Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ MANUAL] Skrzynia biegów ciężko pracuje na zimnym silniku.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2927
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

[ MANUAL] Skrzynia biegów ciężko pracuje na zimnym silniku.

Post autor: Doc » 02 mar 2018, 02:27

Cześć.

Nie mam już siły z tym moim autem (Audi A6 C5 1.8T 98r). Wszystko było dobrze... lato, zima, moje kupione auto 8 lat ale... :( już mówię...

Podczas skrzyni biegów manualnej z jazdą słyszałem "trykanie", "trzeszczenie" z ustawioną 1. Dalej 2, 3, 4, 5, R... było OK, cicho tak jak trzeba. Pomyślałem, wysłałem maila podczas współpracy reklamowej ( http://rembielinski.pl ) i udało się w warsztacie, firmie. (Barter). Porozmawiałem o co chodzi, zostawiłem auto i p. Paweł zrobił małą regenerację mojej skrzyni.

Jak wróciłem p. Paweł pokazał mi, że wałek choinki w skrzyni (1-2) był już lekko "ścięty/wytarty".

Obrazek
Obrazek

Z zamknięciu, położeniu skrzyni przed silnikiem pomyślałem również aby zmienić nowe sprzęgło, koło dwumasowe, docisk - komplet SACHS. (Udało się i dostałem z firmą sklepmotonet.eu)

p. Paweł zrobił, zmienił, zregenerował i ok. Cisza przy jechaniu. 1 do 2, 2 do 3 itd. Dalej sprzęgło chodzi leciutkie z pedałem ale... :[ przy jechaniu z autem na biegu 1-2, 2-3... przy zimnym silniku, bardzo, cholernie ciężko chodzi lewarek, wybierak jeśli jest temperatura ok np -8C. Jeśli jest +5C... mniej, ale również ciężko, tak nie powinno być i nigdy nie miałem. :(

Podczas naprawy dałem olej MaXXus. Może tutaj jest problem? Więc za tydzień zmieniłem MOTUL GEAR 300 75W90. Dalej dokładnie to samo. Powiem jeszcze, że z gorącym silnikiem, wybierak nie jest ciężki, jest ok, jedynie troszkę nierówny (1-2-3). Próbowałem, ustawiałem cięgna w kasecie. Kupiłem w Allegro używany cały wybierak (2001r) jeszcze raz próbowałem, ustawiałem. Dalej to samo. :( Nie mam już siły.

Co mam zrobić? :( Zmienię (kupię) używaną skrzynię? A jednak może coś jest nie tak ze sprzęgłem, kołem dwumasowym? I będzie dalej to samo? A może p. Paweł źle zrobił z regeneracją wałka choinki? Ale gorący silnik i jest ok. No nic... zadzwoniłem i mówię do p. Pawła. Czy może coś jest nie tak z wałkiem, a może łożysko było zmienione czy nie? Odpowiedział: "Proszę Pana, wszystko jest ok, zrobiłem, naprawiłem. Proszę kupić oryginalny olej i tyle". Jezu, czy mam kupić kolejny 3 olej? Co to daje? :(

Ehhh. Mogłem zostawić "głośną jedynkę" bez naprawy. :(
Pomóżcie "bracia". O co tu chodzi?
Pozdrawiam.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 02 mar 2018, 06:19

zalej 75w80

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2927
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 02 mar 2018, 12:12

maly81 pisze:zalej 75w80
Janku, ale przecież w Audi A6 C5 mamy syntactic. Mam zmienić na pół syntactic? Czy to coś da? Nawet w ASO mówią 75W90. Jak sądzisz, może tylko FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80, tutaj chyba jest syntactic.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 02 mar 2018, 17:25

Kup castrol Syntrans Transaxle 75W90. Trzeba patrzeć nie tylko na cyferki przed i za W, ale też na lepkość kinetyczną przy 40 i 100 stopniach.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2927
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 02 mar 2018, 17:53

qwerty01 pisze:Kup castrol Syntrans Transaxle 75W90.
qwerty01 ale ja mam 2 zmieniony olej: "MOTUL GEAR 300 75W90". :( Myślisz że coś zmieni?

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

Opis produktu

Wszystkie przekładnie mechaniczne stosowane w pojazdach samochodowych, podobnie jak silniki spalinowe wymagają smarowania olejowego. Ze względu na zupełnie różne warunki pracy, muszą cechować się innymi właściwościami niż konwencjonalne oleje silnikowe. Głównym parametrem olejów przekładniowych jest lepkość, która powinna być na tyle duża, aby zapewnić trwały i stabilny film olejowy przy możliwie niskich oporach wewnętrznych. Podstawowe zadania olejów przekładniowych to: ochrona przed nadmiernym zużyciem i korozją, zmniejszanie strat energii wynikających z tarcia, a także odprowadzanie ciepła z powierzchni współpracujących elementów.

 

Przekładniowy, całkowicie syntetyczny olej przekładniowy MOTUL Gear 300 75W90 przeznaczony jest do stosowania w ręcznych skrzyniach biegów (zsynchronizowanych i niezsynchronizowanych) skrzyniach rozdzielczych czy dyferencjałach. Jeden z nielicznych olejów na rynku o tak wysokiej odporności na ścinanie - zachowuje swoje parametry w szerokim zakresie temperatur i obciążeń. Przekładniowy olej MOTUL Gear 300 75W90 zapewnia łatwą i precyzyjną zmianę biegów oraz cichą pracę przekładni. Kompatybilny ze wszystkimi typami powszechnie stosowanych uszczelnień.

 

Spełnia wymagania jakościowe:

API GL-4;
API GL-5;
US Army MIL-L-2105D.
Wcześniej jako pierwsza zmiana, naprawa w Warsztacie było:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 mar 2018, 18:13 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 mar 2018, 18:13

Doc, wg Ori oleju to zamiennik jest taki FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2927
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 02 mar 2018, 18:15

No właśnie Marcinie. Zadzwoniłem w Legionowie odnośnie sklepu. Poniedziałek, max wtorek ma mieć. Zadzwoni do mnie. Dzięki. Oby było lepiej. :(
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 02 mar 2018, 19:07

Też z tym walcze dwójka ciężko wchodzi na mrozie , ja zalalem olej z serwisu 130 za litr do mojej skrzyni EAA idzie 75w80 na 75w90 nie dało się włożyć dwójki póki na zegarach nie było 70 stopni

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 02 mar 2018, 20:50

Powiem tak, sam mam wlany u siebie Castrol Syntrans Transaxle 75W90 i co zauważyłem - latem biegi wchodzą 1 palcem (wcześniej musiałem używać dwóch). Zimą biegi wchodzą przy pomocy 2 palców (Białystok). Wchodzą biegi bez zgrzytów. Raczej u ciebie nie jest winny olej - motul ma podobne parametry co Castrol.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2927
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 02 mar 2018, 21:29

Spójrzcie... dzisiaj znalazłem możliwość i na kanale sprawdzałem moje cięgno wybieraka.
Jest ok 3cm / 4cm luzu w skrzyni. Czy jest OK ? Ja wiem, że skrzynia biegów ciężka z zimnym silnikiem (inna sprawa), ale gorący czasami nierówno wybiera wybierak. Bardziej z 1-2. :/ Czy macie podobnie z tym luzem lewarka w kabinie? (przód, tył). Spójrzcie dokładnie przed końcem filmu, ten luz nie naturalny (moim zdaniem).


<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/0ECmwLyHJl0" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2927
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 mar 2018, 11:42

Jak sądzicie? Czy jest sens z tym błędem? Czy facet ma rację? Może być coś takiego? Jak, dlaczego? Ja zmieniłem 2 inne oleje, ale zmieniłem nie dolałem. <mysli> <glupek> Wysłałem temat na innym forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 1#17078521 "Zimny olej skrzyni i jakaś biała emulsja po zmianie". <glupek> <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl