[ TIP+Q] Problemy ze skrzynią S6 C5 4.2
[ TIP+Q] Problemy ze skrzynią S6 C5 4.2
Cześć, mam problem ze skrzynią w Audi S6 C5 4.2 Tip+Q, mianowicie od kilku tygodni pojawiło się kilka objawów, m. in.: falowanie obrotów przy stałej prędkości; drżenie (wrażenie jazdy po tarce) całej budy podczas jazdy między 75-100km/h, najbardziej czuć to na 5 biegu; czasami wyczuwalny i zauważalny na obrotomierzu poślizg między 2 a 3 biegiem; podczas powolnego rozpędzania z górki szarpanie między biegami; w pozycji P i N przy zimnym silniku ze strony konwertera słychać dziwne metaliczne stuki; przy zimnym silniku 2 bieg wrzucany jest dopiero przy 3 tys. obrotów; szarpanie między zmianami na postoju.
Dodam, że skrzynia przeszła gruntowy remont jakieś 10tys. km. temu, a dokładniej w maju. Regeneracja konwertera, wymiana kosza sprzęgłowego, tarcze, uszczelnienia, filtr + olej.
Od momentu odebrania auta z naprawy byłem dwa razy na reklamacji i za każdym razem słyszę, że: "to wina silnika, nie równo pracuje, przez co skrzynia głupieje" oraz " te skrzynie tak mają, bo tu jest quattro i musi zapiąć biegi na 4 koła, więc czasami może szarpać". Pojawia się kolejny problem, a dokładniej gwarancja na naprawę skończyła się 8 października, więc będzie ciężko się z nimi dogadać.
Zastanawiam się nad oddaniem samochodu do serwisu Audi w celu diagnozy i może ekspertyzy, w celu przedstawienia "macherom", że spartolili robotę. Chyba, że macie kogoś godnego polecenia ze świętokrzyskiego, kto trafnie zdiagnozuje problem i będzie w stanie mi pomóc.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Dodam, że skrzynia przeszła gruntowy remont jakieś 10tys. km. temu, a dokładniej w maju. Regeneracja konwertera, wymiana kosza sprzęgłowego, tarcze, uszczelnienia, filtr + olej.
Od momentu odebrania auta z naprawy byłem dwa razy na reklamacji i za każdym razem słyszę, że: "to wina silnika, nie równo pracuje, przez co skrzynia głupieje" oraz " te skrzynie tak mają, bo tu jest quattro i musi zapiąć biegi na 4 koła, więc czasami może szarpać". Pojawia się kolejny problem, a dokładniej gwarancja na naprawę skończyła się 8 października, więc będzie ciężko się z nimi dogadać.
Zastanawiam się nad oddaniem samochodu do serwisu Audi w celu diagnozy i może ekspertyzy, w celu przedstawienia "macherom", że spartolili robotę. Chyba, że macie kogoś godnego polecenia ze świętokrzyskiego, kto trafnie zdiagnozuje problem i będzie w stanie mi pomóc.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie ukrywajmy, ale wyr*chali Cię
. Wydaje mi się, że było tak:
Przyjechał młody chłopak niezłym samochodem, ciekawe co mu się stało. Powiemy mu, że trzeba zrobić remont skrzyni i wymienimy mu konwerter na używany, który leży już rok na półce. Żeby nie było to zmienimy też filtr, kilka uszczelnień i kosz, bo też leży na magazynie. Używany konwerter długo nie wytrzyma, ale po zalaniu skrzyni świeżym olejem z 10 tysięcy km da radę. Zamiast rocznej gwarancji bez limitu kilometrów damy mu kilka miesięcy, bo więcej nie wytrzyma. Mówił, że nie robi dużo kilometrów, więc skrzynia powinna dać radę do jesieni, a niech ma. Skasuje się trochę mniej, aby nie mówił, że było drogo. Jak przyjedzie na reklamację, to wmówi się mu, że skrzynia musi się nauczyć i zaadaptować albo, że to silnik jest winny i przez niego skrzynia wariuje. Przecież wiadomo, że wszystko zależy od sterowania skrzynią, ale łyknie to. Jak przyjedzie ponownie, to można powiedzieć, że to jest quattro i zanim wrzuci bieg, to może szarpnąć, bo przecież zapina bieg dla 4 kół, a to jest już wysiłek dla skrzyni. Dobra mamy 7 października (sobota), więc jutro nie przyjedzie, bo mamy zamknięte. Kolejny jeleń załatwiony. Widzisz Stasiu, tak się robi interesy.
Teraz na poważnie. Masz do wymiany konwerter
.

Przyjechał młody chłopak niezłym samochodem, ciekawe co mu się stało. Powiemy mu, że trzeba zrobić remont skrzyni i wymienimy mu konwerter na używany, który leży już rok na półce. Żeby nie było to zmienimy też filtr, kilka uszczelnień i kosz, bo też leży na magazynie. Używany konwerter długo nie wytrzyma, ale po zalaniu skrzyni świeżym olejem z 10 tysięcy km da radę. Zamiast rocznej gwarancji bez limitu kilometrów damy mu kilka miesięcy, bo więcej nie wytrzyma. Mówił, że nie robi dużo kilometrów, więc skrzynia powinna dać radę do jesieni, a niech ma. Skasuje się trochę mniej, aby nie mówił, że było drogo. Jak przyjedzie na reklamację, to wmówi się mu, że skrzynia musi się nauczyć i zaadaptować albo, że to silnik jest winny i przez niego skrzynia wariuje. Przecież wiadomo, że wszystko zależy od sterowania skrzynią, ale łyknie to. Jak przyjedzie ponownie, to można powiedzieć, że to jest quattro i zanim wrzuci bieg, to może szarpnąć, bo przecież zapina bieg dla 4 kół, a to jest już wysiłek dla skrzyni. Dobra mamy 7 października (sobota), więc jutro nie przyjedzie, bo mamy zamknięte. Kolejny jeleń załatwiony. Widzisz Stasiu, tak się robi interesy.
Teraz na poważnie. Masz do wymiany konwerter

Z tym wyruchaniem to bym uważał, z racji tego, że audi jest 3 samochodem, który u nich robiłem i nigdy mnie nie zawiedli dlatego też go do nich oddałem. Mój tata również u nich serwisował i też zawsze było dobrze, więc nie miałem żadnych powodów żeby do nich nie jechać. Nie uważam, żeby mnie wyruchali, bo widziałem co było wyjęte ze skrzyni. Co do konwertera to fakt, nie wiem jaki został włożony, ale też jestem zdania, że kwalifikuje się on do wymiany.
Po odebraniu auta skrzynia działała bardzo dobrze. Problemy zaczęły się gdzieś od sierpnia/września i pojawiały się stopniowo, dlatego byłem u nich dwa razy, gdzie za pierwszym razem został u nich 3 dni (komputer, jazdy testowe, itp. itd) i nic, stwierdzili, że wszystko ok, żadnych szarpnięć i innych problemów nie zauważyli. Za drugim razem jeździłem z nimi z podpiętym komputerem i stwierdzili, że żadnych błędów skrzynia nie generuje, więc też jest ok. Nagrałem im kilka filmików z jazdy i zaczęli się zastanawiać co jest nie tak, wówczas przeszli na teorię, że wszystkiemu jest winny silnik.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
to że błedów nie ma to nie znaczy że wszystko OK , wystarczy podgląd bloku pomiarowego 007 w skrzyni i już widać jak działa konwerter
ostatnio trafiły się dwa auta od znajomych z okolicy - jedno wywalało bład że konwerter nie ok , drugie żadnego błędu ( 4.2 z 5hp19 ) a tez konwerter się ślizgał
[ Dodano: 2017-10-24, 22:48 ]
a ten 4.2 miał dokładnie taką sama tarkę w podobnym zakresie
ostatnio trafiły się dwa auta od znajomych z okolicy - jedno wywalało bład że konwerter nie ok , drugie żadnego błędu ( 4.2 z 5hp19 ) a tez konwerter się ślizgał
[ Dodano: 2017-10-24, 22:48 ]
a ten 4.2 miał dokładnie taką sama tarkę w podobnym zakresie
Przejrzałem większość forum i gdzie bym nie czytał to moje objawy potwierdzają uszkodzony konwerter, problem polega na tym iż ciężko jest przebić teorię mechaników, żeby w ramach gwarancji naprawili to co zostało źle zrobione.
Trochę za dużo tych usterek się zrobiło, co psuje komfort jazdy tym autem dlatego chyba będzie trzeba ostrzej ich potraktować.
Trochę za dużo tych usterek się zrobiło, co psuje komfort jazdy tym autem dlatego chyba będzie trzeba ostrzej ich potraktować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Gdybym był w podobnej sytuacji, to oddałbym im auto i odebrał po tygodniu zrobione albo wysłałbym do nich mojego prawnika, który skutecznie zmusiłbych ich do darmowej naprawy w ramach gwarancji, która już się skończyła
. Przecież wiedzą co zrobili źle, tylko gdy będę musieli poprawić, to stracą cały zarobek.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Z doświadczenia wiem, że warsztaty naprawiają skrzynie najtańszym kosztem, wymieniają tylko co konieczne i sprzęgieł nie regeneruja, a kasuja za kompletny remont. Teraz już im tego nie udowodnisz... Na midparts.pl masz sprzęgło do 5HP24 z 3 letnią gwarancją, może drożej, ale warto. Moje sprzęgło wytrzymało rok po regeneracji i było już po gwarancji.