Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 ] Tiptronic-poranny problem

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Wasyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Malopolska

[ A6 C5 ] Tiptronic-poranny problem

Post autor: Wasyl » 07 gru 2008, 20:14

Audi A6 Quattro tiptronic 2002 kiedy zapalam silnik pierwszy raz po długim postoju np. po nocy, podswietlaja sie wszystkie litery
tj. P R N D S i swieca na czerwono(co oznacza ze skrzynia przeszla wtryb awaryjny) w efekcie czego samochod rusza od ok. 2500obr/min. Jezeli natomist zgasze silnik (niekiedy nawet kilkakrotnie np 5-cio krotnie) wszystko wraca do normy(czyli samochod rusza gdzies od 1200obr/min) i usterka nie powraca, az do nastepnego poranka.
Dodam, ze samochod jest serwisowany regularnie i ma przejechane ok 130000 km, poziom oleju w skrzyni byl kontrolowany. Czy moze mi ktos pomoc, moze mial ktos podoby przypadek z gory dziekuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 19:57 przez Wasyl, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro, odkryj swiat na nowo:-)

Wasyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: Wasyl » 08 gru 2008, 09:07

Po podpieciu do Vag'a pojawia sie blad
18233 3-N (217) zawor sterowania cisnieniem zwarcie do plusa
Quattro, odkryj swiat na nowo:-)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 08 gru 2008, 09:33

Cześć!

Oj leniuszek z Ciebie! :)
Pięć postów niżej była dyskusja, która może rozwiązać twój problem za "grosze".
Czytaj tu:

viewtopic.php?t=5178

Pozdrawiam

i daj znać co było!!!

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 08 gru 2008, 09:35

hej :-) przeczytalem z posta ze poziom oleju byl sprawdzany :-) ale czy wymieniles olej w Tipie :?: ostatnio sie dowiedzialem ze oil w Tipie wymienia sie srednio co 120 tys km ;-)
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 08 gru 2008, 09:50

Co do oleju to przy przebiegu 130.000 bym się o jego stan nie martwił.
Moje auto ma 2 razy tyle i olej był zmieniany tak jak zaleca producent, czyli NIGDY :-)
Pozdrawiam!

Wasyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: Wasyl » 08 gru 2008, 10:26

Olej nie byl wymieniany poniewaz w ASO powiedzieli ze sie go nie wymienia, zostal tylko uzupelniony.

A co do akumulatora to nie wiem czy robi to roznice ale nie palilem silnika na tzw ,,kable,, tylko ladowalem akumulator cala noc i nic to nie zmienilo.
Quattro, odkryj swiat na nowo:-)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 08 gru 2008, 10:33

Robi różnicę.
Jak masz zwalony aku to możesz go naładaować a i tak przy rozruchu bedziesz miał za duży spadek napięcia i komputer Ci zgłupieje.

Jedź i odpal na kable!

Pozdrawiam

Wasyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: Wasyl » 08 gru 2008, 13:09

Odpalilem na kable i nic sie nie zmienilo...
Quattro, odkryj swiat na nowo:-)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 08 gru 2008, 13:43

Przykro mi. Widocznie w Twoim przypadku rzeczywiście jest problem z zaworem regulacji ciśnienia w skrzyni, lub masz zwalony sterownik :(
Napisz mi jeszcze tylko, czy bez odpalenia silnika tylko po włączeniu zapłonu zapalają się odrazu wszystkie biegi, czy dopiero po zakręceniu rozrusznikiem?
Aha, warto by też sprawdzić czy masz wilgoć w okolicy steronika. Jest on dość niefortunnie umieszczony pod nogami pasażera pod tapicerką w takiej wnęce.
Trzeba wykluczyć wszystko, zanim zapłacisz za dość drogie grzebanie przy skrzyni.

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Wasyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: Wasyl » 08 gru 2008, 14:09

Zaraz po wlaczeniu zaplonu podswietlaja sie wszystkie litery tj. PRNDS.
Wilgoc tez moge wykluczyc

Dziekuje za pomoc i polecam sie na przyszlosc
Quattro, odkryj swiat na nowo:-)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 08 gru 2008, 14:47

W takim razie wygląda mi na to problem z elektroniką, czytaj ze sterownikiem.
Gdyby coś było z zaworem a raczej cewką nim sterujacą (o tym świadczy Twój błąd) to problem byłby nieregularny tzn. nie zdarzało by się to tylko rano i tylko raz.
Co mogę jeszcze doradzić to zajrzyj pod ten dywanik do tego komputera, to, że nie masz wilgoci nie znaczy, że kiedyś się tam nie dostała. To tez nic nie kosztuje.
Pozdrawiam

Wasyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: Wasyl » 08 gru 2008, 14:55

Gdy tylko cos ustalę napisze na forum

Dziekuje bardzo za opinie i rady
Quattro, odkryj swiat na nowo:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga