Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ MULTI] Problemy z multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Kudi123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2016, 18:46
Lokalizacja: Poznań

[ MULTI] Problemy z multitronic

Post autor: Kudi123 » 17 kwie 2016, 21:39

Witam wszystkich.

Jestem nowym forumowiczem jak i nowym posiadaczem Audi

Kupiłem Audi A6C5 2001 rok 2,4 benz 16 KM z multitronic.

Niestety skrzynia sprawia mi pewne problemy a ja jestem w tym temacie zupełnym laikiem.

Będę bardzo zobowiązany za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

Objawy :

Odpalenie na zimnym silniku i pojawia się znaczace falowanie obrotów
Skrzynia działa normalnie. Po przejechaniu 100-150 metrów zanika podświetlenie biegu który obecnie jest włączony. Po rozgrzaniu silnika ( temp silnika ok 80st, oleju silnika ok 70 st) wszystko wraca do normy czyli podświetla dany bieg oraz można przełączyć na manual.

Kolejny objaw to problem z biegiem wstecznym gdy skrzynia jest w stanie w którym nie podświetla zadnego biegu. Wsteczny wtedy działa ale jakby samoczynnie bez reakcji na dodanie gazu. Aby wsteczny zadziałał prawidłowo muszę przełączyć na N i nastenie na R ale wtedy podświetlenie biegów zaczyna mrugać na czerwono.

Skrzynia w każdym z przypadków delikatnie szarpie na niskich obrotach.

Przy podpięciu do komputera ( u kolegi) pokazało jakiś błąd Komunikacji.

Jeżeli ktoś miał podobne problemy to bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 kwie 2016, 22:17

stawiam na sterownik do naprawy , do Wrześni do Bart-S masz niedaleko http://www.4rings.pl/index.php?p=1_3_Kontakt

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 kwie 2016, 22:18

Nie masz daleko, więc proponowała bym podjechać do Wrześni. Tam jest spec od mulitroniców.

Kudi123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2016, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kudi123 » 18 kwie 2016, 16:10

Witam

Dziekuje za pomocne info

Dzwonilem i prawdopodobnie sterownik.

Dam znac po naprawie :)

zajko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 paź 2015, 11:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zajko » 20 kwie 2016, 09:34

Witam. Mam ten sam objaw co kolega. Lecz 2.5tdi multitronik blad 17090. Blad położenia wyboru drążka biegu. Lecz to sterownik do naprawy. Od dwóch dni po zaliczeniu zaplonu skrzynia odrazu przechodzi w tryb awaryjny i slychac jak zapadka blokujaca skrzynie odbezpiecza sie i na P nie świeci kontrolka od pedalu hamulca. Po jakimś czasie jazdy i ponownym odpaleniu wszystko jest ok. Czy to wina sterownika. Czy wlacznika swiatel stop przy pedale hamulca😒

Kudi123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2016, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kudi123 » 22 cze 2016, 16:41

Witam ponownie.

Mój multitronik naprawiony.
Wielkie podziękowania dla Pana Bartka z Wrześni za fachową i sympatyczną pomoc.

Teraz kolejny ból głowy ... instalacja gazowa.

Oto propozycje które otrzymałem od " gazownika ".
Może ktoś dobrze doradzi tak jak to było z Panem Bartkiem <lol>

1.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze OMVL (żywotność około 80 tys. km.)

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 2900 zł



2.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze AC W 01 (żywotność około 150 tys. km.)

reduktor AC R01 BFC (250KM)

(polecamy!)

cena 3150 zł



3.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze AC W 02 (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

(polecamy!)

cena 3300 zł



4.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze BARRACUDA (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 3500 zł





5.

STAG 300 6 premium

wtryskiwacze BARRACUDA (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 3700 zł



6.

STAG 300 6 Q-MAX plus

wtryskiwacze BARRACUDA (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 3800 zł





Ceny zawierają dowolny zbiornik w miejscu koła oraz wlew pod klapką. Zapewniamy również wszystkie dokumenty potrzebne do wydziału komunikacji.

Warunkiem 2 letniej gwarancji jest serwis co 10 tys. km. Koszt całkowity przeglądu to 100 zł. Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji na elektronikę do 8 lat.

Pozdrawiam
Paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja