Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] Przegub wewnętrzny w 4.2 - trzęsie budą.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
handsomedaniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:06
Lokalizacja: HollyŁódź

[ TIP+Q] Przegub wewnętrzny w 4.2 - trzęsie budą.

Post autor: handsomedaniel » 27 gru 2011, 21:34

Siema, potrzebuję kilku odpowiedzi od osób o większej wiedzy, a że przegub wewnętrzny jest znacznie mniej omawiany niż zewnętrzny stąd nowy pościk.

Więc ostatnio borykam się z drganiami kojarzącymi się z najazdem na pasy te które mają nas "obudzić".
Nie jest ciągły tylko co chwilę trzęsie budą od rezonansu i przestaje - tak w kółko.
Dzieje się to tylko przy prędkościach ok 80km/h - 120km/h i przy określmy utrzymywaniu prędkości (pedał lekko wciśnięty).
Kiedy go dociskam i przyspieszam przestaje, oraz gdy go puszczę przestaje.
Do tego objawy nie są od razu po pierwszym ruszeniu tylko po powiedzmy pięciu kilometrach.

Początki dolegliwości kojarzyły mi się to z czasem w którym zmieniłem koła na zimówki, więc dziś postanowiłem założyć lato dla testów i sprawdzić przeguby o których czytałem.
Więc najpierw wyszło tak, że lewe koło poszło pierwsze, sprawdzam przegub i wszystko pięknie.
Później prawa strona i tutaj niestety luz na wewnętrznym przegubie.
Określę go, że był wielkości do 2, może 3mm - po prostu cykał mi w ręku lekko się ruszając.
Widziałem też niewielką ilość smaru, wychodził jakby od strony większej opaski, bo ona sama nie była nigdzie pęknięta.

Może brak smaru który wyciekł powoduje po kilku kilometrach jego nagrzanie i powstawanie rezonansu???

I teraz pytania do osób kompetentnych:
1.Czy muszę go wymieniać, czy np nałożenie nowego smaru jakoś go wypełni?
2.Czy przy 4.2 jest to "przerażający" tripodic, czy zestaw przegubu z krzyżakiem który można napotkać na allegro za ok 200zł?
O TAKI - http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrz ... 76683.html
3.Czy przy automatycznej skrzyni wyciągając go samemu muszę wyciągać go z skrzyni, czy te śruby mocujące go do "skrzyni" są jakiegoś rodzaju połączeniem kikuta w skrzyni z półosią i nic mi nie wycieknie po ich odkręceniu? - to ważne dla podjęcia decyzji o osobistej zabawie :)

Jest fotostory do wymiany zewnętrznego, jeżeli z wewnętrznym dzielą mnie tylko śruby to dam sobie radę :)

Dzięki Wam którzy odpowiedzą, że chciało im się czytać tego posta i za odpowiedzi <lol>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 29 gru 2011, 17:54

handsomedaniel, Witam jak masz taki luz to zaden smar nie zlikwiduje luzu co do wymiany odkręcasz śruby przy skrzyni wyciągasz półoś kielich mocujący zostaje w skrzyni grama oleju nie poleci.Dlatego napewno dasz sobie rade wymieniałem uszczelniacz w tipie na półos rozbierałem i dlatego wiem jak to wyglada pozdrawiam.

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 29 gru 2011, 18:27

jesli zdecydujesz sie na taki zestaw zapytaj czy jest tam rowniez dekielek?? to jest taki "kapsel" od strony skrzyni. na zdjeciach go nie widac a musi byc bo inaczej smar wycieknie. no chyba ze uszczelnisz polaczenie w miejscu skrecania przegubu ze skrzynia.

Awatar użytkownika
handsomedaniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:06
Lokalizacja: HollyŁódź

Post autor: handsomedaniel » 29 gru 2011, 19:18

Dzięki za odpowiedzi.
Dzwoniłem do ASO i "dział części" najpierw powiedział, że przegub występuje tylko z końcówką półosi, a po chwili się poprawił i powiedział, że jest to jednak sam przegub.. :)
Nie mam przekonania co do jego wypowiedzi <mysli>

A co do wymiany znalazłem lekką analogie na youtube, co prawda z golfa IV, ale mocowanie przy skrzyni wygląda identycznie..:

może komuś kiedyś się przyda.

jacenty121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:44
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jacenty121 » 19 lis 2015, 07:23

CZesc, mam podobne objawy w moim gradobiciu, trzesie autem, mechanik stwierdzil luz wewnetrzych przegubów. Czy po wymianie ustały wibracje ?

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 28 gru 2015, 00:48

Ludziska i mnie trafiło :/ czy te zamienniki nadadzą się do S6 C5?

Zamiennik 1
Producent: ECOJOINT
Obrazek

Zamiennik2
Nie wiem jaki to producent ale w aukcji jest napisane że podchodzi do allroada V8
Obrazek



Zamiennik 3
Producent: NTY
Ilość frezów w krzyżaka - 34
Zewnętrzna średnica przegubu - 124mm
Obrazek


Zamiennik 4
Ilość frezów w krzyżaka - 34
Zewnętrzna średnica przegubu - 124mm
Obrazek


Ktoś próbował tego typu zamienników w S6 C5 albo A6 4,2 V8??Nie wiem jaki numer odpowiada oryginałowi... ale spotkałem się z wpisami że niema zamienników i tylko serwis z całą ośką i przegubem zewnętrznym co dość mnie zdziwiło.
Wszystkie wyglądają praktycznie tak samo i są bliźniaczo podobne do tych co mam w samochodzie ale jakie mają mieć wymiary i ilość frezów to nie wiem dokładnie tylko gdzieś obiło mi się o uszy że 34 frezy.

Objawy to trzęsienie budą przy przyśpieszaniu i jak by nadmierny luz na ośce prawej więc podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny prawy.

Ktoś się orientuje czy w S6 C5 są te krzyżaki wahliwe czy tylko obrotowe ?? Zamiennik 1 i 2 mają wahliwe a 3 i 4 tylko obrotowe i pytanie jak jest w S6..
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, 09:18 przez Zbój, łącznie zmieniany 2 razy.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 30 gru 2015, 14:17

ank-42-340-km-nowy-vt78180.htm
Tu masz między innymi temat przegubów wewnętrznych.

peklysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2013, 06:34
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: peklysz » 30 gru 2015, 15:41

Witam, po ciężkich poszukiwaniach znalazłem do siebei przegub Kamoki, jak do tej pory 10 miesięcy wszystko jest wporządku.
http://www.iparts.pl/czesc/przegub-nape ... -8709.html

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 gru 2015, 17:54

peklysz pisze:Witam, po ciężkich poszukiwaniach znalazłem do siebei przegub Kamoki, jak do tej pory 10 miesięcy wszystko jest wporządku.
http://www.iparts.pl/czesc/przegub-nape ... -8709.html
W linku jest napisane że to do 1.9tdi ma takie same wymiary co seryjny?

W A6 4.2 i S6 C5 są takie same półośki?? Skrzynie chyba takie same to może i przeguby takie same...

Ja poczytałem na forum i kolega yogibear1 zamawiał czy też regenerował w firmie "MOTOMAX" z Torunia i założyli Mu jakieś wzmocnione... jeśli od sharana są takie same wymiary co w 4.2/S6 to wychodzi że coś takiego
http://mtx-auto.pl/pl/p/VW-sharan%2C-Se ... trzny-/214
Obrazek
Obrazek
Zdjęcia ze strony http://mtx-auto.pl/

peklysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2013, 06:34
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: peklysz » 31 gru 2015, 12:25

Szukalismy po niemieckich stronach i kilku forach audi, numer seryjny nigdzie juz niefigurowal. Zmierzylismy roztaw otworow na sroby, ilosc frezow i zalozylismy to co zamowilem z kamoki, pasuje

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 01 sty 2016, 09:41

Siemka, dla zainteresowanych, jeżeli ktoś jest z okolic Dolnegośląska to w Świdnicy jest zakład który regeneruje przeguby dając 6 miesięczną gwarancję. Robią to od ręki na miejscu, trzeba tylko dostarczyć wymontowane półosie. Z tego co pytałem za przegub wew. chcą 200zł

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 18 sty 2016, 21:20

peklysz pisze:Szukalismy po niemieckich stronach i kilku forach audi, numer seryjny nigdzie juz niefigurowal. Zmierzylismy roztaw otworow na sroby, ilosc frezow i zalozylismy to co zamowilem z kamoki, pasuje
Na rosyjskim forum znalazłem info o zamienniku do S6 c5 i wychodzi że to to samo co u Ciebie kolego peklysz http://www.audi-club.ru/forum/showthrea ... 54&page=79
Zamiennik to dokładnie KAMOKA 8709 cena ~170zł bardzo przyzwoita i nie wiem czy nie zaryzykuje bo dokładnie nie wiem czy te drgania to przegub czy jednak coś innego :/

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 19 sty 2016, 22:22

moto max bdb firma jesli chodzi o dorabianie wzmocnionych polosi do motorsportu wiec znaja sie na rzeczy, wolalbym od nich niuz taka kamoke

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 19 sty 2016, 23:06

No ja jeszcze się waham ale nie wiem dokładnie czy to właśnie wina półosi więc chyba zaryzykuje i kupię tą kamoke na próbę a jak siądzie za jakiś czas to wtedy kupie 2 od moto max bo teraz chwilowo słabo stoję z kasą i jak mam do wyboru 500zł a 110zł(za tyle znalazłem minimalną cenę) to wiadomo co wybiorę ;)

Luke_Ventura
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2016, 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Luke_Ventura » 20 sty 2016, 07:51

Kolego, czytam ten temat od samego poczatku i...

Nie chce Cie martwic, ale objawy, ktore opisales pasuja raczej do konczacego sie konwertera w skkrzyni a nie przegubow polosi. Ten charakterystyczny dzwiek "tarki" to dzwiek slizgajacego sie sprzegla probujacego zapiac lock-up na 4 i 5 biegu. Zwroc na to uwage i przygotuj sie na wydatek ok 3000 pln...
L.

Don't try to catch quattro in the snow...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl