Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Tiptronic - rozkraczył się, wyciek płynu, wymiana s

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
happynegro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2011, 19:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

[ A6 C5] Tiptronic - rozkraczył się, wyciek płynu, wymiana s

Post autor: happynegro » 17 cze 2011, 20:13

Witam. : )
Sam osobiście sporadycznie jeżdżę ową krową z racji braku prawa jazdy. Jestem właśnie w ÂŚwinoujściu na wakacjach z rodziną. Byliśmy w drodze nad jezioro, przepłynęliśmy rzekę promem. Jedziemy, nagle zaczęło się dziać coś dziwnego - obrotomierz nie chciał iść dalej, niż 3k obrotów, a jeśli już się go na nie wkręciło, to natychmiast opadał, żonglowanie biegami nic nie dawało. Więcej niż 50km/s nie dało rady wyciągnąć, do tego z wydechu kopcił na siwo. Zatrzymaliśmy się, otworzyliśmy maskę, coś dymiło/parowało, gdy zajrzałem pod spód ukazał mi się wyciek. O dziwo nie z jednego miejsca ciurkiem, lecz jakby spod całego silnika. Zawróciliśmy, jechała coraz wolniej i wolniej, nie chciała wrzucić nawet wyższego biegu, aż w końcu gdy zatrzymaliśmy się przed promem i postaliśmy chwilę, to stanęła jak wryta. Silnik normalnie odpalał, nie pokazywał żadnych błędów, lecz po wrzuceniu na D/Tiptronic w ogóle nie ruszała z miejsca. Wziąłem na palce wyciekającą ciecz - niby tłusta jak olej, ale przezroczysta; niesłodka, więc to nie płyn chłodniczy. Doszliśmy do diagnozy, że padła skrzynia. Jest to ta stara wersja (P, R, D, 4, 3, 2). Ma ktoś jakiś pomysł co dokładnie mogło paść? No i kolejne pytanie, które mnie nurtuje najbardziej - jeśli konieczna będzie wymiana skrzyni, to da radę dopasować tę od wersji poliftowej (z trybem S) lub też multitronic? Ta którą obecnie mamy jest strasznie wolna i przy okazji przydałaby się jej zmiana. Audi obecnie stoi gdzieś na warsztacie, ale co z nią dokładnie i czy da radę naprawić ją na miejscu - nie wiadomo.
Z góry dziękjuę za pomoc i pozdrawiam. :)

marpis

Post autor: marpis » 18 cze 2011, 01:02

Witaj kolego!
Niestety nie odpowiem na Twoje pytanie, bo sam nie wiem, ale dopytam jeszcze o kilka rzeczy, bo sam mam auto w Tiptronicu i z tego samego rocznika...
Po jakim przebiegu skrzynia się rozsypała? No i co masz na myśli pisząc, że skrzynia jest strasznie wolna?

Na skrzyniach się nie znam, ale większość opinii jakie czytałem o Multitronicu były negatywne, więc jeśli już wymiana to raczej Tiptronic.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: Tiptronic - rozkraczył się, wyciek płynu, wymiana s

Post autor: mwx » 18 cze 2011, 03:51

happynegro pisze: Ma ktoś jakiś pomysł co dokładnie mogło paść?
Jazda bez oleju w skrzyni mogła zakończyć się zarżnięciem każdej jej ruchomej części po kolei.

Na przyszłość - jeśli jakaś niezidentyfikowana ciecz oblewa silnik od spodu to raczej nie warto go już odpalać. Jeśli zetknie się z kolektorem wydechowym może się zapalić.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tiptronic - rozkraczył się, wyciek płynu, wymiana s

Post autor: Zagór » 18 cze 2011, 16:48

happynegro pisze:Witam. : )
Sam osobiście sporadycznie jeżdżę ową krową z racji braku prawa jazdy. Jestem właśnie w ÂŚwinoujściu na wakacjach z rodziną. Byliśmy w drodze nad jezioro, przepłynęliśmy rzekę promem. Jedziemy, nagle zaczęło się dziać coś dziwnego - obrotomierz nie chciał iść dalej, niż 3k obrotów, a jeśli już się go na nie wkręciło, to natychmiast opadał, żonglowanie biegami nic nie dawało. Więcej niż 50km/s nie dało rady wyciągnąć, do tego z wydechu kopcił na siwo. Zatrzymaliśmy się, otworzyliśmy maskę, coś dymiło/parowało, gdy zajrzałem pod spód ukazał mi się wyciek. O dziwo nie z jednego miejsca ciurkiem, lecz jakby spod całego silnika. Zawróciliśmy, jechała coraz wolniej i wolniej, nie chciała wrzucić nawet wyższego biegu, aż w końcu gdy zatrzymaliśmy się przed promem i postaliśmy chwilę, to stanęła jak wryta. Silnik normalnie odpalał, nie pokazywał żadnych błędów, lecz po wrzuceniu na D/Tiptronic w ogóle nie ruszała z miejsca. Wziąłem na palce wyciekającą ciecz - niby tłusta jak olej, ale przezroczysta; niesłodka, więc to nie płyn chłodniczy. Doszliśmy do diagnozy, że padła skrzynia. Jest to ta stara wersja (P, R, D, 4, 3, 2). Ma ktoś jakiś pomysł co dokładnie mogło paść? No i kolejne pytanie, które mnie nurtuje najbardziej - jeśli konieczna będzie wymiana skrzyni, to da radę dopasować tę od wersji poliftowej (z trybem S) lub też multitronic? Ta którą obecnie mamy jest strasznie wolna i przy okazji przydałaby się jej zmiana. Audi obecnie stoi gdzieś na warsztacie, ale co z nią dokładnie i czy da radę naprawić ją na miejscu - nie wiadomo.
Z góry dziękjuę za pomoc i pozdrawiam. :)
Tak krótko i na temat, sprawdź jaki typ skrzyni posiadasz i już zacznij szukać innej na Allegro, albo 5-6k zł na remont :(
Multitronica tam nie wsadzisz, Multi wychodziło tylko z FWD, do Q się nie nadaje.
Możesz też poszukać manuala - pod warunkiem że masz tylny dyfer z którym była zestawiana jakaś MT.
Przykro mi, ale jak już ktoś napisał, zarżnęliście tipa na amen :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja