[ MANUAL+Q] szarpanie przy zmianie biegów
[ MANUAL+Q] szarpanie przy zmianie biegów
witam panowie!!! parę dni temu nabyłem audi s6 4.2 250kw 2000r w manułalu mam taki problem ze przy zmianie biegów odczuwalne jest dość mocne szarpniecie zwłaszcza z 1 na 2 i 3 wyżej jest to już mniej odczuwalne... wie może ktoś co to może być?? proszę o pomoc!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
- Imię: Krzyszyof
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: szarpanie przy zmianie biegów
Witam! Myślę że musisz poprostu przyzwyczaić się do tych szarpnięć. Ja po kupnie mojego audi miałem dokładnie to samo. Jak się postarasz to można zmienić bieg płynnie (zauważyłem że trzeba zmienić stare nawyki i wciskać sprzęgło odrobinę wcześniej) ale napęd quattro daje taki dokładnie efekt. Autko jest bardzo wrażliwe na zmianę obciążenia napędu (nawet dodanie i ujęcie gazu). Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Miałem / mam to samo, najbardziej irytujące było to w korku jak szarpało cała buda(dodawanie, ujmowanie gazu), powymieniałem wszystkie poduszki i pomogło w dużym stopniu, teraz dalej szarpie jednak jest to takie wytłumione i delikatne. Jednak tak jak kolega wyżej pisze trzeba se do tego przyzwyczaić i umiejętnie puszczać sprzegło wtedy da się tak zmieniać biegi że nie czuć nic. Byłem z tym u speca od regeneracji skrzyń i mi powiedział ze quattro tak ma, i u mnie wszystko jest w bardzo dobrym stanie ale jak chce to można to robić, nie ma problemu to zapytałem o koszty.. Koło dwumasowe na pierwszy sztych ( oryginalne audi, nie żadne luka, schasa itp. ) następnie torsen, przeguby, tez ori. i napewno duża cześć luzu zostanie zlikwidowana bo te szarpniecia sa właśnie przez luz. Później ewentualnie tylny most jeszcze zrobic.. koszt ... lepiej nie bede mowił 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
panowie a jak u was wygląda sytuacja pod spodem auta ?
jak złapiecie jedna i drugą część wału to pomiędzy nimi jest luz czy go nie ma ?
jak poruszacie dyfrem od strony wału jak wchodzi to macie luz na poduszce czy siedzi sztywno tak samo z tyłu dyfra ?
skrzynia biegów ma luz na poduszkach czy tez siedzi sztywno ? (chociaż to to nie wiem jak sprawdzić
)
ja miałem sytuacje że przy 160km/h wał wpadł w wibracje że zerwało mi osłonę przegubu przy skrzyni biegów jak przychodzi wał nie wiem co i jak tam się ugięło ale wy.ebało w powietrze ten kawałek aluminium że aż strach jakby coś jechało za mną
planuję nagrać filmik jak to u mnie pod spodem wygląda z tym gdzie są luzy i co stuka bo nie wiem za co się zabrać w likwidowaniu tych luzów bo przy prędkości ponad 120km/h zaczyna mi coś walić przy skrzyni taki gumowy dźwięk.... jakby coś waliło o gumową osłonę drążka zmiany biegów tak o nazwał mój mechanik...
jak złapiecie jedna i drugą część wału to pomiędzy nimi jest luz czy go nie ma ?
jak poruszacie dyfrem od strony wału jak wchodzi to macie luz na poduszce czy siedzi sztywno tak samo z tyłu dyfra ?
skrzynia biegów ma luz na poduszkach czy tez siedzi sztywno ? (chociaż to to nie wiem jak sprawdzić

ja miałem sytuacje że przy 160km/h wał wpadł w wibracje że zerwało mi osłonę przegubu przy skrzyni biegów jak przychodzi wał nie wiem co i jak tam się ugięło ale wy.ebało w powietrze ten kawałek aluminium że aż strach jakby coś jechało za mną

planuję nagrać filmik jak to u mnie pod spodem wygląda z tym gdzie są luzy i co stuka bo nie wiem za co się zabrać w likwidowaniu tych luzów bo przy prędkości ponad 120km/h zaczyna mi coś walić przy skrzyni taki gumowy dźwięk.... jakby coś waliło o gumową osłonę drążka zmiany biegów tak o nazwał mój mechanik...
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
witam, mam s6 c5 w manulu i tez mam szarpniecia podczas zmiany biegow, napewno to nie jest normalne, u mnie nie zawsze to wystepuje, czasem przjdzie plynnie.
Panowie z tego co mi sie wydaje w s6 w nie ma kola dwumasowego.
Panowie z tego co mi sie wydaje w s6 w nie ma kola dwumasowego.
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.