[A6 C5 Tiptronic] Przy jakich obrotach zmienia Wam bieg?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
[A6 C5 Tiptronic] Przy jakich obrotach zmienia Wam bieg?
Mam pytanie do użytkowników tiptronica - przy jakich obrotach zmienia Wam bieg na wyższy, gdy jedziecie z niewielkim przyspieszeniem (powiedzmy 10-15% gazu)?
Ostatnio wkurza mnie moja skrzynia, bo zauważyłem, że trochę chyba przeciąga biegi przy powolnym rozpędzaniu. Przy ostrzejszej jeździe działa bez zarzutu.
Wkurza mnie dlatego, że przez to przeciąganie pali mi sporo więcej paliwa. Nie raz jest tak, że rozpędzam się powolutku, ledwo co, a ona ciągnie mi do 2300 całkowicie bez sensu i tak potrafi trzymać, paląc chwilowo 14l przy spokojniej jeździe 40km/h. Moje jazdy odbywają się głównie po mieście, więc prawie ciągle spokojnie rozpędzam szmochód :roll:
Od ostatniego tankowania uparłem się, że będę jej pomagał i wciąż klikam + na kierownicy, gdy strzałeczka dochodzi do 2000obr/min. Efekt jest taki, że spalanie na FISie mam już o 2l mniejsze i chyba wciąż spada. Z resztą to widać też po wspazówce od stanu zbiornika - zdecydowanie wolniej zmierza w kerunku lewej strony.
Prawda, że mógłbym po prostu klikać w ten guzik, ale nie po to brałem auto z automatem, żeby teraz zawracać sobie głowę zmianą biegów. Poza tym, te guziki są pomalowane tą czarną farbą, zaraz mi się zetrze i dopiero będzie mnie denerwować :lol:
Zastanawiam się, czy to normalne, czy powinienem szukać jakiegoś problemu.
Nie będę robił ankiety, proszę tylko by osoby z tipem i najlepiej z 2.5tdi zwróciły na to uwagę i napisały krótką odpowiedź.
Będę wdzięczny
Ostatnio wkurza mnie moja skrzynia, bo zauważyłem, że trochę chyba przeciąga biegi przy powolnym rozpędzaniu. Przy ostrzejszej jeździe działa bez zarzutu.
Wkurza mnie dlatego, że przez to przeciąganie pali mi sporo więcej paliwa. Nie raz jest tak, że rozpędzam się powolutku, ledwo co, a ona ciągnie mi do 2300 całkowicie bez sensu i tak potrafi trzymać, paląc chwilowo 14l przy spokojniej jeździe 40km/h. Moje jazdy odbywają się głównie po mieście, więc prawie ciągle spokojnie rozpędzam szmochód :roll:
Od ostatniego tankowania uparłem się, że będę jej pomagał i wciąż klikam + na kierownicy, gdy strzałeczka dochodzi do 2000obr/min. Efekt jest taki, że spalanie na FISie mam już o 2l mniejsze i chyba wciąż spada. Z resztą to widać też po wspazówce od stanu zbiornika - zdecydowanie wolniej zmierza w kerunku lewej strony.
Prawda, że mógłbym po prostu klikać w ten guzik, ale nie po to brałem auto z automatem, żeby teraz zawracać sobie głowę zmianą biegów. Poza tym, te guziki są pomalowane tą czarną farbą, zaraz mi się zetrze i dopiero będzie mnie denerwować :lol:
Zastanawiam się, czy to normalne, czy powinienem szukać jakiegoś problemu.
Nie będę robił ankiety, proszę tylko by osoby z tipem i najlepiej z 2.5tdi zwróciły na to uwagę i napisały krótką odpowiedź.
Będę wdzięczny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Mam podobnie ale nie uznaje tego za wadę po prostu wydaje mi się że ten typ tak ma ale można to troszkę obejść ustawiłem Vagiem zmianę biegów w kierownicy i nawet jak jest w trybie "D" to mogę mu wrzucić bieg wyżej lub niżej i jest spoko
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Czy mógłbyś napisać jak zmienić VAGiem to ustawienie? Aby w trybie D zmieniać biegi w kierownicy? Przeszukałem po tym kątem nasze forum, forum zaprzyjaźnione, ogólnie google i nic nie znalazłem na ten tematsidewind76 pisze:Mam podobnie ale nie uznaje tego za wadę po prostu wydaje mi się że ten typ tak ma ale można to troszkę obejść ustawiłem Vagiem zmianę biegów w kierownicy i nawet jak jest w trybie "D" to mogę mu wrzucić bieg wyżej lub niżej i jest spoko

U mnie jest podobnie , nawet czasami do 2.5 tys dochodzi ale tylko jak jest zimny , jak sie rozgrzeje po około 7 km jazdy zaczyna fajnie przełączać nawet przy 1800 ,
też mnie to wkur. więc używam tipa , dodam że mam zmienioną skrzynie jakieś 2 mc temu i zalany nowy olej , skrzynia jest 60 tys km po remoncie tak twierdził jej właściciel :roll:
też mnie to wkur. więc używam tipa , dodam że mam zmienioną skrzynie jakieś 2 mc temu i zalany nowy olej , skrzynia jest 60 tys km po remoncie tak twierdził jej właściciel :roll:
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
A szukałeś kolego w temacie pod tytułem " TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. " ? Czasem najprostsze rozwiązania są najlepszetomciar pisze:
Czy mógłbyś napisać jak zmienić VAGiem to ustawienie? Aby w trybie D zmieniać biegi w kierownicy? Przeszukałem po tym kątem nasze forum, forum zaprzyjaźnione, ogólnie google i nic nie znalazłem na ten temat

Ja nie grzebałem w kodowaniu, u mnie można juz bylo zmieniać biegi.
Moja po rozgrzaniu bardzo niewiele przyspiesza zmianę biegów.
Może jakiś czujnik temperatury oleju zawodzi, albo może to kwestia przejeżdżonego oleju? Jaka powinna być temperatura oleju i jak sprawdzić ją przy pomocy VAGa ?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
W kontrolerze od skrzyni (grupa 02 bodajże) kod jest dostępny w okienku "software coding" - to drugie od góry po lewej
[ Dodano: 2010-12-15, 23:02 ]
Przekodowałem skrzynię na 00033 - teraz zmienia biegi wcześniej, a zmiany są szybsze (mniejszy poslizg). Lock-up załącza się wcześniej, a reakcja na sygnały z tiptronica jest dynamiczniejsza.
Przy okazji skrzynia jest bardziej przewidywalna - przyzwyczaiłem się do prostego automatu w poprzednim aucie i lepiej jeździ mi się bez DSP . Z DSP skrzynia próbowała odgadnąć moje intencje i styl jazdy, a ja póbowałem przewidzieć jej zmienne zachowanie i nie mogliśmy znaleźć wspólnego języka (jakież to życiowe... :mrgreen: )
Teraz zmienia tak, jak JA chcę - nie muszę już klikać
Jak wyjeżdżę ten zbiornik to napiszę jakie wyszło spalanie z nowym kodem.
[ Dodano: 2010-12-15, 23:02 ]
Wymierny efekt tych zabiegów jest taki, że zamiast 13,5 wyszło dziś z tankowania pod korek 11l/100km.Od ostatniego tankowania uparłem się, że będę jej pomagał i wciąż klikam + na kierownicy, gdy strzałeczka dochodzi do 2000obr/min.
Przekodowałem skrzynię na 00033 - teraz zmienia biegi wcześniej, a zmiany są szybsze (mniejszy poslizg). Lock-up załącza się wcześniej, a reakcja na sygnały z tiptronica jest dynamiczniejsza.
Przy okazji skrzynia jest bardziej przewidywalna - przyzwyczaiłem się do prostego automatu w poprzednim aucie i lepiej jeździ mi się bez DSP . Z DSP skrzynia próbowała odgadnąć moje intencje i styl jazdy, a ja póbowałem przewidzieć jej zmienne zachowanie i nie mogliśmy znaleźć wspólnego języka (jakież to życiowe... :mrgreen: )
Teraz zmienia tak, jak JA chcę - nie muszę już klikać

Jak wyjeżdżę ten zbiornik to napiszę jakie wyszło spalanie z nowym kodem.
Mam ten sam problem co mwx, Jadac po miescie delikatnie przyspieszajac skrzynia lapie 2000-3000 obrotow i trzyma i musze zmieniac recznie lopatkami( na D moge zmieniac lopatkami tak jest ustawione). Jak zrobic zeby skrzynia przerzucala szybciej? Jak zrobic to co zrobil mwx, ? Mam 2,5 tdi quattro w tiptronicu.
witam ja mam stan oleju w normie czyli ok , i tak samo 3-jka wskakuje mi przeważnie miedzy 2200-2300 obr. i też używam łopatek i przełączam przy 2 tys bo mnie do drażni,będe chciał przekodować skrzynie żeby skrzynia szybciej zmieniała biegi....
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Nowy olej+filtr załatwiły sprawę.
Teraz zmienia biegi wcześniej i krócej.
Jakiś czas temu wróciłem do fabrycznego kodowania, ale nie wytrzymałem i ostatecznie zostawiłem na kodowaniu 00013, czyli wszystko normalnie ale bez DSP. Olej zmieniłem niedawno i od tego czasu nie grzebałem nic w kodowaniu, ale teraz jeździ całkiem przyjemnie.
Może za jakiś czas przetestuje kodowanie fabryczne na nowej oliwie.
Teraz pewno jeszcze fajniej skrzynia chodziłaby na 00033
Teraz zmienia biegi wcześniej i krócej.
Jakiś czas temu wróciłem do fabrycznego kodowania, ale nie wytrzymałem i ostatecznie zostawiłem na kodowaniu 00013, czyli wszystko normalnie ale bez DSP. Olej zmieniłem niedawno i od tego czasu nie grzebałem nic w kodowaniu, ale teraz jeździ całkiem przyjemnie.
Może za jakiś czas przetestuje kodowanie fabryczne na nowej oliwie.
Teraz pewno jeszcze fajniej skrzynia chodziłaby na 00033

mwx, Olej wymienialem jakies 20 tys kilometrow temu i to bylo tak ze zaraz po zakupie byl wymieniany olej i potem jeszcze raz po 500 km ( oba pelne serwisy z uszczelka i fitrem) poniewaz olej nigdy nie byl wymieniany bo idioci w serwisie mowili poprzedniemu wlascicielowi ze sie nie wymienia
!. Zrobilem to dopiero przy 160000. Niedlugo znowu wymieniam olej i filtr i zobaczymy co bedzie ale juz zaczyna irytowac mnie chodzenie skrzyni i chcialbym ja przeprogramowac pod siebie. Jak zrobic to krok po kroku aby skrzynia chodzila tak jak chce? A dodam ze pod gore wogole nie przerzuca do gory i musze bawic sie lopatka.
