Skrzynia biegów s6 c5 Tiptron
Skrzynia biegów s6 c5 Tiptron
Witam, jestem posiadaczem samochodu Audi s6 c5. Auto od zakupu ma mały problem ze skrzynią. Był przeprowadzony remont skrzyni w serwisie (inaczej auta bym nie kupił) jakieś 2 lata temu (rok mam samochód). Auto ładnie zmienia biegi, wszystko dobrze pracuje na tiptronie czy na D, problemy zaczynają się wtedy kiedy chcę troche poszaleć, gdy pojeżdżę troche na wiekszych obrotach to później przy ruszaniu często uderzy z tej jedynki, dosłownie jakby miała włączony jakiś super tryb i za każdym razem rusza z mocnego uderzenia. Czasami było również słychać stukot przy redukcji z 2 na 1, gdy podjeżdzałem na światła. Auto się nagrzeje i za każdym razem trzeba ruszać nim z minimalnym gazem bo jak się da troszkę więcej do uderzy znowu, po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu skrzynia wchodzi w tryb awaryjny (tryb awaryjny dopiero znika wtedy kiedy auto troche ostygnie).Cały czas próbowałem doszukać się awarii, odkryłem, że sterownik był zalany, wymieniłem go tydzień temu. Przez godzinę jazdy może z dwa razy słyszałem dźwięk kiedy skrzynia redukowała z 2 na 1, a tak to cichutko. Auto o wiele lepiej rusza, i teraz zamiast ciąglego uderzenia przy ruszaniu, występuje to ale o wiele rzadziej. Co więcej, auto nie wpadło w kolejną awarię skrzyni biegów po zgaszeniu, tylko podczas jazdy (przed wymianą sterownika nigdy mi awaria się nie włączała podczas jazdy). Nie wiem czy czasem przy zalanym sterowniku(pojawiał się błąd złego napięcia) się jedynka nie uszkodziła. Może to być spowodowane olejem w skrzyni? Chyba od tego powinienem zacząć..
Ogólnie auto normalnie jeździ gdy się nim nie szaleje, no ale czasem wiadomo, chce się depnąć i powyprzedzać i wtedy zaczyna się problem przy ruszaniu.
pozdro
Ogólnie auto normalnie jeździ gdy się nim nie szaleje, no ale czasem wiadomo, chce się depnąć i powyprzedzać i wtedy zaczyna się problem przy ruszaniu.
pozdro
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
dobra, odpaliłem autko i zbadałem jeszcze raz, napiszę wszystko co wiem i najbardziej jasno.
Jakiś czas temu, wymieniłem sterownik w samochodzie, było okej, samochód normalnie jeździł, nic nie pukało, normalnie ruszalo.. Minęło pare dni i teraz to wygląda tak:
-slychac stukot przy redukcji z 2 na 1 na D, czyli podjezdzam pod swiatla, i przy 5kmh jest po prostu takie uderzenie, slychac redukcje.
-auto gdy jest rozgrzane, po gwałtownym starcie z MIEJSCA strasznie uderza, cos w stylu jakby się trzymało gaz i nagle puściło sprzęgło przy jakiś 4tys obr
-kiedy sprawdzalem biegi na tiptronie, 2 na 1, 1 na 2 i tak ciągle to zapaliła się awaria skrzyni biegów, gaśnie po ponownym odpaleniu auta
a najlepsze jest to, że auto na tiptronie chodzi idealnie, przy redukcji z 2 na 1 w ogóle nie słychac i nie czuć jakiej kolwiek redukcji, jedyne co się zmienia to podkreślenie biegu na blacie, na którym aktualnie samochód teraz jedzie. Raczej wykluczam zerwanie kosza, bo na tiptronie auto chodzi jak ta lala.
PS. Dziwi mnie to, że po wymianie sterownika było wszystko okej ale tylko na chwilę, musi być zapisany jakiś błąd, bo z początku auto redukowało tak samo ładnie z 2 na 1 jak na tiptronie, a teraz za każdym razem przy redukcji z 2 na 1 (przy D) jest stukot. Mam nadzieję, ze jutro na komputerze będzie jakiś błąd, bo jak nie to będzie kaplica.
Jakiś czas temu, wymieniłem sterownik w samochodzie, było okej, samochód normalnie jeździł, nic nie pukało, normalnie ruszalo.. Minęło pare dni i teraz to wygląda tak:
-slychac stukot przy redukcji z 2 na 1 na D, czyli podjezdzam pod swiatla, i przy 5kmh jest po prostu takie uderzenie, slychac redukcje.
-auto gdy jest rozgrzane, po gwałtownym starcie z MIEJSCA strasznie uderza, cos w stylu jakby się trzymało gaz i nagle puściło sprzęgło przy jakiś 4tys obr
-kiedy sprawdzalem biegi na tiptronie, 2 na 1, 1 na 2 i tak ciągle to zapaliła się awaria skrzyni biegów, gaśnie po ponownym odpaleniu auta
a najlepsze jest to, że auto na tiptronie chodzi idealnie, przy redukcji z 2 na 1 w ogóle nie słychac i nie czuć jakiej kolwiek redukcji, jedyne co się zmienia to podkreślenie biegu na blacie, na którym aktualnie samochód teraz jedzie. Raczej wykluczam zerwanie kosza, bo na tiptronie auto chodzi jak ta lala.
PS. Dziwi mnie to, że po wymianie sterownika było wszystko okej ale tylko na chwilę, musi być zapisany jakiś błąd, bo z początku auto redukowało tak samo ładnie z 2 na 1 jak na tiptronie, a teraz za każdym razem przy redukcji z 2 na 1 (przy D) jest stukot. Mam nadzieję, ze jutro na komputerze będzie jakiś błąd, bo jak nie to będzie kaplica.
raczej niemożliwe, sterownik był zalany, skrzynia chodziła tak samo jak teraz, uderzenie z 2 na 1 oraz przy gwaltownym ruszaniu, wymieniłem sterownik, auto chodzilo super, a dzisiaj znowu chodzi identycznie jak przy zalanym sterowniku.
Poza tym, jak zabezpieczenie kosza by było walnięte to na tiptronie by było to samo.
na tiptronie chodzi jak nowy samochód
Poza tym, jak zabezpieczenie kosza by było walnięte to na tiptronie by było to samo.
na tiptronie chodzi jak nowy samochód
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy