Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

TipTronic kilka pytań odnośnie Lock Up'u

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Wojtek05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2016, 11:46
Lokalizacja: Częstochowa

TipTronic kilka pytań odnośnie Lock Up'u

Post autor: Wojtek05 » 17 sty 2017, 20:15

Witam, posiadam 2,7T ze skrzynią 5hp19 i Quattro. Moja skrzynia pracuje bez żadnych szarpnięć, super reaguje na kick down, ładnie też redukuje gdy przyspieszam bez kick downa. Mam jednak pewne wątpliwości co do sprawności konwertera i sprzęgła lock up. Opisze teraz objawy. Podczas jazdy spokojnej np na 5 biegu przy stałej prędkości mam pewną wartość obrotów (czuje, że lock up trzyma), jednak gdy skrzynia nabierze temp. zauważam, że w tych samych warunkach przy tej samej prędkości i na tym samym biegu obroty silnika są wyższe co świadczy, że lock up puścił i skrzynia idzie z poślizgiem. Idziemy dalej. Jadę ze stała prędkością na 5 biegu i delikatnie chce przyspieszyć i czuje jak lock up trzyma przez chwile jednak zaraz puszcza co się objawia zwiększeniem obrotów przy tym samym przyspieszaniu. Kolejna rzecz jadę np 130km/h skrzynia rozgrzana puszczam gaz w celu np zwlonienia do świateł i wtedy obserwuje falowanie obrotów w zakresie około 800-1200rpm. Gdy skrzynia jest zimna mam wrażenie zdecydowanie lepszej pracy konwertera i lock up'u. Dodam, że jest błąd w sterowniku dotyczący zbyt dużego poślizgu konwertera. Panowie, czy warto w ogóle zabrać się za wymianę oleju czy bankowo konwerter się kończy? Niby poprzedni właściciel mówił, że niedawno wymienił olej metoda statyczną. Pytanie czy wymienił go na pewno, czy wymienił go bo miał podobne objawy. Tego się nie dowiemy. Oczywiście przy bucie auto ładnie idzie, nie ma tak, że się ślizga i nie przyspiesza.
Co do tipa to jak mu zapnę 5 bieg przy niskiej prędkości powiedzmy 100km/h i zacznę przyspieszać obroty trochę urosną i auto jedzie natomiast jak przyspieszę zbyt mocno to tak jak by nie była w stanie na tej 5 utrzymać momentu i głupieje zmieniając 5 4 5 4 a jak dam kick to zredukuje np na 2 czy na 3 i jedzie elegancko.
A może to zbyt niski poziom oleju, jest mokro na połączeniu z silnikiem więc albo ze skrzyni albo simering na wale silnika. Jak nadejdzie wiosna mam zamiar się zabrać za te wycieki.
Z góry dzięki za propozycje przyczyny usterki. Pozdrawiam serdecznie!

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 17 sty 2017, 21:29

Wojtek05 pisze:Dodam, że jest błąd w sterowniku dotyczący zbyt dużego poślizgu konwertera.
Jeżeli masz ten błąd to kończy się konwerter. Za wymiane oleju się nie bierz, bo szkoda kasy. Wymień olej razem z konwerterem, to dobry moment, bo wymienisz praktycznie cały olej

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 sty 2017, 21:51

odpal Vagcom , i zobacz blok pomiarowy 007 , pozycja 3 to status konwertera ( TC open , TC ctrl., TC Closed )

Jak TC open - pełen uślizg w okienku 4 obroty dowolne
Jak TC ctrl - częściowy uślizg ,w okienku 4 powinny być obroty od 20-120
Jak TC Closed - lockup zapiety , w okienku 4 max 20 obrotów

Wojtek05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2016, 11:46
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Wojtek05 » 17 sty 2017, 23:19

Dzięki za odpowiedzi. A wymiana konwertera to chyba dość prosta operacja? Czy lepiej się za to nie brać bo łatwo coś zepsuć? Dodam, że kilka razy samodzielnie wymieniałem sprzęgło w manualu więc totalnym laikiem nie jestem natomiast z automatem będę miał do czynienia po raz pierwszy. Czy w C5 z quattro fajnie wychodzi sama skrzynia czy najlepiej wyjąć skrzynie razem z motorem? Z drugiej strony jak wyjmę wszystko to raz a porządnie bym uszczelnił tam gdzie się leje.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 sty 2017, 08:51

Wojtek05 pisze:A wymiana konwertera to chyba dość prosta operacja? Czy lepiej się za to nie brać bo łatwo coś zepsuć?
Bardzo łatwo uszkodzić pompę.
Wojtek05 pisze:Czy w C5 z quattro fajnie wychodzi sama skrzynia czy najlepiej wyjąć skrzynie razem z motorem?
Samą skrzynię wyjmujesz. Nie ma potrzeby wyjeżdżania z całym zestawem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl