[ a6c5 ] samo sprzęgło czy też dwumas ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
[ a6c5 ] samo sprzęgło czy też dwumas ?
Witam panowie.Chciałbym się dowiedzieć,muszę wymienić sprzęgło,bierze pod samą górą i teraz czy wymieniać sam komplet sprzęgła czy też koło dwumasowe.Jakie objawy świadczą o tym że trzeba je wymienić?
Jak zdiagnozować bez demontażu skrzyni,słychać stuki czy coś podobnego?
Jak zdiagnozować bez demontażu skrzyni,słychać stuki czy coś podobnego?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2009, 13:59 przez yogibear1, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
powiem tak ,po wyłaczeniu silnika cisza,bez stuków,przy rozruchu też,przy wcisnietym pedale sprzegła cisza,pracuje cicho,na luzie tez cisza
sprawdziłem,to chyba dobrze rokuje.
[ Dodano: 2009-10-17, 14:00 ]
sorki censored

sprawdziłem,to chyba dobrze rokuje.

[ Dodano: 2009-10-17, 14:00 ]
sorki censored

"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
pawelk600
to co powyżej napisałeś wyczerpało temat całkowicie.... <brawo2>
Na moim starym dwumasie kręcąc w prawo stawiał taki opór ze stukiem, w lewo nie było stuku ale tak jak by stawiał "większy" opór i "przytrzymywało" go pod koniec .
No i był również luz osiowy ze stukiem....
Pozdrawiam
to co powyżej napisałeś wyczerpało temat całkowicie.... <brawo2>
Na moim starym dwumasie kręcąc w prawo stawiał taki opór ze stukiem, w lewo nie było stuku ale tak jak by stawiał "większy" opór i "przytrzymywało" go pod koniec .
No i był również luz osiowy ze stukiem....
Pozdrawiam

A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
Jeżeli dwumasa jest dobra to wymieniaj samo sprzęgło. Mi jak padła dwumasa to w przedziale obrotów od 1200 do około 2200 ( bardziej przy spadających obrotach)z silnika dochodziły odgłos głuchej wibracji trudny do zlokalizowania dopiero jak wszedłem do kanału i " przyłożyłem ucho" do łączenia skrzyni z silnikiem słychać było go lepiej. Po zdjęciu skrzyni na oko wszystko wyglądało ok, żadnych kawałków metalu a koło wewnętrzne w dwumasie ani drgnęło , nie mogłem go ruszyć. Po uruchomiłem silnika bez skrzyni już bardzo wyraźnie było słychać ten odgłos. Koło wewnętrzne powinno dać się delikatnie ruszyć a u mnie posypały się tłumiki i koło zablokowało się na amen.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
Panowie.wyjąłem skrzynie dwumasa ok.Uff!
Teraz jeszcze takie zapytanie,sprzegło nowe powinno brać nisko czy wysoko?Założony jest sachs a w oryginale był luk.



"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
Pal licho panie Sikor.Luk czy sachs,nie bedzie sie spierać.tak czy owak bierze jak mówisz.chyba jest ok.chodzi teraz jak w nowym samochodzie.lekko.




"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
To że cięzko to jeszcze nic.ale mi brało tuz przy samej gorze.nie chciał isc za bardzo.od nowosci nie bylo wymieniane(luk).mam wiarygodny przebieg.w salonie vw sprawdzałem.190000 i trza bylo wymienic.ale teraz jest znaczna roznica.bierze cholernie nisko i trzeba sie przyzwyczaic.mowiłes o dzwiekach.czasami moze byc słychac takie klikniecie,docisk nowy i to jest to.chociaz teraz mam cicho,np w 80b4miałem kiedys ze klikało.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
u mnie w 80 b4 chodzi duzo luzniej sprzeglo niz w a6 , chyba to normalne zreszta wspomaganie kierownicy tez jest mocniejsze w 80 , ma brac od samego dolu az do samej gory , tak jest idealnie , co do odglosow mysle ze jakies klikniecie jest dopuszczalne
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lut 2012, 17:58
- Lokalizacja: Lubelskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 gru 2011, 15:27
- Lokalizacja: warszawa
Witam, dołączę się do pytania czy moja sytuacja może być winną dwumasu?.
A wiec, powyżej 25tys-30tys Obr, moje auto zaczyna szarpać ,wrażenie jak by nie dostawał paliwa, gdy podjadę dłużej na takim szarpaniu, silnik potrafi zacząć się telepać razem z tym czasem się załącza ESP(NIE CHAÂŁASUJE BRAK STUKÓW ITP), gdy dociskam gazu, silnik mocniej telepie, i traci moc przy tym telepaniu, po zgaszeniu i zapaleniu ponownym samochód chodzi normalnie i wszystko wraca do normy, dodam że ostatnio wyczyściłem siatkę w zbiorniku bo tak mi doradził znajomy mechanik fakt był tam syfik czarna tłusta maś pokrywała cały pływak łącznie z siatka, wszystko oczyściłem benzyno, następnie wlałem lepszego paliwa Golda ze statoila, zrobiłem z 40 km i jak na razie różnicy nie ma, na co postawić proszę o pomoc już któryś raz z kolej pisze w tym temacie i nikt mi jeszcze nie pomógł , POMOCY
A wiec, powyżej 25tys-30tys Obr, moje auto zaczyna szarpać ,wrażenie jak by nie dostawał paliwa, gdy podjadę dłużej na takim szarpaniu, silnik potrafi zacząć się telepać razem z tym czasem się załącza ESP(NIE CHAÂŁASUJE BRAK STUKÓW ITP), gdy dociskam gazu, silnik mocniej telepie, i traci moc przy tym telepaniu, po zgaszeniu i zapaleniu ponownym samochód chodzi normalnie i wszystko wraca do normy, dodam że ostatnio wyczyściłem siatkę w zbiorniku bo tak mi doradził znajomy mechanik fakt był tam syfik czarna tłusta maś pokrywała cały pływak łącznie z siatka, wszystko oczyściłem benzyno, następnie wlałem lepszego paliwa Golda ze statoila, zrobiłem z 40 km i jak na razie różnicy nie ma, na co postawić proszę o pomoc już któryś raz z kolej pisze w tym temacie i nikt mi jeszcze nie pomógł , POMOCY

-Ford Mondeo 1.8 1.6v + Gaz 1995r
-Audi A6 1.9 2001r 131KM
-Audi A6 1.9 2001r 131KM