Witam
Chciałbym opisać problem skrzyni multitronic 01J zamontowanej w Audi A6 C5 z 2000 roku i sprzężonej z silnikiem 2.4 AML.
Problem polega na tym że skrzynia podczas delikatnego czyli normalnego użytkowania/przyśpieszania poszarpuje podczas zmiany biegów. Sytuacja jest odwrotna w przypadku kiedy wciśniemy pedał przyśpieszenia do oporu wtedy szarpanie nie występuje a można powiedzieć że wręcz nie istnieje.
Druga kwestia to bardzo rzadko ale jednak zdarza się to że podczas powolnej jazdy na pierwszym biegu samochód przestaje jechać. W takiej sytuacji nie pomaga wachlowanie lewarkiem zmiany przełożeń i jedynym rozwiązaniem jest zgaszenie silnika i ponowne odpalenie.
Wywala błąd który da się skasować i jest to: 18181 P1773 hydlaulic pressure sender 1-G193: too high. Błąd występuje raz na jakiś czas.
Dodam że nie był zmieniany olej w skrzyni biegów i jest minimalnym wyciek nie wiadomo od jakiego czasu z uszczelniacza półosi po prawej stronie. Sterownik skrzyni biegów to dokładnie 5V RDW 1602.
Pytanie jest następujące co należy w tym wypadku zrobić, wiem że problem może leżeć w samym sterowniku. Niebawem wymieniamy uszczelniacz półosi i wymieniamy olej w skrzyni biegów chyba że olej wyciekający ze skrzyni to olej z mechanizmu różnicowego ?
Bardzo proszę o podpowiedź którą drogą powinniśmy się udać. Samochód należy do Szwagra i nie chciałbym aby skrzynia wyłożyła się w najmniej nieodpowiednim momencie...
Pozdrawiam
Patryk
[2.4 AML Multitronic 01J] Szarpanie podczas zmiany biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Multitronic - wejdz na forum mlodszego brata a4 i dowiesz sie wielu istotnych rzeczy
Moge tu wypisywac rozne madrosci ale najlepiej jak poczytacz tamten temat
Filtr w skrzyni wymienia sie (powinno) co druga wymiane oleju czyli co 120 tys ale niestety wiaze sie to z wymatowaniem skrzyni i jej rozlozeniem - koszt ogromny
Najlepiej jak sie zwrocisz do Bart-S
Znajdziesz go na tym forum ale wiekszosc czasu spedza na forum a4 - jest zalozycielem tematu Encyklopedia Multitronic i znawca tych skrzyn
Ja wymienilem na manuala jak przeczytalem "Encyklopedie" i to zanim sie zepsula skrzynia
Moge tu wypisywac rozne madrosci ale najlepiej jak poczytacz tamten temat
Filtr w skrzyni wymienia sie (powinno) co druga wymiane oleju czyli co 120 tys ale niestety wiaze sie to z wymatowaniem skrzyni i jej rozlozeniem - koszt ogromny
Najlepiej jak sie zwrocisz do Bart-S
Znajdziesz go na tym forum ale wiekszosc czasu spedza na forum a4 - jest zalozycielem tematu Encyklopedia Multitronic i znawca tych skrzyn
Ja wymienilem na manuala jak przeczytalem "Encyklopedie" i to zanim sie zepsula skrzynia
