Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

tiptronic szarpie przy redukcji

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
demon300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2008, 15:37
Lokalizacja: Sejny

tiptronic szarpie przy redukcji

Post autor: demon300 » 27 sie 2015, 20:08

Witam Panowie. Posiadam a6 c5 4.2 z 2001r z felernym tipem. Kupiłem z zajechanym sprzęgłem. Skrzynia przeszła remont ale pojawił się nagle problem z redukcja biegów. Otóż dojeżdżajac do skrzyżowania w momencie redukowAnia z 3 na 2 jest mocne stukniecie aż samochód podskakuje... Przed remontem tego nie bylo.Auto stoi kolejne 4 tyg w warsztacie ale już nie wiedzą co robić. Mechanicznie podobno jest ok ale sterowanie podobno nawalilo. Zawory były podmieniane nie raz, sterownik był regulowany na stole pobierczym i nic z tego. Na zimnym oleju było ok ale szybko się rozgrzewa i jest dalej źle. Bywało to tez ale bardo rzadko z redukcja z innych biegów. Może ktoś miał taki problem i potrafi mi pomóc bo powoli wątpię w słuszność posiadania tipa. Pozdrawiam

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 27 sie 2015, 20:38

Co to za warsztat?

Przed remontem tego nie bylo... wiec moze problematyczny jest dalej konwerter?? uderza przy zapinaniu / rozpinaniu. Pytanie jest czy jeszcze na jakichs redukcjach uderza?
Skoro sterowanie nawalilo i mialo wymienione elektrozawory i wyregulowane to musi byc dobre... no chyba ze nie potrafia tego wyregulowac... wtedy trzeba oddac komus kto potrafi to regenerowac... lub kupic nowe w audi... ;) O ile problematyczne jest sterowanie a nie dalej skrzynia ;)

demon300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2008, 15:37
Lokalizacja: Sejny

Post autor: demon300 » 27 sie 2015, 20:47

Pisałem o sterowaniu skrzyni które jest w środku w skrzyni. Podobno wysyłane było na lotwe żeby wyregulowali tak jak wyszło to z fabryki. Nie pomogło. Zastanawiam się nad komputerem skrzyni który jest pod nogami kierowcy. Tylko ciekawe czy możliwe ze przy remoncie skrzyni zrabali komputer... Sam juz nie wiem i szlag mnie trafia. Coś trzeba radzić bo od kupna wsadzilem więcej szmalu niż km przejechałem.

Gość.

Post autor: Gość. » 27 sie 2015, 22:42

Na łotwe :) Skrzynie po remoncie sie adaptuje vasem i głownie jej sterownik wlwktroniczny. W PL sa specjalisci co się potrafia zając mechatroniką,jeszcze przy redukcji objawiają sie wszelkie luzy w napędzie-sprawdż dyfry.

Ponawiam pytanie co to za spece? W okolicach wrocka sa dwa znane warsztaty od asb i remonty ogarniaja na gotowo w 2-3 dni.

demon300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2008, 15:37
Lokalizacja: Sejny

Post autor: demon300 » 28 sie 2015, 07:48

Warsztat pod bialymstokiem. Podobno najlepszy w okolicy ale coś im nie wychodzi. Luzu w napędzie nie ma bo przy redukcji z innych biegów nie było takiego walenia, może 2 razy się zdążyło przy znikomej prędkości.
Myślę że wszystkie adaptacje robili. Nie jeden samochód zrobili.
Do Wrocławia mam kawał drogi a i tak nikt mi nie zagwarantuje ze wszystko będzie działać.
Może polecicie jakiś warsztat bliżej północnego wschodu?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 28 sie 2015, 08:51

demon300 pisze:Warsztat pod bialymstokiem. Podobno najlepszy w okolicy ale coś im nie wychodzi. Luzu w napędzie nie ma bo przy redukcji z innych biegów nie było takiego walenia, może 2 razy się zdążyło przy znikomej prędkości.
Myślę że wszystkie adaptacje robili. Nie jeden samochód zrobili.
Do Wrocławia mam kawał drogi a i tak nikt mi nie zagwarantuje ze wszystko będzie działać.
Może polecicie jakiś warsztat bliżej północnego wschodu?
Mozesz wyslac sama hydraulike do regeneracji do wrocka, skoro lotwianie sobie nie radza. Ale nie wiem czy to pomoze.
Sterownik elektroniczny o ile nie plywa w wodzie albo nie zgnila wiazka, zostaw w spokoju bo tylko go zepsujesz. To nie jest 6HP w ktorym jest mechatronika. Sterowania nie sa parowane a adaptacja w 5HP to jedynie namiastka tej funkcji.

demon300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2008, 15:37
Lokalizacja: Sejny

Post autor: demon300 » 28 sie 2015, 09:12

Wiec co kolego proponujesz? Wycieczkę do Wrocławia? Nie uważacie że to jest problem z rozliczaniem się sprzęgła? Skoro przy załączeniu się biegu 3 załącza się sprzęgło główne to przy redukcji z 3 na 2 się wyłącza. Chyba ze się mylę. Wysłanie samego sterowania nic nie pomoże. Najlepiej autem jechać. Nie ukrywam ze to daleko.
Może zrabali podczas wymiany sprzęgła? Bo nie mam więcej pomysłów.

Gość.

Post autor: Gość. » 28 sie 2015, 09:40

Długołeka czy Łoboda dają gwarancje i jak cos nie tak masz rok. Nie wiem jak u ciebie? To czy konwerter działa jak trza to idzie zdiagnozowac logami dynamicznymi,kiedy jaki zawór dostaje impuls i czy sie otwiera czy nie i co sie aktualnie dzieje.

demon300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2008, 15:37
Lokalizacja: Sejny

Post autor: demon300 » 28 sie 2015, 09:57

U mnie jest pół roku i aktualnie stoi na gwarancji. Myślę że nie są takimi palantami żeby nie sprawdzić podczas jazdy co się dzieje. Zabieram na dniach auto i niech zwracają kasę bo będzie stał kolejny miesiąc i nic nie zrobią. Mówią ze można tak jeździć. Tylko ciekawe ile to wytrzyma i kiedy się coś rozpadnie. Poszukam gdzies indziej pomocy bo to żadna przyjemność tak jeździć.

Gość.

Post autor: Gość. » 28 sie 2015, 11:42

No dokładnie jak łupie to w końcu cos łupnie. Ja mam chamska redukcje na każdym biegu ale wina lezy w tylnym moście raczej i musze go zrobic.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 28 sie 2015, 11:52

demon300 pisze:Wiec co kolego proponujesz? Wycieczkę do Wrocławia? Nie uważacie że to jest problem z rozliczaniem się sprzęgła? Skoro przy załączeniu się biegu 3 załącza się sprzęgło główne to przy redukcji z 3 na 2 się wyłącza. Chyba ze się mylę. Wysłanie samego sterowania nic nie pomoże. Najlepiej autem jechać. Nie ukrywam ze to daleko.
Może zrabali podczas wymiany sprzęgła? Bo nie mam więcej pomysłów.
Rob jak uwazasz. Skoro wiesz najlepiej co jest zepsute co pomoze a co nie, to napraw to co jest zepsute. Mozesz wymienic drugi raz konwerter. Jedyne co da sie uszkodzic przy jego montazu to pompe, ale wtedy raczej by nie jezdzil w ogole.
Ja nic nie uwazam, zdalnie moge jedynie cos zasugerowac ale niczego Ci nie potwierdze bo:
a) nie jezdzilem tym autem;
b) nie widzialem diagnozy tego auta;
c) nie wiem co tak naprawde bylo zrobione i z jakim "ryzykiem", to ze ktos wymienil elektrozawor[elektrozawory] w hydraulice i wrzucil ja na hydratest wcale nie oznacza ze hydraulika zostala zregenerowana. Zaczalbym od niej, jak nie chcesz wysylac do regeneracji drugi raz, zalatw taka druga i podmien.
d) konwerter to byla jedynie luzna sugestia, z reguly problemy wystepuja jak sie dopina lock'up a nie jak rozpina.
Warsztatow po drodze masz pelno, od Samko poprzez Plochecia i TeoMotos w poznaniu ( napisalem chyba od najblizszego do najdalszego).
Skoro juz wszystko bylo zrobione i wszystko jest super a nie jezdzi dobrze... i rzeczywiscie wszystko jest super, to moze masz problem z silnikiem, mostami albo czyms innym? A jak jednak nie wszystko jest super to juz pora zmienic warsztat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja