Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Quattro - osiowanie wału? Gdzie? Kto?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

[A6 C5] Quattro - osiowanie wału? Gdzie? Kto?

Post autor: yezozwierz » 01 wrz 2016, 22:07

Szanowni koledzy!
Wstępna diagnoza oraz lektura forum stawia u mnie na źle wyosiowany wał w 4.2 V8 Q.

- wibracje odczuwalne przy przyspieszaniu delikatnym przy ok 30-50km/h
- wibracje przy mocnym przyspieszaniu prawie przy każdej prędkości
- wibracje przy ciasnym skręcie

Auto kupiłem z tą przypadłością, poprzedni właściciel zmieniał podporę i ponoć od tego momentu tak się dzieje. Myślałem o przegubach, ale znajomy mechanik obstawia właśnie wał.

I teraz pytanie - gdzie taki wał można wyosiować? Czy forum ma jakieś polecane warsztaty, mechaników? Najchętniej w rejonie Kraków - Katowice i okolice. A może jakiś forumowicz się tym zajmuje? Niestety nie znalazłem na forum bliższych informacji na ten temat.. A może da się to zrobić samemu? Może jakiś manual ktoś posiada, fotostory? Z zapleczem technicznym raczej problemu mieć nie będę.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 02 wrz 2016, 08:55

To nie musi być wina wyosiowania wału tylko złego złożenia. Możliwe że przy demontażu poprzedni właściciel niedokładnie albo w cale nie oznaczył wału i przestawił go o parę ząbków. Poszukaj w google - dla mnie na dzień dobry wyskoczyła firma mvkcardan. Nie znam jej ale warto podpytać.

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 04 wrz 2016, 15:44

Mam identyczne objawy. Wymiana podpory, a póżniej całego wału nie przyniosły efektów.

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 04 wrz 2016, 16:42

No właśnie podpora była już robiona u mnie.. Zastanawia mnie to czy nie jest to efekt kilku nanoszących się problemów. Pierwszą hipotezą były wewnętrzne przeguby z tyłu bo wibracje zdają się mieć źródło właśnie tam. No ale przegub przy stałej prędkości powinien być cicho, tymczasem przy stałej 120km/h wibruje - stąd pomysł o wale.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 04 wrz 2016, 21:04

jeżeli przed zaczepianiem wału/podpory było ok a po wymianie jest źle to na 100% złe złożenie wału. Trzeba wyjąć wał i wyważyć. Tak się dzieje jak ktoś rozkłada wał i nie zaznaczy na wielowypuście jak ma być złożony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl