Szarpanie automat , skrzynia po regeneracji
Szarpanie automat , skrzynia po regeneracji
Witam . Proszę o pomoc , ponieważ mam problem ze skrzynia automatyczna. W lipcu w skrzyni zostało wymienione : Sprzegło , olej ( ATF 1) , regulacja sterownika hydraulicznego , kosz wstecznego. Przed naprawa oprócz wstecznego nie było ze skrzynią problemów . Teraz skrzynia zaczeła szarpać , czuć uderzenia przy dohamowaniu i czuc jak zrzuca biegi . Nadmienie , ze dwa tygodnie temu oddałem auto na gwarancji i po kalibracji sterownika jest jeszcze gorzej. Moje pytanie takie , czy możliwe ze został zle dobrany olej ? Jaki olej powinno sie wlać do tiptronica (Audi A6 C5 2.4 ARJ ) ? Co jeszcze można sprawdzić . "Fachowiec" rozłóżył ręce .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Szarpanie automat , skrzynia po regeneracji
jedz tam gdzie wymieniales olej jeszcze raz, jak spieprzyl to niech naprawia.emil1981 pisze:Witam . Proszę o pomoc , ponieważ mam problem ze skrzynia automatyczna. W lipcu w skrzyni zostało wymienione : Sprzegło , olej ( ATF 1) , regulacja sterownika hydraulicznego , kosz wstecznego. Przed naprawa oprócz wstecznego nie było ze skrzynią problemów . Teraz skrzynia zaczeła szarpać , czuć uderzenia przy dohamowaniu i czuc jak zrzuca biegi . Nadmienie , ze dwa tygodnie temu oddałem auto na gwarancji i po kalibracji sterownika jest jeszcze gorzej. Moje pytanie takie , czy możliwe ze został zle dobrany olej ? Jaki olej powinno sie wlać do tiptronica (Audi A6 C5 2.4 ARJ ) ? Co jeszcze można sprawdzić . "Fachowiec" rozłóżył ręce .
A co to wogole za warsztat?
zna sie na skrzyniach ZF?
Olej powinien byc ZF LifeGuardFluid 5
Re: Szarpanie automat , skrzynia po regeneracji
januszm pisze:Byłem .Firma to Zdanewicz ASB koło Korycina , Podlaskie. Nie polecam. 3500 zł włożone w skrzynie a jest gorzej niż było przed naprawą . Oddałem na reklamacji , auto dwa tygodnie stało , podobno wysłał sterownik hydrauliczny do maszynowego sprawdzenia i ustawienia i niby sterownik jest ok . Auto odebrałem było w miare ale po tygodniu jazdy jest jeszcze gorzej. Facet dał do zrozumienia , że jak to nie pomoże to on juz nie wie co moze być. Zaczął sugerować ze to moze być wina uszkodzonego sterownika ABS (chodzi o układ hamulcowy - nie ASBemil1981 pisze:
jedz tam gdzie wymieniales olej jeszcze raz, jak spieprzyl to niech naprawia.
A co to wogole za warsztat?
zna sie na skrzyniach ZF?
Olej powinien byc ZF LifeGuardFluid 5). Moim zdaniem to bzdura , co ma jedno do drugiego. Poza tym przed "naprawą" u nich wszystko było ok a sterownik tez był padniety. Będe próbował z nim sie szarpać , ale widze ze musze sam cos kombinować .Wymienione sprzegło hydrokinetyczne, uszczelniona , wszystko co było do zrobienia zostało zrobione a skrzynia szarpie. Zastanawiam sie co robic? Zmienić olej (najtańsza opcja) - chociaż juz był zmieniany podczas naprawy. Dać do kogoś innego ? Odnosze wrażenie ze oni wszyscy te skrzynie robia na zasadzie moze sie uda ....
[ Dodano: 2017-12-02, 21:59 ]U mnie tez była rozebrana , uszczelniona itd i jest gorzej niz było .... "skrzynia się ułożyła i problem zniknął. " ile to zajęło ?mario2560 pisze:W moim przypadku przyczyną uderzeń przy zejściu na niższy bieg była mechatronika. Rozebrana, umyta, wymienione uszczelnienia, wymieniony olej - skrzynia się ułożyła i problem zniknął.
Jakby to był fachowiec a nie jak napisałeś "fachowiec" to by rąk nie rozkładał tylko naprawił skrzynię.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 lip 2014, 06:56
- Lokalizacja: Suwałki / Białystok
Re: Szarpanie automat , skrzynia po regeneracji
emil1981 pisze:januszm pisze:Coś około 2 tygodni, na początku czasami pojawiały się uderzenia przy dohamowaniu, jedynie przy zmianie z 2 na 1. Po tym czasie wszystko ustało.emil1981 pisze:
...
U mnie tez była rozebrana , uszczelniona itd i jest gorzej niz było .... "skrzynia się ułożyła i problem zniknął. " ile to zajęło ?
Dodam że w pozycji S było wszystko w porządku, żadnych szarpnięć ani uderzeń.
Dzis dzwoniłem do nich. Skrzynia zalana olejem Pentosin ATF 1. Ktos cos wie co to za olej ? W czwartek wymieniam olej na swój koszt w innym wrsztacie na zf fluid 5 . Zobacze czy to cos zmieni. Czy po takiej wymianie (dynamiczna) skrzynia powinna tez sie jakoś ułożyć czy róznica powinna być widoczna odrazu ?
Dzieki za odpowiedzbendzji pisze:w 5hp19 nie ma adaptacji
ZF Fluid 5 .repek92 pisze:A jaki olej nalałes?
Postanowiłem przyjąć , ze Zdanewicz jednak ma racje i skrzynia powinna być ok . Zacząłem sie zastanawiać , co jeszcze odpowiada za prace skrzyni. W tej chwili chce pójść w strone przepływomierza. Aktualnie mam dwa , pierwszy ten co siedział od poczatku w aucie (ale troche niedomaga, zaniza wartosci na maks obrotach ) oraz drugi , używany który kupiłem jakis czas temu i siedział ostatnio w aucie. Dzis zamieniłem go spowrotem na ten stary i jest troche lepiej - rzadziej szarpie , przy dohamowaniu rzadziej twardo zbija biegi, no ale dalej to nie jest to co powinno być .... Moze trzeba by zaryzykować i kupić nowy oryginał hitachi ?
Druga rzecz która zauważyłem to to , że te twarde przerzucanie ZAWSZE następuje gdy jade np pod górke i wbija wyzszy bieg. Podczas jazdy z górki , cały czas rosna obroty , auto nie wrzuca wyzszego biegu. Zrzucanie przy dohamowywaniu tez jest twarde gdy hamuje mocniej , auto sie przechyla do przou. Gdzies w tym wszystkim moze chodzi o jakis czujnik przechylenia auta w przód , tył ? Jest jakis taki czujnik ?
i jak doszedłeś do tego co jest nie tak ?
Mam podobny problem właśnie i nie mogę dojść do tego co jest nie tak przed wymiana sprzęgła miałem muła tylko i błąd tak od sprzęgła po wymianie mi szarpie i nie wiem co jest nie tak, przepływke kupiłem ale używana ,wszystkie świece nowe dalej to samo, zmieniłem sonde jedną bo miałem błąd i dalej to samo ....u mnie jest objaw właśnie ze strzela/szarpie przy przyśpieszaniu cały czas na zasadzie takiej jak by były dwie zębatki i w jednej brakowało z 2 zębów i takie właśnie szarpnięcia:( już sam nie wiem co wymienić bo juz nie wiem czy nie brać sie za wyciaganie tego sprzęgła i odesłanie tej firmie co mi robili. Ale nikt mi znowu wyjęcia skrzyni kosztów nie odda...I nie wiadomo czy to jest właśnie to.
Pozdrawiam i jak by ktoś mógł doradzić to był bym wdzięczny.
Mam podobny problem właśnie i nie mogę dojść do tego co jest nie tak przed wymiana sprzęgła miałem muła tylko i błąd tak od sprzęgła po wymianie mi szarpie i nie wiem co jest nie tak, przepływke kupiłem ale używana ,wszystkie świece nowe dalej to samo, zmieniłem sonde jedną bo miałem błąd i dalej to samo ....u mnie jest objaw właśnie ze strzela/szarpie przy przyśpieszaniu cały czas na zasadzie takiej jak by były dwie zębatki i w jednej brakowało z 2 zębów i takie właśnie szarpnięcia:( już sam nie wiem co wymienić bo juz nie wiem czy nie brać sie za wyciaganie tego sprzęgła i odesłanie tej firmie co mi robili. Ale nikt mi znowu wyjęcia skrzyni kosztów nie odda...I nie wiadomo czy to jest właśnie to.
Pozdrawiam i jak by ktoś mógł doradzić to był bym wdzięczny.
Nie , jeszcze nie znalazłem przyczyny. Będe podmieniał przepływke - zamiennik magneti morelli - z opcja ze pojezdze i jak cos bedzie nie tak to mogę oddać - oraz czekam na oryginalna przepływke , nową Hitachi , którą tez podepnę i będę mógł oddać gdy sie nie sprawdzi. Także wyeliminuje przepływomierz i dam znać .