Mam pytania:
1. O jakich oznaczeniach występowały skrzynie manualne z tym silnikiem oraz jakie były w nich różnice - przełożenia, chłodzenie itd?
2. Jaką skrzynię swapować najlepiej Waszym zdaniem: ori z 2.7t, z 2.5tdi, z 3.0 asn czy inną? Z chłodzeniem czy bez? Z przedlifta czy polifta?
3. Jak z awaryjnością tych skrzyń i na co zwrócić uwagę przy zakupie?
4. Z jakim sprzęgłem najlepiej wszystko zgrać tj. dwumas/jednomas/nowe/używane, tarcza obita kewlarem czy zwykła, docisk itd.?
Motor na tą chwile seria ale nie wykluczam programu na ~300.
Pewnie w trakcie urodzą się jeszcze jakieś pytania;P
Z góry dzięki za odpowiedzi. Nie ukrywam, że liczę na Wasze zaangażowanie.
[2.7t Quattro] Swap na manuala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
Re: [2.7t Quattro] Swap na manuala.
ja pierdziele, jak to forum umiera...
osobiście przy temacie swapu skrzyni brałbym pod uwagę skrzynkę 6gang z V6 TDI, ori z 2.7 ma krótkie przełożenia i trzeba często wachlować. Fakt, że na 6tym od 60 do 260 bez zająknięcia się wkręci ale jednak przy 140km/h jest trochę za wysoko na obrotomierzu wg mnie. Zastanawiałem się nad tym jakiś czas temu ale odpuściłem bo przy okazji trzeba chyba dyfer wymieniać.
Daj znać jakie decyzje i efekty.
aktualnie mam ori zestaw sprzęgła z Rs4 ale nie widzę większej różnicy, przy lekkim upalaniu śmierdzi palonym sprzęgłem jak w ori zestawie.
osobiście przy temacie swapu skrzyni brałbym pod uwagę skrzynkę 6gang z V6 TDI, ori z 2.7 ma krótkie przełożenia i trzeba często wachlować. Fakt, że na 6tym od 60 do 260 bez zająknięcia się wkręci ale jednak przy 140km/h jest trochę za wysoko na obrotomierzu wg mnie. Zastanawiałem się nad tym jakiś czas temu ale odpuściłem bo przy okazji trzeba chyba dyfer wymieniać.
Daj znać jakie decyzje i efekty.
aktualnie mam ori zestaw sprzęgła z Rs4 ale nie widzę większej różnicy, przy lekkim upalaniu śmierdzi palonym sprzęgłem jak w ori zestawie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2.7t Quattro] Swap na manuala.
Niestety, ale wiele rzeczy dzieje się na fb, insta itp. Po drugie auta są coraz bardziej skomplikowane i coraz trudniej jest coś samemu rzeźbić lub naprawić, więc oddaje się auto do mechanika.