[ TIP] RS6 - problem ze skrzynią biegów
[ TIP] RS6 - problem ze skrzynią biegów
Witam. Mam RS6 C5 z 2004 roku z przebiegiem 120000km. Od pewnego czasu pojawił się problem ze skrzynią. Stało się to około 2000km po wymianie oleju. Wszystko chodzi idealnie, przerzuca biegi prawidłowo przy normalnej jeździe, problem pojawia się przy ostrym starcie i przy redukcjach kiedy gaz jest mocno wciśnięty, wtedy przy zmianie z drugiego biegu na trzeci pojawia się najpierw uślizg tzn. obroty idą do góry a samochód nie przyspiesza i chwilę później jest strzał, bieg się zapina i przyspiesza normalnie. Dzieje się tak tylko z 2 na 3 przy ostrym przyspieszaniu, reszta biegów chodzi super i przy normalnej jeździe również wszystko chodzi bez zarzutów. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ktoś kto zna się na tych skrzyniach ci to zdiagnozuje, ale pewnie coś się z lock-up'em dzieje, nikt Ci tu nie wywróży z fusów co się dzieje, jakieś błędy w sterowniku skrzyni są, bo przy takim uślizgu biegu coś się powinno zapisać.
Swoją drogą, szybko dość poległa ta skrzynia, moja ma 260k i działa idealnie
Swoją drogą, szybko dość poległa ta skrzynia, moja ma 260k i działa idealnie

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie ma co gdybać, sprawdzić na początek błędy i tyle.
Od programu to by raczej konwerter poleciał (bo on przenosi Nm na do skrzyni), a mi tu śmierdzi zaworem sterującym lock-up'em, albo coś ze sterowaniem trzeciego biegu (też zaworki), bo skoro jak walnie i zapnie to ciągnie jak trzeba to tarcze 3-ki raczej OK.
Najlepiej jakbyś zlogował VCDS prace zaworów odpowiedzialnych za przełączanie 2->3, jak jeździsz normalnie, i wtedy kiedy dzieje się ta przypadłość.
Bloki pomiarowe do 5HP24A są gdzieś w sieci w PDF'ie, więc będziesz wiedział co logować.
Od programu to by raczej konwerter poleciał (bo on przenosi Nm na do skrzyni), a mi tu śmierdzi zaworem sterującym lock-up'em, albo coś ze sterowaniem trzeciego biegu (też zaworki), bo skoro jak walnie i zapnie to ciągnie jak trzeba to tarcze 3-ki raczej OK.
Najlepiej jakbyś zlogował VCDS prace zaworów odpowiedzialnych za przełączanie 2->3, jak jeździsz normalnie, i wtedy kiedy dzieje się ta przypadłość.
Bloki pomiarowe do 5HP24A są gdzieś w sieci w PDF'ie, więc będziesz wiedział co logować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4K
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Koledzy ostatniio przerabialem ze znajomym w ASO tyle ,że Opla przebiegi naszych autek tzn A6 C5 i C6. Z jego informacji jak uslyszal ze mam A6 C6 z 2004 roku i przebieg 194000 s to mnie wysmial. Posprawdzajcie sobie przebiegi. Te autka nie sa tak komfortowe ze nie kupuje sie ich aby staly w garazu. Ja moj przebieg podejrzewam na jakies 400 tysiecy.
A napewni juz zadne sprowadzane nie ma rzeczywistego przebiegu. I tak wlasnie wedlug ludzi z ASO tutaj juz VW samochod z roku 2004 przy normalnej ekspolatacji ma mniej wiecej przebieg 350-450 tysiecy...
Dowod na te przebiegi jest dosc prosty ,a mianowicie jakim cudem jedni wymieniaja szczotki w alternatorze przy przebiegu 100 tysiecy ,a inni dopiero przy przebiegu 400 tysiecy? Jest tylko jedno wyjscie Ci co wymienili szczotki przy przebiegu 100 tysiecy chyba nie gasza auta i pyrka dzien i noc. Ot takie moje dumania.
Do dobrych informacji nalezy fakt iz PRZEBIEGIEM SIE NIE JEZDZI.I kazdy o tym iwe najlepiej.

Dowod na te przebiegi jest dosc prosty ,a mianowicie jakim cudem jedni wymieniaja szczotki w alternatorze przy przebiegu 100 tysiecy ,a inni dopiero przy przebiegu 400 tysiecy? Jest tylko jedno wyjscie Ci co wymienili szczotki przy przebiegu 100 tysiecy chyba nie gasza auta i pyrka dzien i noc. Ot takie moje dumania.

Do dobrych informacji nalezy fakt iz PRZEBIEGIEM SIE NIE JEZDZI.I kazdy o tym iwe najlepiej.
To ciekawe jak by mnie potraktowali za ORI przebieg rzędu 96kkm... trochę bym im chyba humor popsuł...Domel48 pisze:Koledzy ostatniio przerabialem ze znajomym w ASO tyle ,że Opla przebiegi naszych autek tzn A6 C5 i C6. Z jego informacji jak uslyszal ze mam A6 C6 z 2004 roku i przebieg 194000 s to mnie wysmial.
A gdzie dokładnie mieszkasz? Może na ÂŚląsk masz blisko?lancer176 pisze:A może ktoś polecić jakiś warsztat na terenie małopolski?
Kolego RS6 mało kto kupuje żeby nim robić takie przebiegi. Owszem zdarza się ale to nie jest często. Mój jest sprowadzony z Niemiec od pewnego człowieka i przebieg również sam sprawdzałem. Powiem tak, jak go sprowadziłem miał 92000km, a ja przez 3 lata zrobiłem nim aż 28000km, więc nie wiele prawda? Ja wiem że cofanie liczników to normalka, ale jest to raczej zajęcie handlarzy. Sam raz znalazłem ogłoszenie na allegro RS6 rok 2008 przebieg o ile dobrze pamiętam coś około 75000km, miał kilka wgnieceń karoserii, i to samo auto na mobile, te same zdjęcia, te same uszkodzenia i przebieg 300000km. Tak że różnie z tymi przebiegami jest.
Pozdro.
[ Dodano: 2013-01-11, 12:43 ]
Mogę na śląsk też podjechać.
Pozdro.
[ Dodano: 2013-01-11, 12:43 ]
Mogę na śląsk też podjechać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4K
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Ty Krzysztofir masz realny przebieg bo jestes pierwszym wlascicielem.Smiem twierdzi po tym jak przegladam aukcje,ze 90%tych aut jest krecona.Dziwnym trafem wszystkie maja przebiegi rzedu 90 pare tysiecy badz 180,190 tysiecy.Pytam wiec co z autami ktore maja po 300 tysiecy i wiecej?A to wlasnie ich powinno byc najwiecej.No chyba ze to takie zlomy sa ze zaden tego przebiegu nie dozyl i poszedl na zyletki wczesniej.

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Racja, więc może dlatego tak dużo się czyta o awariach naszych V6...Domel48 pisze:Ty Krzysztofir masz realny przebieg bo jestes pierwszym wlascicielem.Smiem twierdzi po tym jak przegladam aukcje,ze 90%tych aut jest krecona.Dziwnym trafem wszystkie maja przebiegi rzedu 90 pare tysiecy badz 180,190 tysiecy.Pytam wiec co z autami ktore maja po 300 tysiecy i wiecej?A to wlasnie ich powinno byc najwiecej.No chyba ze to takie zlomy sa ze zaden tego przebiegu nie dozyl i poszedl na zyletki wczesniej.![]()


Ale nie ciągnijmy tu OT nt. silników

I jak koledzy problem wygląda na dzień dzisiejszy u Was ?
Ja trafiłem na wątek z wyszukiwarki i wspólnym mianownikiem jaki na razie zobaczyłem jest wymiana oleju, po której problem nastąpił (nie wiem tylko jak u drugiego kolegi hm ?).
W miarę jeżdżenia problem występuje coraz częściej i już nie tylko między biegami II i III
Błędów skrzyni, czy silnika brak, wykonana adaptacja przepustnicy i bez zmian. Ponoć uszkodzony może być konwerter, którego sprzęgło odpowiada za lock-up ale trochę powątpiewam, bo w pozostałych przypadkach działa prawidłowo (a tak poślizg byłby chyba cały czas) i zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju - to chyba najtańsze rozwiązanie.
Olej jaki zalałem wcześniej był odpowiednikiem z Mobila wg specyfikacji.
Ja trafiłem na wątek z wyszukiwarki i wspólnym mianownikiem jaki na razie zobaczyłem jest wymiana oleju, po której problem nastąpił (nie wiem tylko jak u drugiego kolegi hm ?).
W miarę jeżdżenia problem występuje coraz częściej i już nie tylko między biegami II i III

Błędów skrzyni, czy silnika brak, wykonana adaptacja przepustnicy i bez zmian. Ponoć uszkodzony może być konwerter, którego sprzęgło odpowiada za lock-up ale trochę powątpiewam, bo w pozostałych przypadkach działa prawidłowo (a tak poślizg byłby chyba cały czas) i zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju - to chyba najtańsze rozwiązanie.
Olej jaki zalałem wcześniej był odpowiednikiem z Mobila wg specyfikacji.