[A6 C5 1.9 TDI] Problem z automatem
- Tdi B4 117Ps
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 06 sty 2009, 18:41
- Lokalizacja: Gdansk PL:)
Koszt skrzyni 6 biegowej
Skrzynia 6 biegów 900zł
Koło dwumasowe plus sprzegło 400zł
Wybierak(lewarek) 150
Półośki 6 Biegów 400zł
Pedały + przewody 170zł
ÂŁapy szkrzyni biegów 170zł
----------------------------------------------
1790zł
Plus koszt moje pracy 450zł Wystawiam F-Vat :mrgreen:
Czas wykoniania max 2 dni
Tanie wychodzi natomiast skrzynia 5 biegowa.
Skrzynia 6 biegów 900zł
Koło dwumasowe plus sprzegło 400zł
Wybierak(lewarek) 150
Półośki 6 Biegów 400zł
Pedały + przewody 170zł
ÂŁapy szkrzyni biegów 170zł
----------------------------------------------
1790zł
Plus koszt moje pracy 450zł Wystawiam F-Vat :mrgreen:
Czas wykoniania max 2 dni
Tanie wychodzi natomiast skrzynia 5 biegowa.
509 023 920
trochę odkopię temat, mam a6 c5 1.9 tdi afn 97r po lekkim programie na automacie 4 stopniowym. od początku jak ją kupiłem mam problem że na dolnych biegach tzn 1,2,3 tak jak by ślizgało tzn skrzynia tak jakby chciała przerzucić bieg obroty pójdą same o ok 200rpm w górę i po sekundzie wrócą do normalnego poziomu i po chwili dopiero zmieni bieg. I mam wrażenie jak by delikatnie podszarpywało na dolnych biegach. z 3 na 4 jest płynnie praktycznie nie odczuwalnie. od roku jak kupiłem nie robiłem z nią nic. Co poradzicie na to?? wymiana oleju może pomóc?? i jaki przybliżony koszt jest wymiany tego oleju i filtra?? czy może lepszym rozwiązaniem była by przekładka na 5 stopniowego mauala?? poradźcie bo sam niewiem co z tym zrobić. pozdrawiam
Przepraszam że się podepne pod ten temat.sieno26 pisze:trochę odkopię temat, mam a6 c5 1.9 tdi afn 97r po lekkim programie na automacie 4 stopniowym. od początku jak ją kupiłem mam problem że na dolnych biegach tzn 1,2,3 tak jak by ślizgało tzn skrzynia tak jakby chciała przerzucić bieg obroty pójdą same o ok 200rpm w górę i po sekundzie wrócą do normalnego poziomu i po chwili dopiero zmieni bieg. I mam wrażenie jak by delikatnie podszarpywało na dolnych biegach. z 3 na 4 jest płynnie praktycznie nie odczuwalnie. od roku jak kupiłem nie robiłem z nią nic. Co poradzicie na to?? wymiana oleju może pomóc?? i jaki przybliżony koszt jest wymiany tego oleju i filtra?? czy może lepszym rozwiązaniem była by przekładka na 5 stopniowego mauala?? poradźcie bo sam niewiem co z tym zrobić. pozdrawiam
U mnie identyczne objawy ta sama skrzynia dodam że jak czuję że nie zmienia biegu a obroty są za wysokie np.z górki lub za niskie jadąc pod górę to przerzucam na chwilę na neutral i z powrotem na D i już idzie normalnie.Wygląda to tak jakby łapał zawiechę na biegach , tych niższych chyba 2 lub 3 nie wiem dokładnie bo nie wyświetla fis tych informacji.
Poprzedni właściciel twierdzi że w Poznaniu podnosili mu moc ,że on nie odczuł poprawy po tej operacji ale szczegółów nie zna co i jak.(nie było go przy tym).
Czy ktoś z kolegów podpowie jak sprawdzić czy był czipowany albo kombinowany w inny sposób wg m,nie auto jest naprawde dynamiczne no czasami łapie błąd 00575 - Intake Manifold Pressure,17-10 - Control Difference - Intermittent?

Drugi trop zostawiając softy silnika i skrzyni w spokoju wracając z ÂŁodzi (przegoniłem porządnie auto)zajechałem do gościa od skrzyń w ÂŻurominku(koło Mławy), w jego rękach skrzynia chodziła idealnie ,stwierdził nic nie grzebać bo można tylko popsuć .Dodał również jak będę wymieniał olej to można przeczyścić hydraulikę nie wiem co miał na myśli.
W każdym razie następnego dnia skrzynia wróciła do poprzedniego stanu tzn.łapie zawiechy,ręce opadają

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 mar 2012, 20:33
- Lokalizacja: Marchtrenk (Austria) Wałbrzych
sieno26 pisze:Doradzi ktoś co zrobić z tym fantem moim??
wymiana oleju może pomoże, ale nie musi. Jest opcja, że masz niski stan oleju

cena do mojej skrzyni multi w SSerwis to 950zł z adaptacją jej, w serwisie Audi Wrocław krzykli mi 800-850zł, także nie jest to jakaś tragedia

Opel Vectra A 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant
jest i niech trwa dalej
Audi A3 Quattro dla żonki
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant

Audi A3 Quattro dla żonki

olej i filtr wymieniony ale poprawy zero niestety
[ Dodano: 2013-12-12, 21:16 ]
może ktoś powiedzieć gdzie znajduje się sterownik do automata?? mam dziwne objawy, tzn auto chce zmienić bieg np z 2 na 3 i gdzieś koło kierownicy pstryknie jakiś przekaźnik, auto zmieni bieg na ułamki sekund po czym dalej pstryk przekaźnika i na 2 i po chwili znowu pstryk na 3 i już zostaje na 3 i jedziemy dalej
może mieć coś wspólnego ten przekaźnik albo cały sterownik z tą nierówną pracą automata??
oznaczenie skrzyni jest dmx?? czy były różne, a jak tak to gdzie jest oznaczenie skrzyni??

[ Dodano: 2013-12-12, 21:16 ]
może ktoś powiedzieć gdzie znajduje się sterownik do automata?? mam dziwne objawy, tzn auto chce zmienić bieg np z 2 na 3 i gdzieś koło kierownicy pstryknie jakiś przekaźnik, auto zmieni bieg na ułamki sekund po czym dalej pstryk przekaźnika i na 2 i po chwili znowu pstryk na 3 i już zostaje na 3 i jedziemy dalej

oznaczenie skrzyni jest dmx?? czy były różne, a jak tak to gdzie jest oznaczenie skrzyni??