
[A6 C5 2,4] Przegub
[A6 C5 2,4] Przegub
Mam takie zapytanie pewnego razu jak wracałem z trasy strasznie mocno zaczął mi stukać przegub [ Myślę ze to był przegub ] Kiedy pojechałem do mechanika przegub przestał stukać i i mam problem bo mam w grudniu kilka dłuższych tras i wymienił bym go ale nawet nie wiem który zewnętrzny czy wewnętrzny . Można to jakoś sprawdzić
czy pozostaje wymiana oby dwóch ? :roll:

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Przede wszystkim sprawdź czy masz całe manszety na przegubach, jeżeli któraś jest pęknięta no to masz winowajcę. Jeżeli nie, no to trzeba nasłuchiwać.Osobiście jeszcze nie słyszałem żeby komuś szlag trafił wewnętrzny. Zazwyczaj zewnętrzny zaczyna stukać. Nie będzie on stukał przy jeździe na wprost, ale przy skręcie.To jest typowy objaw wyjechanego przegubu.Ale na początek sprawdź czy masz całe gumy na przegubach.
A jeśli chcesz sprawdzić przegub zewnętrzny to zrób prosty teścik:
skręć na maxa koła w jedną stronę i ruszaj dość energicznie (ale bez przesady, bez zrywania przyczepności) i przejedź tak trochę po okręgu. Jeśli to przegub to go usłyszysz :lol:
skręć na maxa koła w jedną stronę i ruszaj dość energicznie (ale bez przesady, bez zrywania przyczepności) i przejedź tak trochę po okręgu. Jeśli to przegub to go usłyszysz :lol:
Zawsze wierny VAG!
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
W Audi najprościej się wymienia przegub ze wszystkich marek. Wystarczy wykręcić śrubę, poodkręcać wszystkie trzymające nam gałki, a następnie odsunąć i mamy ptzegub jak na dłoni. Następnie bierzemy tę długą śrubę i wkręcamy, najpierw pójdzie lekko a później ciężej, nie należy się zrażać tylko dobry klucz i kręcimy, przegub zjedzie nam jak po maśle- wszystko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
- Lokalizacja: chrzanów
a czy po wymianie przeguba robi się zbieżność??? nawiązuje do tego co
czy wymienia się odrazu dwa czy można jeden???
[ Dodano: 2008-12-14, 10:08 ]
http://allegro.pl/item493181133_przegub ... lf_no.html
czy jest różnica między prawym a lewym???stasiuszef pisze: Wystarczy wykręcić śrubę, poodkręcać wszystkie trzymające nam gałki
czy wymienia się odrazu dwa czy można jeden???
[ Dodano: 2008-12-14, 10:08 ]
to jest najdroższymawrick pisze:wewnetrzny przegob kosztuje okolo 1100zl wiec nie ma sie co spieszyc zewnetrzny to wydatek ok 150zl plus koszty wymiany
http://allegro.pl/item493181133_przegub ... lf_no.html
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
- Lokalizacja: chrzanów
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Wymiana gum nie daje żadnej gwarancji że za chwilę nie zacznie nam przegub stukać.Miałem już raz taki numer że gumy zmieniłem a za jakiś czas dzięcioł zaczął stukać i po zawodach.Przegub nie ma znaczenia czy prawy czy lewy.W Audi bardzo fajnie się wymienia.Trzeba odkręcić śrubę z piasty, dwie gałki i amortyzator na wachaczu.Nie trzeba przegubu zbijać,wkręcamy w niego śrubę , tą co wchodzi w piastę i przegub nam zeskoczy.Nie należy się bać, tylko kręcić aż sam zeskoczy.Oczywiście na nowy przegub obowiązkowo nowe gumy i smar do środka.Powodzenia to nic trudnego. 

stasiuszef, ma racje. wymiana gumy nie daje gwarancji. no i zalezy tez czy długo z rozerwana guma jeżdziłeś. jak mi pekła osłona przegubu i ja wymieniałem to sciągałem przegub dokładnie go myłem w benzynce ektsracyjnej wycierałem do sucha i nakładałem swiezego smaru, bo zawsze tam sie syfu nazbiera.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
tak szczerze to moja małżonka już drugi rok jeździ z "grzechotką" bo nie mam czasu się za przegub zabrać i jakoś nie ma do tej pory problemu (oczywiście poza wrażeniami słuchowymi).
Niemniej jednak może ktoś wie czy to grozi jakimiś konsekwencjami takie przeginanie w czasie ?
pozdrawiam
Niemniej jednak może ktoś wie czy to grozi jakimiś konsekwencjami takie przeginanie w czasie ?
pozdrawiam
było : Audi 100 C4 2.8 1994
jest : VW Passat B5 1,8T 1999
jest : Audi A6 C5 2.8 2000
jest : VW Passat B5 1,8T 1999
jest : Audi A6 C5 2.8 2000
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt: