Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MANUAL] Regeneracja, naprawa luzów ukladu cięgien zmiany b

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mbudzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

[ MANUAL] Regeneracja, naprawa luzów ukladu cięgien zmiany b

Post autor: mbudzio » 17 wrz 2017, 13:06

Widzę że łącznie ze mną, kilka osób ma ten sam problem. Trzeba się w końcu za to zabrać :)

Objawy: ciężko wchodzące biegi - 1, 2, wsteczny

Skoro w moim przypadku ze skrzynią jest wszystko ok, to zostaje tylko układ cięgien zmiany biegów i właśnie tam będę szukał przyczyny ciężko wchodzących biegów. Zaczynając od początku, najpierw kilka rysunków.

Tak wygląda mój układ cięgien:
-
rys.1
Obrazek

Osłona kasety
-
rys.2
Obrazek


Sprawdziłem wszystko po kolei i znalazłem standardowe luzy, o których już wszyscy nie raz pisali. Szkoda że nie podzielił jak to konkretnie naprawić...

Znalazłem luz na:
- drążku przełączania (łączniku wybieraka) element 28 - 8D0 711 613 D

Obrazek

- gnieździe kulistym (pod gałką zmiany biegów) element 45 - 8D0 711 334

Obrazek


Na końcu drążka przełączania, od strony skrzyni jest przegub. Niestety nie da się go zregenerować, bo to nie jest element gumowy jak wcześniej myślałem. Przegub występuje wyłącznie z całym drążkiem i kosztuje w ASO prawie 600zł, a do tego już go nie produkują i nie jest dostępny... <wysmiewacz> <lol>

Trochę zajęło mi znalezienie tego elementu, ale się udało. Występuje jako przegub cięgna zmiany biegów w Audi 80 i Skodzie Felicji - 893 711 615 A
Kupiłem go tutaj, koszt 54zł z przesyłką - http://skodexim.pl/pl/p/893711615A-Prze ... 619-D/2174

A tak wygląda:
-
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeszcze się za to nie zabrałem, ale plan działania mam taki (dodam kilka zdjęć jak wykonam operacje :> ):

1. Odkręcamy gałkę zmiany biegów
2. Demontujemy osłonę kasety, element 19 (rys.2). Podnosimy do góry od strony podłokietnika i później do siebie.
3. Demontujemy drążek, odkręcając śrubę 29 i 27 (rys.1)
4. Wycinamy (przy płaskowniku) sworzeń przechodzący przez przegub, oczywiście uważając żeby nie uszkodzić płaskownika
5. Rozwiercamy otwory w których był sworzeń do wielkości 6mm, oczywiście pamiętając o osiowości poprzedniego sworznia.
6. Montujemy nowy przegub, tak aby śruba wchodziła w korpus od dołu samochodu, w przyszłości ułatwimy sobie demontaż.
7. Montujemy w pojeździe i mamy jeden problem z głowy

Gniazdo kuliste oczywiście również występuje w całości z metalowym korpusem i kosztuje ok 350zł... <glupek> W nowszych wersjach jest już osobny pierścień, który można wymienić - 8D0 711 279. W tym przypadku pierścień jest zawulkanizowany w korpusie, więc trzeba go będzie najprawdopodobniej wyciąć i spróbować w jakiś sposób obsadzić zamiennik. Znalazłem gościa który produkuje zestawy naprawcze, firma Promecho - (https://sites.google.com/view/promecho/oferta) Postaram się z nim skontaktować na tygodniu i podpytać o wymiary pierścienia. Może uda się zrobić pierścień dedykowany dokładnie do tego korpusu, pewnie przydałby się nie tylko mi.

Plan działania:

1. Odkręcamy gałkę zmiany biegów
2. Demontujemy osłonę kasety, element 19 (rys.2). Podnosimy do góry od strony podłokietnika i później do siebie.
3. Demontaż nakładki element 8 (rys.1) (odkręcamy śruby 50 i 52)
4. Odkręcamy śrubę 27 (rys.1) od drążka wybieraka
5. Odkręcamy kolejny zestaw śrub 50, 52 (rys.1) i zdejmujemy korpus wraz z dźwignią przełączania i czopem kulistym.
6. Demontujemy pierścień zabezpieczający czop kulisty element 47 (rys.1) i wyciągamy go mocno do góry. Tak o to mamy same gniazdo w ręce.

Resztę dodam jak znajdę konkretne rozwiązanie na obsadzenie nowego pierścienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja