Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ MANUAL] [A6 C5 1.8T AWT] ślizga się sprzęgło ??

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ MANUAL] [A6 C5 1.8T AWT] ślizga się sprzęgło ??

Post autor: Jigitt » 04 gru 2013, 22:02

Witam!!! Zastanawiam się co się dzieje, czy pada mi sprzęgło, a jeśli tak to jakich części czeka mnie wymiana?

Otóż od jakiegoś czasu sprzęgło brało mi dość wysoko, ale nie przeszkadzało mi to, natomiast w ciągu ostatnich kilku dni podczas jazdy, a dokładniej podczas gwałtownego dodania gazu przy wyprzedzaniu auto zachowywało się, jakbym jechał na 3 biegu po śniegu, tj. nie od razu, ale po chwili od wciśnięcia gazu obrotu podskoczyły jakby koła zaczęły mielić... Było mokro co prawda, ale nie ma szans, że przy prędkości ok. 70-80km/h koła się ślizgały... Jak odpuszczałem gaz, wszystko wróciło do normy...

Czy to objaw padającego sprzęgła??

Dodam, że mam auto po dość mocnym wirusie, a objawy dały się jeszcze bardziej odczuć, jak ostatnio wywaliłem kata...

Nie wiem, czy dobrze myślę, ale podejrzewam, że zwiększenie mocy może powodować szybsze zużycie sprzęgła??

Co powinienem sprawdzić?? Jakie części powinienem wymienić?? Czy tu wchodzi w grę dwumasa czy może wymiana i montaż zwykłego sprzęgła?? Czy do auta po czipie powinno się zakładać jakieś lepsze/mocniejsze sprzęgło czy ori??

Szukałem odpowiedzi na moje pytania na forum, ale ciężko było mi uzyskać odp. na wszystkie moje pytania :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 05 gru 2013, 16:58

Miałem identyczny objaw. Tu cię "pocieszę " ale masz sprzęgło do wymiany. U mnie puściła uszczelka na wałku w skrzyni i wydostawał się olej. Niestety dostał się między docisk a tarcze i problem gotowy. U ciebie może być podobnie albo po prostu koniec sprzęgła. Dwumasę ocenisz jak skrzynię zwalisz na dół.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 05 gru 2013, 22:35

A jak rozpoznać czy dwumasa jest do wymiany czy jeszcze da się jej używać?? Po czym to jest widoczne?? Na co zwracać uwagę?? Może jakieś foto obrazujące ktoś mógłby zapodać??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

gadget
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 16 sie 2012, 09:04
Lokalizacja: Mława

Post autor: gadget » 23 gru 2013, 10:13

Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:

- hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
- drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
- nierówna, przerywana praca silnika
- wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
- szarpanie auta przy ruszaniu
- brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów.

Jak wizualnie określić czy koło nadaje się do wymiany nie mam pojęcia, nigdy nie widziałem takiego koła w stanie nadającym się do wymiany :(
jest: A6 C6 2.0TDI :)

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 gru 2013, 13:12

Hmmm tylko że u mnie nic nie drga, nie trzęsie, obroty też nie wariują... Miałem wcześniej passata 1.9tdi i tam mi padała dwumasa i wiem jak to się objawiało... telepało budą, na biegu jałowym dało się słyszeć stuki...

Tu jedyne co to pedał sprzęgła bierze dość wysoko i ze 3-4 razy zdarzyło mi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu że obroty poszły w górę jakbym jechał po lodzie, ale przyspieszenia nie było, czyli chyba sprzęgło się poślizgnęło.

Co do dwumasy w passacie nie wyciągałem go, stąd nie wiem jak wygląda zużyta dwumasa... :(

A jakie sprzęgło polecacie? Sachs??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 23 gru 2013, 13:51

Ja wrzucałem sachsa i smiaga narazie bez problemu, a program tez dość gruby, dwumasa zostawiłem miał luzy a że nigdy nie miałem do czynienia z dwumasem to zostawiłem go i działa do tej pory, jak nie masz jakis szarpań, drgań wibracji to zostaw go, gdzies miałem nawet filmiki z luzami mojej dwumasy jak znajde to wrzuce.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 23 gru 2013, 15:17

tak nie ma co pisac zostaw albo nie trzeba zwalic skrzynie i tak musisz bo pada sprzegło a dwumasa ocenisz jak zwalisz i bedziesz wiedzial na 100% czy do wymiany czy nie , a to normalne ze po wirusie szybko sie konczy nie nowe sprzęgło , ja w AEB po wirusie też po około 40 tysiach sprzedałem i do teraz lata juz 3 rok na sprzegle wymienionym bez wymiany kola tylko mi ślizgało jak Tobie zakladałem sachs tarcz tylko reszta byla krzak firma kupowalem w niemczech taki komplet

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 gru 2013, 17:30

No dobra, zatem po Nowym Roku zabieram się do zmiany sprzęgła... Kupię komplet Sachsa, widzę w necie, że cena zestawu to koszt około 350zł, więc nie jest najgorzej, oby na tym się skończyło... A jeśli już dobiorę się do dwumasy będzie ewidentnie widać, czy jeszcze jest ok, czy nadaje się do koszalina?? Będzie jakoś wytarta czy jakie objawy może mieć??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 23 gru 2013, 19:50

Tam się nic nie wyciera. Wejdz sobie na you tube i wpisz dwumasa.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 23 gru 2013, 21:18

Wytarta moze nie ale moze byc przegrzana, ale najwazniejsze sa luzy obwodowe i poprzeczne.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja