Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 Tiptronic] Przy jakich obrotach zmienia Wam bieg?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

[A6 C5 Tiptronic] Przy jakich obrotach zmienia Wam bieg?

Post autor: mwx » 13 gru 2010, 04:17

Mam pytanie do użytkowników tiptronica - przy jakich obrotach zmienia Wam bieg na wyższy, gdy jedziecie z niewielkim przyspieszeniem (powiedzmy 10-15% gazu)?

Ostatnio wkurza mnie moja skrzynia, bo zauważyłem, że trochę chyba przeciąga biegi przy powolnym rozpędzaniu. Przy ostrzejszej jeździe działa bez zarzutu.
Wkurza mnie dlatego, że przez to przeciąganie pali mi sporo więcej paliwa. Nie raz jest tak, że rozpędzam się powolutku, ledwo co, a ona ciągnie mi do 2300 całkowicie bez sensu i tak potrafi trzymać, paląc chwilowo 14l przy spokojniej jeździe 40km/h. Moje jazdy odbywają się głównie po mieście, więc prawie ciągle spokojnie rozpędzam szmochód :roll:

Od ostatniego tankowania uparłem się, że będę jej pomagał i wciąż klikam + na kierownicy, gdy strzałeczka dochodzi do 2000obr/min. Efekt jest taki, że spalanie na FISie mam już o 2l mniejsze i chyba wciąż spada. Z resztą to widać też po wspazówce od stanu zbiornika - zdecydowanie wolniej zmierza w kerunku lewej strony.
Prawda, że mógłbym po prostu klikać w ten guzik, ale nie po to brałem auto z automatem, żeby teraz zawracać sobie głowę zmianą biegów. Poza tym, te guziki są pomalowane tą czarną farbą, zaraz mi się zetrze i dopiero będzie mnie denerwować :lol:

Zastanawiam się, czy to normalne, czy powinienem szukać jakiegoś problemu.

Nie będę robił ankiety, proszę tylko by osoby z tipem i najlepiej z 2.5tdi zwróciły na to uwagę i napisały krótką odpowiedź.

Będę wdzięczny

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 13 gru 2010, 08:22

Mam podobnie ale nie uznaje tego za wadę po prostu wydaje mi się że ten typ tak ma ale można to troszkę obejść ustawiłem Vagiem zmianę biegów w kierownicy i nawet jak jest w trybie "D" to mogę mu wrzucić bieg wyżej lub niżej i jest spoko

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 13 gru 2010, 14:16

sidewind76 pisze:Mam podobnie ale nie uznaje tego za wadę po prostu wydaje mi się że ten typ tak ma ale można to troszkę obejść ustawiłem Vagiem zmianę biegów w kierownicy i nawet jak jest w trybie "D" to mogę mu wrzucić bieg wyżej lub niżej i jest spoko
Czy mógłbyś napisać jak zmienić VAGiem to ustawienie? Aby w trybie D zmieniać biegi w kierownicy? Przeszukałem po tym kątem nasze forum, forum zaprzyjaźnione, ogólnie google i nic nie znalazłem na ten temat :-(

leonulim

Post autor: leonulim » 13 gru 2010, 16:07

U mnie jest podobnie , nawet czasami do 2.5 tys dochodzi ale tylko jak jest zimny , jak sie rozgrzeje po około 7 km jazdy zaczyna fajnie przełączać nawet przy 1800 ,
też mnie to wkur. więc używam tipa , dodam że mam zmienioną skrzynie jakieś 2 mc temu i zalany nowy olej , skrzynia jest 60 tys km po remoncie tak twierdził jej właściciel :roll:

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 gru 2010, 17:57

tomciar pisze:
Czy mógłbyś napisać jak zmienić VAGiem to ustawienie? Aby w trybie D zmieniać biegi w kierownicy? Przeszukałem po tym kątem nasze forum, forum zaprzyjaźnione, ogólnie google i nic nie znalazłem na ten temat :-(
A szukałeś kolego w temacie pod tytułem " TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. " ? Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze <ok>

Ja nie grzebałem w kodowaniu, u mnie można juz bylo zmieniać biegi.

Moja po rozgrzaniu bardzo niewiele przyspiesza zmianę biegów.
Może jakiś czujnik temperatury oleju zawodzi, albo może to kwestia przejeżdżonego oleju? Jaka powinna być temperatura oleju i jak sprawdzić ją przy pomocy VAGa ?

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 13 gru 2010, 18:29

mwx pisze:Ja nie grzebałem w kodowaniu, u mnie można juz bylo zmieniać biegi.
Hehe oczywiście że czytałem to jako pierwsze, z tym że JA CHCę WYÂŁÂĄCZYć tą funkcję i nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić. W ww wątku sposób u mnie nie działa. No nic, będę szukał dalej...

leonulim

Post autor: leonulim » 13 gru 2010, 21:19

Tak właśnie mam u siebie ale dopiero jak sie lekko nagrzeje , teraz na mrozach jak zimny to przeciąga :evil:

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 gru 2010, 01:23

Czyli wychodzi na to, że moja coś za długo ciągnie.

Czy wiecie może koledzy jakie kodowanie skrzyń macie?
Może mam jakiś nie taki tryb zakodowany - u mnie jest 00003, czyli chyba:
załączone DSP
stara strategia zmiany biegów w trybie tiptronic
obsługa guzików
przedni napęd

leonulim

Post autor: leonulim » 14 gru 2010, 16:15

Dziś prawdziłem na bardzo lekkim gazie przełącza nawet jak zimna 1800 obr, a jak złapie temp to przy 1500-1600 spokojnie zmieni , wiec morał taki że zimny to sie śpiesze i wciskam więcej gazu :mrgreen:

Nie mam pojęcia jakie mam kodowanie ( czy to trzeba Vagiem sprawdzić ) czy tak jakoś to widać :?:

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 gru 2010, 20:15

W kontrolerze od skrzyni (grupa 02 bodajże) kod jest dostępny w okienku "software coding" - to drugie od góry po lewej

[ Dodano: 2010-12-15, 23:02 ]
Od ostatniego tankowania uparłem się, że będę jej pomagał i wciąż klikam + na kierownicy, gdy strzałeczka dochodzi do 2000obr/min.
Wymierny efekt tych zabiegów jest taki, że zamiast 13,5 wyszło dziś z tankowania pod korek 11l/100km.

Przekodowałem skrzynię na 00033 - teraz zmienia biegi wcześniej, a zmiany są szybsze (mniejszy poslizg). Lock-up załącza się wcześniej, a reakcja na sygnały z tiptronica jest dynamiczniejsza.

Przy okazji skrzynia jest bardziej przewidywalna - przyzwyczaiłem się do prostego automatu w poprzednim aucie i lepiej jeździ mi się bez DSP . Z DSP skrzynia próbowała odgadnąć moje intencje i styl jazdy, a ja póbowałem przewidzieć jej zmienne zachowanie i nie mogliśmy znaleźć wspólnego języka (jakież to życiowe... :mrgreen: )

Teraz zmienia tak, jak JA chcę - nie muszę już klikać <ok>

Jak wyjeżdżę ten zbiornik to napiszę jakie wyszło spalanie z nowym kodem.

mat33usz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2010, 13:41
Lokalizacja: w-w

Post autor: mat33usz » 02 sie 2011, 13:26

Mam ten sam problem co mwx, Jadac po miescie delikatnie przyspieszajac skrzynia lapie 2000-3000 obrotow i trzyma i musze zmieniac recznie lopatkami( na D moge zmieniac lopatkami tak jest ustawione). Jak zrobic zeby skrzynia przerzucala szybciej? Jak zrobic to co zrobil mwx, ? Mam 2,5 tdi quattro w tiptronicu.

leonulim

Post autor: leonulim » 02 sie 2011, 14:45

mat33usz, warto zacząć od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni ??

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 02 sie 2011, 16:01

witam ja mam stan oleju w normie czyli ok , i tak samo 3-jka wskakuje mi przeważnie miedzy 2200-2300 obr. i też używam łopatek i przełączam przy 2 tys bo mnie do drażni,będe chciał przekodować skrzynie żeby skrzynia szybciej zmieniała biegi....
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 sie 2011, 18:31

Nowy olej+filtr załatwiły sprawę.
Teraz zmienia biegi wcześniej i krócej.

Jakiś czas temu wróciłem do fabrycznego kodowania, ale nie wytrzymałem i ostatecznie zostawiłem na kodowaniu 00013, czyli wszystko normalnie ale bez DSP. Olej zmieniłem niedawno i od tego czasu nie grzebałem nic w kodowaniu, ale teraz jeździ całkiem przyjemnie.

Może za jakiś czas przetestuje kodowanie fabryczne na nowej oliwie.
Teraz pewno jeszcze fajniej skrzynia chodziłaby na 00033 <rotfl>

mat33usz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2010, 13:41
Lokalizacja: w-w

Post autor: mat33usz » 04 sie 2011, 01:50

mwx, Olej wymienialem jakies 20 tys kilometrow temu i to bylo tak ze zaraz po zakupie byl wymieniany olej i potem jeszcze raz po 500 km ( oba pelne serwisy z uszczelka i fitrem) poniewaz olej nigdy nie byl wymieniany bo idioci w serwisie mowili poprzedniemu wlascicielowi ze sie nie wymienia !!!. Zrobilem to dopiero przy 160000. Niedlugo znowu wymieniam olej i filtr i zobaczymy co bedzie ale juz zaczyna irytowac mnie chodzenie skrzyni i chcialbym ja przeprogramowac pod siebie. Jak zrobic to krok po kroku aby skrzynia chodzila tak jak chce? A dodam ze pod gore wogole nie przerzuca do gory i musze bawic sie lopatka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja