[ TIP+Q] Skrzynia szarpie
[ TIP+Q] Skrzynia szarpie
Witam, mam problem ze skrzynią w mojej audi. Skrzynia strasznie szarpie kiedy redukuje bieg z 5 na 4. Uprzedzając kilka odpowiedzi dodam, po awarii skrzyni został w niej wymieniony cały komplet uszczelniaczy, konwerter został zregenerowany, płyta sterująca wyczyszczona dokładnie, zawory odwiedziły myjkę ultradźwiękową, nowy olej - stan zgodnie z instrukcją. Poskładałem wszystko mam nadzieję, że bez błędów. Skrzynia do góry zmienia biegi bardzo płynnie tylko przy redukcji z 5 na 4 jest szarpnięcie i to bardzo mocne. Dodam, że w skrzyni biegów ani w sterowniku silnika nie ma błędów. Proszę o pomoc znawców tematu co może być przyczyną takiego stanu skrzyni.
Ciekaw jestem podpowiedzi, bo ostatnio również walczyłem ze swoją skrzynką - wymieniony zregenerowany konwerter i objaw identyczny jak u kolegi SERVICE1.
Zauważyłem, że szarpnięcie pokazuje się dopiero po rozgrzaniu oleju, gdy wskaźnik pokazuje powyżej 90 stopni Celsjusza.
Z rozmowy z mechanikiem, który wymieniał mi konwerter wynika, że skrzynia dostaje błędne informacje z jakiegoś czujnika i dlatego tak się zachowuje - pytanie tylko z którego czujnika...........
Zauważyłem, że szarpnięcie pokazuje się dopiero po rozgrzaniu oleju, gdy wskaźnik pokazuje powyżej 90 stopni Celsjusza.
Z rozmowy z mechanikiem, który wymieniał mi konwerter wynika, że skrzynia dostaje błędne informacje z jakiegoś czujnika i dlatego tak się zachowuje - pytanie tylko z którego czujnika...........
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Właśnie o odczyt z tego wskaźnika mi chodzi. Wiem, że jest to wskaźnik temperatury oleju w silniku ale zauważyłem tę zależność i tym się zasugerowałem.
Poza tym, z tego co pamiętam, to po wzroście temperatury oleju w skrzyni zmienia się wartość ciśnienia, z jaką pompuje pompa oleju w skrzyni i tu chyba tkwi zagadka.
Poza tym, z tego co pamiętam, to po wzroście temperatury oleju w skrzyni zmienia się wartość ciśnienia, z jaką pompuje pompa oleju w skrzyni i tu chyba tkwi zagadka.
BobyX nie jestem znawcą tematu aż tak bardzo jak inni na tym forum ale temperaturę oleju w skrzyni można podejrzeć tylko w sterowniku od skrzyni i to jest miarodajne. Błędne informacje dostawałaby od samego początku czyli jak jest zimny silnik. Ale to fakt silnik musi być ok by skrzynia dobrze się zachowywała, trzeba sprawdzić błędy w ster. silnika i skrzyni jeżeli będzie ok to sprawdzić należy stan oleju. Piszesz, że wymieniałeś konwerter- pewnie się zatarła panewka - czy dobrze została wypłukana skrzynia i płyta ? Po takiej awarii jest tam spory bałagan.
U mnie po kilku rozmowach myślę o wymianie jednego z elektrozaworu ale to za kilka dni brak czasu i wtedy zobaczymy. Na pewno dam znać
U mnie po kilku rozmowach myślę o wymianie jednego z elektrozaworu ale to za kilka dni brak czasu i wtedy zobaczymy. Na pewno dam znać
Witam,
od kilku dni podczas jazdy autko zaczyna szarpać (zakres ok 60-70km/h). To szarpanie bardziej kojarzy mi się z takim przerywaniem (nie takie jakby nie dopalał na jeden gar)
Wczoraj podczas parkowania jadąc do przodu zanim wrzuciłam wsteczny coś strasznie huknęło i szarpnęło w momencie zatrzymywania się , wsteczny wszedł OK
Czy są to objawy skrzyni? Zaznaczam, ze biegi zmienia płynnie. Może to szarpanie ma jakis związek z napięciem? Z tym też walczę w ostatnich dniach
od kilku dni podczas jazdy autko zaczyna szarpać (zakres ok 60-70km/h). To szarpanie bardziej kojarzy mi się z takim przerywaniem (nie takie jakby nie dopalał na jeden gar)
Wczoraj podczas parkowania jadąc do przodu zanim wrzuciłam wsteczny coś strasznie huknęło i szarpnęło w momencie zatrzymywania się , wsteczny wszedł OK
Czy są to objawy skrzyni? Zaznaczam, ze biegi zmienia płynnie. Może to szarpanie ma jakis związek z napięciem? Z tym też walczę w ostatnich dniach

kompa wypadałoby podpiąć i sprawdzić[/quote]
goly, jak podepnę pod vaga to myślisz że wyjdzie wyjaśni sie?
Jutro wieczorem mam jechać na wakacje do Włoch i dosłownie się załamałam. Jak na złość wszystko mi się posypało, wczoraj robiłam alternator, dziś jeszcze rolka napinająca od alternatora i jeszcze to "coś"
Biegnę do auta podpiąć zaraz dam znać
[ Dodano: 2012-08-23, 10:01 ]
Komputer na skrzynie nic nie wskazuje, wyskakują błędy z układem katalizatorów , sonda rząd 1 i 2 i mieszanka.
Przejechałam się do przodu i do tyłu i w momencie wrzucenia D ponownie słychać huk i przy wstecznym jest to samo. i dodatkowo biegi falują na D
goly, jak podepnę pod vaga to myślisz że wyjdzie wyjaśni sie?
Jutro wieczorem mam jechać na wakacje do Włoch i dosłownie się załamałam. Jak na złość wszystko mi się posypało, wczoraj robiłam alternator, dziś jeszcze rolka napinająca od alternatora i jeszcze to "coś"

Biegnę do auta podpiąć zaraz dam znać
[ Dodano: 2012-08-23, 10:01 ]

Komputer na skrzynie nic nie wskazuje, wyskakują błędy z układem katalizatorów , sonda rząd 1 i 2 i mieszanka.
Przejechałam się do przodu i do tyłu i w momencie wrzucenia D ponownie słychać huk i przy wstecznym jest to samo. i dodatkowo biegi falują na D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Re: Skrzynia szarpie
twój problem dotyczy samej płyty zaworowej a dokładniej jej zabrudzenia na sekcji 4i 5 elektrozaworu . spowodowane to jest wysokim ciśnieniem podczas redukcji w dół. zawory prawidłowo pracuja dlatego nie masz błędów bo to wina samej mechaniki kanałów ciśnieniowych i sprężynek. Spróbuj to dokładnie wymyc bo znając życie to w niedługim czasie zacznie ci wariować przy redukcji 4 na 5 i wywali błąd tzw,,, sprawdzanie 4 i5 biegu. Ja też sam rezałem tipa tyle że 6hp19 i z dóch mechatroników uzyskałem jeden dobry, na nową wymieniłem jedynie stalową uszczelke sekcyjną.SERVICE1 pisze:Witam, mam problem ze skrzynią w mojej audi. Skrzynia strasznie szarpie kiedy redukuje bieg z 5 na 4. Uprzedzając kilka odpowiedzi dodam, po awarii skrzyni został w niej wymieniony cały komplet uszczelniaczy, konwerter został zregenerowany, płyta sterująca wyczyszczona dokładnie, zawory odwiedziły myjkę ultradźwiękową, nowy olej - stan zgodnie z instrukcją. Poskładałem wszystko mam nadzieję, że bez błędów. Skrzynia do góry zmienia biegi bardzo płynnie tylko przy redukcji z 5 na 4 jest szarpnięcie i to bardzo mocne. Dodam, że w skrzyni biegów ani w sterowniku silnika nie ma błędów. Proszę o pomoc znawców tematu co może być przyczyną takiego stanu skrzyni.
Koledzy z BMW klub też sami to rezają bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=182047
Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 20:20 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
klara - jestem pewien na 100% że stan pracy silnika ma ogromne znaczenie na pracę automatycznej skrzyni biegów. Zawsze najpierw trzeba zrobić porządek z silnikiem a potem dopiero szukać awarii skrzyni biegów bo dziwnym trafem niekiedy mijają
sterownik skrzyni otrzymuje informacje o aktualnym momencie ze sterownika silnika i do niego dostosowuje swoją pracę. Radził bym też sprawdzić stan oleju.
szczerba2 - dzięki za podpowiedź mógłbyś dokładniej podpowiedzieć, który to elektrozawór, Płytę starałem się dość dokładnie wymyć i nie powinno tam być już nic - ale może nigdy się nie zarzekam. Zastanawia mnie czy na prace mojej skrzyni mogą mieć wpływ wytarcia w stalowej płycie dzielącej sterownik w miejscach gdzie są plastikowe kryzy czy tylko szukam dziury w całym?

szczerba2 - dzięki za podpowiedź mógłbyś dokładniej podpowiedzieć, który to elektrozawór, Płytę starałem się dość dokładnie wymyć i nie powinno tam być już nic - ale może nigdy się nie zarzekam. Zastanawia mnie czy na prace mojej skrzyni mogą mieć wpływ wytarcia w stalowej płycie dzielącej sterownik w miejscach gdzie są plastikowe kryzy czy tylko szukam dziury w całym?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
tak ta stalowa płyta to podstawa , nawet jak gołym okiem nie widać uszkodzeń nie jesteś w stanie zweryfikować jej grubości. Posiada liczne kanały separujące przepływ atfa. Nowa ok 300pln do 6hp19.same grzybki te czopki 150źł. Opis zaw sprawdze i dam znać .
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
dokupisz jest taki gościu na alegro
tak wygląda mechatronic po rozbiórce
tu link do ssp pdf http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=% ... rBGNLTurKw
tak wygląda mechatronic po rozbiórce
tu link do ssp pdf http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=% ... rBGNLTurKw
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 mar 2024, 00:12
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielki Klincz
Re: [ TIP+Q] Skrzynia szarpie
Również mam ten problem. Skrzynia 5hp19 DEV po remoncie 7 tys, sterownik po remoncie 1,4 tyś, inwerter 1,6 tyś i tak jak na początku wątku. Biegi w górę płynnie, a w dół szarpnięcie z 5 na 4, reszta ładnie. W skrzyni brak błędów.