[ A6 C5] ślizganie się sprzęgła w automacie?
[ A6 C5] ślizganie się sprzęgła w automacie?
Witam!
Jak w temacie: Czy to może być ślizganie się sprzęgła?
Skrzynia przełącza biegi bardzo ładnie, bez szarpań. Jest tylko taki problem, że gdy stoję i chcę gwałtowniej ruszyć, to widzę, że obrotomierz wkręca się na obroty, ale auto rusza bardzo wolno. Gdy już jadę i wcisnę pedał gazu, aby doszło do redukcji biegu, to nie odnoszę wrażenie ślizgania się. Tylko przy ruszaniu.
Czy to jest oznaka, że konwerter jest do wymiany? Czy może takie zjawisko występować przy innych usterkach?
Tak przy okazji: Czy ktoś wie ile kosztuje wymiana konwertera?
Dodam, że błąd 17125 nie występuje. Czy może to być kwestia wymiany oleju w skrzyni biegów?
Jak w temacie: Czy to może być ślizganie się sprzęgła?
Skrzynia przełącza biegi bardzo ładnie, bez szarpań. Jest tylko taki problem, że gdy stoję i chcę gwałtowniej ruszyć, to widzę, że obrotomierz wkręca się na obroty, ale auto rusza bardzo wolno. Gdy już jadę i wcisnę pedał gazu, aby doszło do redukcji biegu, to nie odnoszę wrażenie ślizgania się. Tylko przy ruszaniu.
Czy to jest oznaka, że konwerter jest do wymiany? Czy może takie zjawisko występować przy innych usterkach?
Tak przy okazji: Czy ktoś wie ile kosztuje wymiana konwertera?
Dodam, że błąd 17125 nie występuje. Czy może to być kwestia wymiany oleju w skrzyni biegów?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
to na poczatek,a jak na kraweznik wjezdzasz to tez z oporami ? Moze poziom olejdario_g pisze: Czy może to być kwestia wymiany oleju w skrzyni biegów?

Znam przypadek kolegi z forum ktory zrobil 2 zmiany oleju i skrzynia wrocila do zywotnosci .Pamietaj zeby dobrze przeczyscic przewody i chlodnice oleju gdyz czesto mimo zmiany oleju sa one zapchane i z czasem nasz TIP zaczyna sie przegzewac (o czym nie za bardzo wiemy) a co dalej to juz wszyscy wiemy

Mysle ze masz szanse uratowac jeszcze swoja skrzynie

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dario_g, najprościej sprawdzić w trybie +/-
ustaw sobie np. 4 bieg i od 2 tyś. obrotów gaz w podłogę,
jak obroty wzrosną a auto nie będzie przyspieszać to znaczy że się ślizga,
albo jak będziesz miał zafalowanie obrotów to też oznaka ślizgania.
Jeśli będzie się ślizgać to najprędzej w momencie załączania się turbin, bo wtedy jest największy skok momentu obrotowego.
Pozdro
ustaw sobie np. 4 bieg i od 2 tyś. obrotów gaz w podłogę,
jak obroty wzrosną a auto nie będzie przyspieszać to znaczy że się ślizga,
albo jak będziesz miał zafalowanie obrotów to też oznaka ślizgania.
Jeśli będzie się ślizgać to najprędzej w momencie załączania się turbin, bo wtedy jest największy skok momentu obrotowego.
Pozdro

A więc jednak... 
Dziś zrobiłem test kompem i oto błędy, które się pokazały:
17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Rozumiem, że wynika to z błędu powiązanego z konwerterem. Ale ten drugi błąd? Jest powiązany z pierwszym?
Mam więc takie pytanie. Gdybym chciał kupić konwerter gdzieś na Allegro, eBay, to jak wygląda z wymianą, jest to drogi zabieg? Połączony z wymianą oleju? Czy polecacie od razu firmę, która się tym zajmuje? Przyznam szczerze, że powoli wymiękam finansowo z tym autem.
Jeżeli chodzi o konwerter do tego auta, to wiecie czym mam się kierować?
Jedyną informacją, jaką mam na temat skrzyni to to, co się wyświetliło na kompie: 4B0927156DH AG5 01V O ile to ma jakieś znaczenie.
Znalazłem konwerter na niemieckim Ebay'u i ma oznaczenie 156 208. W Polsce widziałem do Audi 2.8 156 203. Macie możliwość sprawdzenia, jakie oznaczenie powinno być
Według tego co znajduję, to jest to ta sama skrzynia biegów, która jest w A6 Allroad, czyli 5HP19FLA. Może ktoś potwierdzić?

Dziś zrobiłem test kompem i oto błędy, które się pokazały:
17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Rozumiem, że wynika to z błędu powiązanego z konwerterem. Ale ten drugi błąd? Jest powiązany z pierwszym?
Mam więc takie pytanie. Gdybym chciał kupić konwerter gdzieś na Allegro, eBay, to jak wygląda z wymianą, jest to drogi zabieg? Połączony z wymianą oleju? Czy polecacie od razu firmę, która się tym zajmuje? Przyznam szczerze, że powoli wymiękam finansowo z tym autem.
Jeżeli chodzi o konwerter do tego auta, to wiecie czym mam się kierować?
Jedyną informacją, jaką mam na temat skrzyni to to, co się wyświetliło na kompie: 4B0927156DH AG5 01V O ile to ma jakieś znaczenie.
Znalazłem konwerter na niemieckim Ebay'u i ma oznaczenie 156 208. W Polsce widziałem do Audi 2.8 156 203. Macie możliwość sprawdzenia, jakie oznaczenie powinno być
Według tego co znajduję, to jest to ta sama skrzynia biegów, która jest w A6 Allroad, czyli 5HP19FLA. Może ktoś potwierdzić?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 19:09 przez dario_g, łącznie zmieniany 2 razy.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dario_g, chłodnica skrzyni chłodzi olej który przez nią przepływa a nie płyn chłodniczy.
Ten drugi błąd jest spowodowany odpięciem przepływki na zapalonym silniku,
lub uszkodzeniem przepływki.
Błąd konwertera daje pewność uszkodzenia konwertera, i konieczność jego wymiany,
a to najlepeij oddac do specjalisty od skrzyń automatycznych a nie do warsztatu kazika z osiedla.
Koszta wymiany to bedą około 2000zł. ,ale zapewne mechanik zaleci od razu serwis całej skrzyni więc licz się z kosztami około 4000zł.
Jak chcesz to Ci sprzedam moją skrzynię, bo wymieniam teraz na manual, a jest rok po regeneracji kompletnej.
Pozdro
Ten drugi błąd jest spowodowany odpięciem przepływki na zapalonym silniku,
lub uszkodzeniem przepływki.
Błąd konwertera daje pewność uszkodzenia konwertera, i konieczność jego wymiany,
a to najlepeij oddac do specjalisty od skrzyń automatycznych a nie do warsztatu kazika z osiedla.
Koszta wymiany to bedą około 2000zł. ,ale zapewne mechanik zaleci od razu serwis całej skrzyni więc licz się z kosztami około 4000zł.
Jak chcesz to Ci sprzedam moją skrzynię, bo wymieniam teraz na manual, a jest rok po regeneracji kompletnej.
Pozdro
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza