Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] ślizganie się sprzęgła w automacie?

Układ napędowy i skrzynie biegów
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5] ślizganie się sprzęgła w automacie?

Post autor: dario_g » 14 paź 2011, 16:51

Witam!

Jak w temacie: Czy to może być ślizganie się sprzęgła?

Skrzynia przełącza biegi bardzo ładnie, bez szarpań. Jest tylko taki problem, że gdy stoję i chcę gwałtowniej ruszyć, to widzę, że obrotomierz wkręca się na obroty, ale auto rusza bardzo wolno. Gdy już jadę i wcisnę pedał gazu, aby doszło do redukcji biegu, to nie odnoszę wrażenie ślizgania się. Tylko przy ruszaniu.

Czy to jest oznaka, że konwerter jest do wymiany? Czy może takie zjawisko występować przy innych usterkach?

Tak przy okazji: Czy ktoś wie ile kosztuje wymiana konwertera?

Dodam, że błąd 17125 nie występuje. Czy może to być kwestia wymiany oleju w skrzyni biegów?

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 15 paź 2011, 19:46

dario_g pisze: Czy może to być kwestia wymiany oleju w skrzyni biegów?
to na poczatek,a jak na kraweznik wjezdzasz to tez z oporami ? Moze poziom olej <mysli>
Znam przypadek kolegi z forum ktory zrobil 2 zmiany oleju i skrzynia wrocila do zywotnosci .Pamietaj zeby dobrze przeczyscic przewody i chlodnice oleju gdyz czesto mimo zmiany oleju sa one zapchane i z czasem nasz TIP zaczyna sie przegzewac (o czym nie za bardzo wiemy) a co dalej to juz wszyscy wiemy :(

Mysle ze masz szanse uratowac jeszcze swoja skrzynie ;)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 15 paź 2011, 20:22

to na poczatek,a jak na kraweznik wjezdzasz to tez z oporami ?
Wiesz co, muszę spróbować. W każdym bądź razie, jak ruszam normalnie, bez deptania, jest OK. Ale jak depnę, to się ślizga. Tyle, że nie mam typowego błędu dla konwertera. Spróbuję jutro z podjazdem.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 paź 2011, 08:11

dario_g, najprościej sprawdzić w trybie +/-
ustaw sobie np. 4 bieg i od 2 tyś. obrotów gaz w podłogę,
jak obroty wzrosną a auto nie będzie przyspieszać to znaczy że się ślizga,
albo jak będziesz miał zafalowanie obrotów to też oznaka ślizgania.
Jeśli będzie się ślizgać to najprędzej w momencie załączania się turbin, bo wtedy jest największy skok momentu obrotowego.
Pozdro :)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 18:23

A więc jednak... :(

Dziś zrobiłem test kompem i oto błędy, które się pokazały:

17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY

Rozumiem, że wynika to z błędu powiązanego z konwerterem. Ale ten drugi błąd? Jest powiązany z pierwszym?

Mam więc takie pytanie. Gdybym chciał kupić konwerter gdzieś na Allegro, eBay, to jak wygląda z wymianą, jest to drogi zabieg? Połączony z wymianą oleju? Czy polecacie od razu firmę, która się tym zajmuje? Przyznam szczerze, że powoli wymiękam finansowo z tym autem.

Jeżeli chodzi o konwerter do tego auta, to wiecie czym mam się kierować?

Jedyną informacją, jaką mam na temat skrzyni to to, co się wyświetliło na kompie: 4B0927156DH AG5 01V O ile to ma jakieś znaczenie.

Znalazłem konwerter na niemieckim Ebay'u i ma oznaczenie 156 208. W Polsce widziałem do Audi 2.8 156 203. Macie możliwość sprawdzenia, jakie oznaczenie powinno być

Według tego co znajduję, to jest to ta sama skrzynia biegów, która jest w A6 Allroad, czyli 5HP19FLA. Może ktoś potwierdzić?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 19:09 przez dario_g, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 16 paź 2011, 18:52

Voytec pisze:TIP zaczyna sie przegzewac
zawsze można sprawdzić temp oleju w skrzyni (vag)
co polecałbym w przypadku podejrzeń przegrzań skrzyni
ja ogólnie jestem za teorią Audi, czyli nie ruszać oleju do padnięcia skrzyni

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 18:59

Temperaturę skrzyni? Ale co, podejrzenie że chłodniczka oleju skrzyni jest uszkodzona, zapchana? Tak poza tym to co dokładnie przepływa właśnie tą chłodniczką? To jest ten sam płyn chłodzący, która chłodzi silnik, czy nie?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 paź 2011, 19:50

dario_g, chłodnica skrzyni chłodzi olej który przez nią przepływa a nie płyn chłodniczy.
Ten drugi błąd jest spowodowany odpięciem przepływki na zapalonym silniku,
lub uszkodzeniem przepływki.
Błąd konwertera daje pewność uszkodzenia konwertera, i konieczność jego wymiany,
a to najlepeij oddac do specjalisty od skrzyń automatycznych a nie do warsztatu kazika z osiedla.
Koszta wymiany to bedą około 2000zł. ,ale zapewne mechanik zaleci od razu serwis całej skrzyni więc licz się z kosztami około 4000zł.
Jak chcesz to Ci sprzedam moją skrzynię, bo wymieniam teraz na manual, a jest rok po regeneracji kompletnej.
Pozdro

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 20:04

Ale skoro przepływa tamtędy olej, to nie myślisz o oleju skrzyni biegów?

A odnośnie Twojej skrzyni, to o jakiej cenie myślisz?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 paź 2011, 20:32

dario_g pisze:Ale skoro przepływa tamtędy olej, to nie myślisz o oleju skrzyni biegów?
No dokładnie tak, chłodnica chłodzi olej ze skrzyni.

Jeśli chodzi o skrzynię to będę chciał za nią 2500zł wraz ze sterownikiem.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 21:09

Czyli mówisz o komplecie, z konwerterem, itd., gotowym do montażu, tak?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 paź 2011, 21:17

dario_g, tak, konwerter,skrzynia, sterownik, ja to wszystko wyciągam i jak będę sprzedawał to w komplecie.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 21:26

Tak z ciekawości chciałbym porównać kody skrzyni. Wiesz, gdzie znajduje się dokładnie ta tabliczka, aby odczytać model? Twoja pasowałaby zdaje się do mojego auta. Powinna przynajmniej.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 paź 2011, 21:37

Kody skrzyni nie mają znaczenia jak zmieniasz cały komplet razem ze sterownikiem,
spróbuję potem w etce znaleźć czy mamy takie same skrzynie.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 21:55

Znalazłem po sterowniku. Ten numer, który podałem u góry, to nr. sterownika.
Do tego pasująca skrzynia to: FAW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl