tu ZONK.
Okazuje się, że rury od katalizatorów oraz przednie rury tłumika środkowego mają u mnie w 2.4 jak i w 2.7BiT po 50mm średnicy. Ale już rury wychodzące ze środkowego tłumika mają w 2.7BiT dalej po 50mm, natomiast u mnie w 2.4 BDV po 42mm
Byłem w szoku, bo nikt nigdzie o tym nie pisał. Wiedziałem że 2.5 TDI ma tłumiki końcowe na rurach 42mm, bo mam do takiego dostęp. Wiedziałem, że u mnie rura ma fi 50mm, bo znalazłem takie info na forum. Ale nikt nie pisał (a mi się nie chciało zmierzyć
) , że wyjście z tłumika środkowego ma inną średnicę niż wejście. Będę musiał wleźć pod ojca AKE i do kompletu i dla potomności zmierzyć średnicę przed tłumikiem środkowym.
(...)
Aby to poskładać na szybko kupiłem w motoryzacyjnym pierwszy lepszy kawałek rury 50mm oraz dwie złączki 50mm (niestety nie ma złączek redukcyjnych 50-->42 mm). Z rury odciąłem 2 kawałki, nałożyłem na moją 42-kę i zespawałem. Dzięki temu mogłem całość połączyć złączkami 50mm.
Przy okazji spawania rury 50mm, na rury tłumików końcowych, musiałem zdjąć te tłumiki z wieszaków i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że od spodu oba wyglądają zdrowo - tak na 5- lub mocne 4+ ale od GÓRY :shock: jest dużo gorzej. Jeden tłumik miał już dziury, a drugiemu niewiele brakowało. Trochę to posmarkałem i na auto, bo wyjazd za 2 dni. Póki co auto jeszcze jeździ z tymi połatanymi końcowymi. W międzyczasie zamówiłem sobie 2 używane końcowe od 2.7BiT - oczywiście na rurach 50mm.
Jak będzie trochę czasu lub jak obecne się posypią to je wymienię i dam znać jakie wrażenia.
PS: wszystkie opisywane auta oczywiście w wersji quattro
Przerabiałem przed wczasami wymianę środkowego tłumika. Chciałbym się podzielić spostrzeżeniami, bo może się to przydać innym.
Znalazłem w dobrej cenie i w dobrym stanie środkowy tłumik od 2.7BiT. Zamówiłem i zabieram się do roboty. Jeden z tłumików końcowych był już wymieniany w germanii, więc tu wystarczyło odkręcić łącznik, podobnie z przodu przy "portkach" dwa łączniki i luz. Rurę drugiego z końcowych tłumików obciąłem flexem w takiej samej odległości co ta wcześniej robiona.
Szybko poszło, więc uradowany zabieram się do składania, a tu ZONK.
Okazuje się, że rury od katalizatorów oraz przednie rury tłumika środkowego mają u mnie w 2.4 jak i w 2.7BiT po 50mm średnicy. Ale już rury wychodzące ze środkowego tłumika mają w 2.7BiT dalej po 50mm, natomiast u mnie w 2.4 BDV po 42mm

Byłem w szoku, bo nikt nigdzie o tym nie pisał. Wiedziałem że 2.5 TDI ma tłumiki końcowe na rurach 42mm, bo mam do takiego dostęp. Wiedziałem, że u mnie rura ma fi 50mm, bo znalazłem takie info na forum. Ale nikt nie pisał (a mi się nie chciało zmierzyć

(...)
Aby to poskładać na szybko kupiłem w motoryzacyjnym pierwszy lepszy kawałek rury 50mm oraz dwie złączki 50mm (niestety nie ma złączek redukcyjnych 50-->42 mm). Z rury odciąłem 2 kawałki, nałożyłem na moją 42-kę i zespawałem. Dzięki temu mogłem całość połączyć złączkami 50mm.
Przy okazji spawania rury 50mm, na rury tłumików końcowych, musiałem zdjąć te tłumiki z wieszaków i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że od spodu oba wyglądają zdrowo - tak na 5- lub mocne 4+ ale od GÓRY :shock: jest dużo gorzej. Jeden tłumik miał już dziury, a drugiemu niewiele brakowało. Trochę to posmarkałem i na auto, bo wyjazd za 2 dni. Póki co auto jeszcze jeździ z tymi połatanymi końcowymi. W międzyczasie zamówiłem sobie 2 używane końcowe od 2.7BiT - oczywiście na rurach 50mm.
Jak będzie trochę czasu lub jak obecne się posypią to je wymienię i dam znać jakie wrażenia.
PS: wszystkie opisywane auta oczywiście w wersji quattro
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Witam. Odswieze troche temat bo jestem po reanimacji ukladu wydechowego. Patent z dwoma strumienicami wykorzystalem jak kolega xpbit i powiem ze polecam bardzo gdyz auto fajnie basuje no i delikatnie czuc ze ma lepszego kopa i lepiej sie wkreca zdecydowanie... Katy zostaly bo sa w bardzo dobrym stanie wiec bez sensu je wycinac narazie przyjdzie na to czas. Ja u siebie powymienialem rury wydechowe wszystko pospawane zero przepuszczania i nie szczelnosci na ta chwile nowe zlaczki przy katach tez wymienialem bo byla tragedia i teraz naprawde slysze ze to v-ka :D spoko dzwiek jest jak sie zdejmie caly wydech i tylko katy zostana to jak sie odpali to jest wtedy niezly sajgon :D :D ale ogolnie patent ze strumienicami naprawde polecam nie jest glosniej a lepszy dzwiek i lepiej sie wkreca o wiele... Tlumik srodkowy jednak okazal sie byc jeszcze do wykorzystania bo srodek jest ok tylko z zewnatrz schodzi ta cala oslona warstwa blachy i wyglada to tak jakby juz sie nie nadawal.
Regulamin! - metyoo
Regulamin! - metyoo
Ostatnio zmieniony 11 sty 2015, 23:41 przez PiterekQuattro, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć. Audi A6 19''
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
fajnie że niektórzy korzystają z moich doświadczeń
ja mam takie pytanie bo męczy mnie jedna rzecz....
a mianowicie te skręcane złączki co dzielą wydech po katach na resztę...
miałem zmienione dwie i wszędzie mi przez nie przepuszcza a były same były na tą specjalną pastę i już w desperacji z jednej strony całe obspawanę i cały czas na nich przepuszcza
teraz u kumpla w a4 b6 1,8T zmienialiśmy też tą złączkę oszlifowaliśmy obie rury z rdzy itd skręciliśmy elegancko i co.... i też przepuszcza
co jest z tymi złączkami
? wyglądają identycznie jak ori a wcale nie są szczelne....
na co zwracać przy nich uwagę czy trzeba je montować w jakiś specjalny sposób ?
niedługo chyba wybebeszę cały wydech i wszędzie dam nowe rury....
Pozdrawiam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ja mam takie pytanie bo męczy mnie jedna rzecz....
a mianowicie te skręcane złączki co dzielą wydech po katach na resztę...
miałem zmienione dwie i wszędzie mi przez nie przepuszcza a były same były na tą specjalną pastę i już w desperacji z jednej strony całe obspawanę i cały czas na nich przepuszcza

teraz u kumpla w a4 b6 1,8T zmienialiśmy też tą złączkę oszlifowaliśmy obie rury z rdzy itd skręciliśmy elegancko i co.... i też przepuszcza

co jest z tymi złączkami

na co zwracać przy nich uwagę czy trzeba je montować w jakiś specjalny sposób ?
niedługo chyba wybebeszę cały wydech i wszędzie dam nowe rury....
Pozdrawiam

_________________________________ Audi Quattro______________________________
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Te zlaczki to szajs. Niedawno je zmienialem na koncowych tlumikach i po jakichs dwoch tyg troche juz puszczaly... Teraz robilem caly wydech tam niby strumiennice pojechalem wstawic tylko a sie okazalo ze wydech nedza trzeba bylo ogarnac juz wszystko. Te zlaczki chyba juz tak maja bo ja na koncowych mi obspawal moj mechanik z dwoch stron i jest git ale przy katach tez dalem nowe przy naprawie wydechu i ich nie spawalismy bo chcialem zobaczyc czy zna puszczac... i podobna historia jak za pierwszym razem po ok 2 tyg delikatnie puszczaja najbardziej slychac na zimnym ale nie mocno pozniej juz nic. Ja tego juz nie ruszam bo mi to jakos nie przeszkadza mocno ale zlaczki sie nie nadaja lepiej spawanie juz sie sprawdzi a ta zlaczka jedna koszt jakies 25x2 zl plus pasta z 15 to w tej cenie mozna pospawac.
Cześć. Audi A6 19''