Witam! jestem tutaj nowy więc witam wszystkich i Pozdrawiam!
Mam pewny problem związany tak jak w opisie napisałem ze sprzęgłem. Samo naciśnięcie pedału nie powoduje skrzypienia lecz dźwięk wydobywający się z okolic sprzęgła. Samo skrzypienie mi nie przeszkadza ale podejrzewam, że to właśnie przyczyna wibracji w okolicy 2000 obr. na każdym biegu. Do tego mam niekiedy problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego a dwójka nie wchodzi swobodnie tylko czuć jakieś drżenia na lewarku. Sam pedał sprzęgła też wibruje po wciśnięciu. Wymienione są poduszki skrzyni* LEMFĂRDER *, i silnika *Febi* . Nowe zawieszenie. Nowe opony i wyważone koła. Nowe tarcze hamulcowe. Przeguby wewn. zewn. nie maja luzów. W skrzyni nowy olej. Tych zabiegów dokonałem sam.
Silnik ma wymienione nowe sprzęgło wraz z dwumasą (wg. sprzedawcy, mam rachunek).
Od wymiany zrobione 30 000 km.
Dolączyłem równiez 2 filmiki. Przy wyłączonym silniku
i włączonym silniku gdzie na początku wciskam sprzęgło bez wbijania biegu a później wbijam jedynkę i wsteczny na przemian (tutaj można zauważyć jak sprzęgło nie rozłącza i półośka się troszkę porusza) słychać niekiedy takie uderzenie na mieście, gdy silnik jest nagrzany. Pod koniec filmiku wciskam tylko sprzęgło i puszczam.
Co to wg. was może być? i jak długo można na tym śmigać żeby nie posypało się coś innego...
Wszystkie dorady będą mi bardzo cenne.
Dziękuje z góry!
Moje Autko to Audi A6 Avant 2.4 170 KM 5 biegów manual, lpg ,2003 rok, przedni napęd
170 000 tkm
[ MANUAL] Sprzęgło skrzypi
Dzięki Sta6 za zainteresowanie, ale jeździłem już dwoma samochodami w których dwumasa padła i znajome mi są jej objawy. Oczywiście nie wykluczam, ale zastanawia mnie dlaczego w momencie, gdy wciśnięte jest sprzęgło półośka się lekko porusza? tak jakby sprzęgło nie rozłączało. Dodam że wymieniłem też wysprzęglik i było jakiś czas lepiej ale potem było już tylko gorzej.
W jakimś poście wyczytałem, że jeżeli docisk nie dociska równomiernie tarczę to powoduje to takie wibracje...
Czy ktoś coś wie na ten temat?
[ Dodano: 2014-06-01, 19:08 ]
Czy naprawdę nikt nie pofatyguje się chociaż skomentować dołączonych filmów?! czy nikt nie ma pojęcia dlaczego te dziwne dźwięki mają miejsce ?!
Myślałem że otrzymam chociaż jedną fachową poradę zanim podejmę jakieś kolejne kroki...
W jakimś poście wyczytałem, że jeżeli docisk nie dociska równomiernie tarczę to powoduje to takie wibracje...
Czy ktoś coś wie na ten temat?
[ Dodano: 2014-06-01, 19:08 ]
Czy naprawdę nikt nie pofatyguje się chociaż skomentować dołączonych filmów?! czy nikt nie ma pojęcia dlaczego te dziwne dźwięki mają miejsce ?!
Myślałem że otrzymam chociaż jedną fachową poradę zanim podejmę jakieś kolejne kroki...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
- Imię: Krzyszyof
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam! Miałem problem ze zmianą biegów (jedynka i wsteczny który wchodził tylko przy wyłączonym silniku, pozostałe z duużym opóźnieniem i chaczyły) i okazało się że dwumasa jest ok natomiast rozleciało się łożysko w kole zamachowym, to podpierające wałek zdawczy. Więc całe sprzęgło wymieniłem na nowe "LUCAS". Teraz jast ok ale nie polecam jazdy z tym uszkodzeniem, obciąża bardzo synchronizatory. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
kolego, to co teraz napiszę to oczywiście tylko przypuszczenia i takie gdybania, beż ściągnięcia skrzyni nic nie sprawdzisz..
samo skrzypienie po wciśnięciu pedału sprzęgła wygląda trochę na uszkodzenie siłownika przy łożysku sprzęgłowym. ale te twoje drgania o których piszesz to tylko chyba dwie przyczyny mogą być, albo dwumasa albo tarcza sprzęgłowa, mówisz że nowe ale i nowe może się rozpaść. już się spotkałem z czymś takim że po około 20 tyś km do reklamacji poszło. jedno pytanie: czy przed wymianą były takie objawy? bo jak nie to może źle ktoś ci to poskładał? może krzywo dwumasa jest założona? może koło zamachowe jest krzywe?
samo skrzypienie po wciśnięciu pedału sprzęgła wygląda trochę na uszkodzenie siłownika przy łożysku sprzęgłowym. ale te twoje drgania o których piszesz to tylko chyba dwie przyczyny mogą być, albo dwumasa albo tarcza sprzęgłowa, mówisz że nowe ale i nowe może się rozpaść. już się spotkałem z czymś takim że po około 20 tyś km do reklamacji poszło. jedno pytanie: czy przed wymianą były takie objawy? bo jak nie to może źle ktoś ci to poskładał? może krzywo dwumasa jest założona? może koło zamachowe jest krzywe?
Dziękuję panowie za pomoc !chciałem się tylko upewnić że nie warto dalej z tym jeździć. Sprzęgło wymieniam na nowe co do dwumasy to się okaże jak skrzynie się zrzuci. Co do pytania czy te objawy były przed wymianą sprzęgła to niestety nie mogę odpowiedzieć bo poprzednik dał samochód do naprawy. Ale muszę dodać że dzwięki przy sprzęgle były od początku a wibracje doszly później. Stawiałem od początku na źle założone sprzęgło. Dam znać jak już będzie po akcji. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Witam! No i jak obiecałem tak piszę...
Po wymianie sprzęgła wszystko wróciło do normy nic nie skrzypi
!
Stare sprzęgło było w fatalnym stanie! Choć grubość tarczy była w porządku to była "spalona" ,miała poszarpane krawędzie i była odkształcona. Tarcza dociskowa miała termiczne odbarwienia a sama powierzchnia dociskowa nierówna . Łożysko dociskowe nie było w rewelacyjnym stanie, posiadało ślady nadmiernego nagrzania. Samo koło dwumasowe było ok ale strasznie oblepione brudem jakimś! łożysko igiełkowe na kole dwumasowym było też ok!
Mechanik stwierdził, że poprzednikom nie udało się z tym sprzęgłem,było niby nierówno zamontowane z tego co zrozumiałem. Mogę dodać tylko, że im dłużej jeździłem na starym sprzęgle ( zrobiłem jakieś dodatkowe 10 000 km), tym gorzej wrzucało się kolejne biegi. Pedał sprzęgła brał coraz wyżej a wibracje coraz większe.
Bardzo dziękuję kolegom którzy się zainteresowali tematem no i może komuś przyda się w przyszłości!
Pozdrawiam!
Po wymianie sprzęgła wszystko wróciło do normy nic nie skrzypi

Stare sprzęgło było w fatalnym stanie! Choć grubość tarczy była w porządku to była "spalona" ,miała poszarpane krawędzie i była odkształcona. Tarcza dociskowa miała termiczne odbarwienia a sama powierzchnia dociskowa nierówna . Łożysko dociskowe nie było w rewelacyjnym stanie, posiadało ślady nadmiernego nagrzania. Samo koło dwumasowe było ok ale strasznie oblepione brudem jakimś! łożysko igiełkowe na kole dwumasowym było też ok!
Mechanik stwierdził, że poprzednikom nie udało się z tym sprzęgłem,było niby nierówno zamontowane z tego co zrozumiałem. Mogę dodać tylko, że im dłużej jeździłem na starym sprzęgle ( zrobiłem jakieś dodatkowe 10 000 km), tym gorzej wrzucało się kolejne biegi. Pedał sprzęgła brał coraz wyżej a wibracje coraz większe.
Bardzo dziękuję kolegom którzy się zainteresowali tematem no i może komuś przyda się w przyszłości!
Pozdrawiam!