tiptronic szarpie przy redukcji
tiptronic szarpie przy redukcji
Witam Panowie. Posiadam a6 c5 4.2 z 2001r z felernym tipem. Kupiłem z zajechanym sprzęgłem. Skrzynia przeszła remont ale pojawił się nagle problem z redukcja biegów. Otóż dojeżdżajac do skrzyżowania w momencie redukowAnia z 3 na 2 jest mocne stukniecie aż samochód podskakuje... Przed remontem tego nie bylo.Auto stoi kolejne 4 tyg w warsztacie ale już nie wiedzą co robić. Mechanicznie podobno jest ok ale sterowanie podobno nawalilo. Zawory były podmieniane nie raz, sterownik był regulowany na stole pobierczym i nic z tego. Na zimnym oleju było ok ale szybko się rozgrzewa i jest dalej źle. Bywało to tez ale bardo rzadko z redukcja z innych biegów. Może ktoś miał taki problem i potrafi mi pomóc bo powoli wątpię w słuszność posiadania tipa. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Co to za warsztat?
Przed remontem tego nie bylo... wiec moze problematyczny jest dalej konwerter?? uderza przy zapinaniu / rozpinaniu. Pytanie jest czy jeszcze na jakichs redukcjach uderza?
Skoro sterowanie nawalilo i mialo wymienione elektrozawory i wyregulowane to musi byc dobre... no chyba ze nie potrafia tego wyregulowac... wtedy trzeba oddac komus kto potrafi to regenerowac... lub kupic nowe w audi...
O ile problematyczne jest sterowanie a nie dalej skrzynia 
Przed remontem tego nie bylo... wiec moze problematyczny jest dalej konwerter?? uderza przy zapinaniu / rozpinaniu. Pytanie jest czy jeszcze na jakichs redukcjach uderza?
Skoro sterowanie nawalilo i mialo wymienione elektrozawory i wyregulowane to musi byc dobre... no chyba ze nie potrafia tego wyregulowac... wtedy trzeba oddac komus kto potrafi to regenerowac... lub kupic nowe w audi...


Pisałem o sterowaniu skrzyni które jest w środku w skrzyni. Podobno wysyłane było na lotwe żeby wyregulowali tak jak wyszło to z fabryki. Nie pomogło. Zastanawiam się nad komputerem skrzyni który jest pod nogami kierowcy. Tylko ciekawe czy możliwe ze przy remoncie skrzyni zrabali komputer... Sam juz nie wiem i szlag mnie trafia. Coś trzeba radzić bo od kupna wsadzilem więcej szmalu niż km przejechałem.
Na łotwe
Skrzynie po remoncie sie adaptuje vasem i głownie jej sterownik wlwktroniczny. W PL sa specjalisci co się potrafia zając mechatroniką,jeszcze przy redukcji objawiają sie wszelkie luzy w napędzie-sprawdż dyfry.
Ponawiam pytanie co to za spece? W okolicach wrocka sa dwa znane warsztaty od asb i remonty ogarniaja na gotowo w 2-3 dni.

Ponawiam pytanie co to za spece? W okolicach wrocka sa dwa znane warsztaty od asb i remonty ogarniaja na gotowo w 2-3 dni.
Warsztat pod bialymstokiem. Podobno najlepszy w okolicy ale coś im nie wychodzi. Luzu w napędzie nie ma bo przy redukcji z innych biegów nie było takiego walenia, może 2 razy się zdążyło przy znikomej prędkości.
Myślę że wszystkie adaptacje robili. Nie jeden samochód zrobili.
Do Wrocławia mam kawał drogi a i tak nikt mi nie zagwarantuje ze wszystko będzie działać.
Może polecicie jakiś warsztat bliżej północnego wschodu?
Myślę że wszystkie adaptacje robili. Nie jeden samochód zrobili.
Do Wrocławia mam kawał drogi a i tak nikt mi nie zagwarantuje ze wszystko będzie działać.
Może polecicie jakiś warsztat bliżej północnego wschodu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Mozesz wyslac sama hydraulike do regeneracji do wrocka, skoro lotwianie sobie nie radza. Ale nie wiem czy to pomoze.demon300 pisze:Warsztat pod bialymstokiem. Podobno najlepszy w okolicy ale coś im nie wychodzi. Luzu w napędzie nie ma bo przy redukcji z innych biegów nie było takiego walenia, może 2 razy się zdążyło przy znikomej prędkości.
Myślę że wszystkie adaptacje robili. Nie jeden samochód zrobili.
Do Wrocławia mam kawał drogi a i tak nikt mi nie zagwarantuje ze wszystko będzie działać.
Może polecicie jakiś warsztat bliżej północnego wschodu?
Sterownik elektroniczny o ile nie plywa w wodzie albo nie zgnila wiazka, zostaw w spokoju bo tylko go zepsujesz. To nie jest 6HP w ktorym jest mechatronika. Sterowania nie sa parowane a adaptacja w 5HP to jedynie namiastka tej funkcji.
Wiec co kolego proponujesz? Wycieczkę do Wrocławia? Nie uważacie że to jest problem z rozliczaniem się sprzęgła? Skoro przy załączeniu się biegu 3 załącza się sprzęgło główne to przy redukcji z 3 na 2 się wyłącza. Chyba ze się mylę. Wysłanie samego sterowania nic nie pomoże. Najlepiej autem jechać. Nie ukrywam ze to daleko.
Może zrabali podczas wymiany sprzęgła? Bo nie mam więcej pomysłów.
Może zrabali podczas wymiany sprzęgła? Bo nie mam więcej pomysłów.
U mnie jest pół roku i aktualnie stoi na gwarancji. Myślę że nie są takimi palantami żeby nie sprawdzić podczas jazdy co się dzieje. Zabieram na dniach auto i niech zwracają kasę bo będzie stał kolejny miesiąc i nic nie zrobią. Mówią ze można tak jeździć. Tylko ciekawe ile to wytrzyma i kiedy się coś rozpadnie. Poszukam gdzies indziej pomocy bo to żadna przyjemność tak jeździć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Rob jak uwazasz. Skoro wiesz najlepiej co jest zepsute co pomoze a co nie, to napraw to co jest zepsute. Mozesz wymienic drugi raz konwerter. Jedyne co da sie uszkodzic przy jego montazu to pompe, ale wtedy raczej by nie jezdzil w ogole.demon300 pisze:Wiec co kolego proponujesz? Wycieczkę do Wrocławia? Nie uważacie że to jest problem z rozliczaniem się sprzęgła? Skoro przy załączeniu się biegu 3 załącza się sprzęgło główne to przy redukcji z 3 na 2 się wyłącza. Chyba ze się mylę. Wysłanie samego sterowania nic nie pomoże. Najlepiej autem jechać. Nie ukrywam ze to daleko.
Może zrabali podczas wymiany sprzęgła? Bo nie mam więcej pomysłów.
Ja nic nie uwazam, zdalnie moge jedynie cos zasugerowac ale niczego Ci nie potwierdze bo:
a) nie jezdzilem tym autem;
b) nie widzialem diagnozy tego auta;
c) nie wiem co tak naprawde bylo zrobione i z jakim "ryzykiem", to ze ktos wymienil elektrozawor[elektrozawory] w hydraulice i wrzucil ja na hydratest wcale nie oznacza ze hydraulika zostala zregenerowana. Zaczalbym od niej, jak nie chcesz wysylac do regeneracji drugi raz, zalatw taka druga i podmien.
d) konwerter to byla jedynie luzna sugestia, z reguly problemy wystepuja jak sie dopina lock'up a nie jak rozpina.
Warsztatow po drodze masz pelno, od Samko poprzez Plochecia i TeoMotos w poznaniu ( napisalem chyba od najblizszego do najdalszego).
Skoro juz wszystko bylo zrobione i wszystko jest super a nie jezdzi dobrze... i rzeczywiscie wszystko jest super, to moze masz problem z silnikiem, mostami albo czyms innym? A jak jednak nie wszystko jest super to juz pora zmienic warsztat.