zaczeło się od lekkiego podszarpywania, oraz ciezkiej zmiany biegow z 1-2 i z 3-4, oraz np przy wrzucaniu wstecznego dość mocniej szarpało i dłużej wchodził niż na początku pare lat temu

wymieniłem wiec olej w skrzyni, na chwile się poprawiło ale nagle wrzucając wsteczny (R) wbił się z mooocnym opoznieniem i skrzynia przeszła w tryb awaryjny,
komputer pokazał błąd 00293 - czujnik położenia dzwigni wyboru jazdy w skrzyni automatycznej - sygnał nieprawidłowy - nieciągły -
wyczysciłem wtyczkę z pinami ( okrągła) niestety nic to nie pomogło po skasowaniu błędów jezdziło super fajnie do czasu wrzucenia wstecznego, wtedy wywala znowu tryb awaryjny,
kupiłem używany pozycjoner z okrągłą wtyczką, ( sprzedawca zapewniał ze sprawna i daje gwarancje ) wymieniłem dziś ten pozycjoner, ruszyłem do przodu, biegi zmieniają sie duzo płynniej i nic nie szarpie, natomiast gdy chciałem zawrócić i wbiłem wsteczny problem ponownie się pojawił, i skrzynia jest ponownie w trybie awaryjnym,
podczas wymiany zauwazylem ze wtyczka do której wchodzą piny ( ta do której wchodzi wtyczka z pozycjonera) była w mokra pod gumą, chyba zalana płynem lub błotem/wodą, - wyczyscilem wysuszyłem, kontaktem oczywiscie, lecz niestety nic to nie dało, i teraz moje pytanie brzmi:
czy jesli komputer pokazuje ten błąd, to na pewno lezy problem w pozycjonerze? i ten który miałem jak i ten który kupiłem są uszkodzone tak samo i dają ten sam objaw? czy to w ogóle możliwe?
czy może powinienem wymienić caly wybierak? czy w ogóle wybierak moze powodowac taki błąd? - kiedys niedziałała mi zmiana biegów +- więc wymieniłem całą góre wybieraka na inną i jest git, natomiast te wtyczki w wybieraku wciąz mogą być uszkodzone, pytanie brzmi, czy jesli te wtyczki są uszkodzone to mogą dawać takie objawy? czy zapomnieć mam o szukaniu innego wybieraka i skupić się tylko na pozycjonerze? widziałem tematy zmiany wtyczki na owalną wtedy można zalozyc nowy zamiennik, czy ma to sens?
