[ TIP] problem Tiptronic-wzrastają obroty przy zmianie biegu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 sty 2013, 12:36
- Lokalizacja: rzeszów
[ TIP] problem Tiptronic-wzrastają obroty przy zmianie biegu
Witam, Panowie mam taki problem z moim Tiptronikiem w A6 C5 2,4, mianowicie, po kupieniu auta stan licznika 220 tyś potwierdzony, nie było żadnego problemu ze zmiana biegów, jednak przy kupnie poprzedni właściciel powiedział że nie zmieniał oleju w skrzyni bo oczywiście w ASO powiedzieli że nie trzeba. po kilkumiesięcznym użytkowaniu samochodu pojawił sie taki problem że przy zmianie biegów między 3 a 4 obroty wzrastały i bieg wchodził z opóźnieniem, więc moja decyzja po przeczytaniu postów na forum, wymiana oleju w skrzyni. olej wymieniony na zamiennik Febi wraz z filtrem uszczelką, po wymianie skrzynia zaczęła pracować płynniej jednak problem między 3 a 4 bieg nie zniknął. Dzieje się tak przy jeździe na D jak też przy ręcznej zmianie, jednak gdy jadę dynamicznie jest to mniej odczuwalne) Na chwilę obecną dzieje się jeszcze tak że gdy zapalę samochód oczywiście w pozycji skrzyni P po nocnym postoju, wkładam R wyjeżdżam z garażu i już podczas wyjeżdżania słychać ze skrzyni jakby obracał sie jakiś wałek(grzechotanie że tak to nazwę) zatrzymuję na pochyleniu wyjazdu i tyłem jest w dół nadal słychać to grzechotanie, ustaje gdy wrzucam N. Gdy rozpoczynam jazdę do przodu już na prostej drodze to jeszcze słychać ze skrzyni dziwne odgłosy, tj jakby jakieś tarcie jednak po ok 500 metrów może 1 km ustaje i już jedzie cicho, jednak cały czas jest problem między 3 a 4. Czy może to być spowodowane zbyt niskim stanem oleju w skrzyni? olej zmieniałem u mechanika zajmującego się takimi skrzyniami (Automacher Rzeszów) Dziękuję za odpowiedzi
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 sty 2013, 12:36
- Lokalizacja: rzeszów
Witam. Może mój opis pomoże. Miałem podobnie 3 zapinana jakby na dwa razy i gdy już była, to bardzo szybko skrzynia zapinała 4. Ostatecznie skrzynia przestała zapinać 5, tym samym po diagnostyce komp. wyszedł błąd (dopiero gdy przestała zapinać 5) coś o zbyt długim czasie ... numeru nie pamiętam, związany ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Do tej pory 5 wchodziła bezproblemowo. Także w moim przypadku diagnoza była jedna wymiana sprzęgła. Poziom oleju OK. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 sty 2013, 12:36
- Lokalizacja: rzeszów
Jak tak czytam to chyba jest trochę inny problem, bo to co Ty mówisz Zielak to chyba jak to mówią pół sprzęgło czy coś takiego i odczuwa się tak jakby zmieniało dwukrotnie jeden bieg, a u mnie gdy jadę na trzecim biegu i włącza czwarty to obroty zamiast spadać to na chwilkę rosną tak mniej więcej na obrotomierzu o 200 a następnie spadają zgodnie z zapiętym biegiem i obrotami silnika.
[ Dodano: 2014-01-12, 14:02 ]
próbowałem nawet przed chwilą gdy jechałem do pracy i tak, jadę spokojnie ekonomicznie prawie nie dotykając gazu zmienia z 3 na 4 prawie bez żadnego odczucia, płynnie, jadąc trochę mocniej odczuwalne mocno, obroty zamiast spadać po zapieciu kolejnego biegu wzrastają ok 200 na obrotomierzu a następnie spadają. Gdy jadę bardzo dynamicznie jest prawie idealnie.. nie wiem co to może być
[ Dodano: 2014-01-12, 18:23 ]
Ma ktoś jakiś pomysł?sam nie wiem, czytałem jeszcze i czytałem i myślę że może to wskazywać na cos takiego jak zawór elektromagnetyczny w skrzyni, że on przez to że olej nie był długo zmieniany może być zaciety czy cos takiego. A wnioskując jeszcze z innych postów to wymiana oleju w skrzyni była statyczna
[ Dodano: 2014-01-13, 14:19 ]
Widzę że cisza w temacie, chyba nici z pomocy..
[ Dodano: 2014-01-12, 14:02 ]
próbowałem nawet przed chwilą gdy jechałem do pracy i tak, jadę spokojnie ekonomicznie prawie nie dotykając gazu zmienia z 3 na 4 prawie bez żadnego odczucia, płynnie, jadąc trochę mocniej odczuwalne mocno, obroty zamiast spadać po zapieciu kolejnego biegu wzrastają ok 200 na obrotomierzu a następnie spadają. Gdy jadę bardzo dynamicznie jest prawie idealnie.. nie wiem co to może być
[ Dodano: 2014-01-12, 18:23 ]
Ma ktoś jakiś pomysł?sam nie wiem, czytałem jeszcze i czytałem i myślę że może to wskazywać na cos takiego jak zawór elektromagnetyczny w skrzyni, że on przez to że olej nie był długo zmieniany może być zaciety czy cos takiego. A wnioskując jeszcze z innych postów to wymiana oleju w skrzyni była statyczna
[ Dodano: 2014-01-13, 14:19 ]
Widzę że cisza w temacie, chyba nici z pomocy..
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
może to być zawór jak piszesz lub konwerter ale nikt na podstawie tego co napisałeś nie jest w stanie dać jednoznacznej odpowiedzi. niektórzy użytkownicy pisali, że im po wymianie oleju po pewnym czasie padał konwerter. albo jedziesz do speców od skrzyni i oni diagnozują potem naprawiają albo jeździsz dalej i może nic się nie stanie. znajomy miał podobne objawy przy tipie i jeździł tak kilka lat a potem auto sprzedał więc nie wiem czy się sypnęło czy nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 sty 2013, 12:36
- Lokalizacja: rzeszów
najgorsze że vag nic nie pokazuje. z tego co wiem to sam jeden zaworek nie można zmienić tylko cała płytę, przynajmniej mechanicy tak nie chcą zmieniać pojedynczo. A zna ktoś z kolegów jakiś dobry warsztat co robią automaty o okolicach Rzeszowa, podkarpackie>dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2014-01-16, 19:38 ]
znalazłem coś takiego, filmik który obrazuje mój problem, link do niego
czyli pewnie będzie to jakieś sprzęgło lock up. orientuje się ktoś mniej więcej jaki to koszt naprawy?wymiany?
[ Dodano: 2014-01-16, 19:38 ]
znalazłem coś takiego, filmik który obrazuje mój problem, link do niego
czyli pewnie będzie to jakieś sprzęgło lock up. orientuje się ktoś mniej więcej jaki to koszt naprawy?wymiany?
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
ostatnio zauważyłem u siebie też problem ze zmianą biegu 3/4 ale tylko przy zmianie +/- na automacie problem nie występuje , u mnie występuje szarpnięcie przy zmianie
, pewnie remoncik skrzyni się szykuje 


Jak mogę to pomogę.
Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 sty 2013, 12:36
- Lokalizacja: rzeszów
Ja właśnie z tą moją skrzynia umówiłem się na sprawdzenie stanu oleju i czekam na termin bo jak pojechałem do innego mechanika żeby to sprawdzić to mistrzu sprawdził mi na ciepłej skrzyni i chyba jeszcze więcej wylał jak sprawdził. Jeszcze powiem że w chwili obecnej jak sie zapali silnik po postoju powiedzmy około 8 godzin, gdy włożę R to słychać ze skrzyni jakieś tarcie, pykanie nie wiem jak to określić dokładniej, jak kilka razy pomieszam między R N P to trochę ucichnie i gdy zaczynam jechać to im wyższe obroty tym bardziej słychać rosnący wraz z obrotami szum i po około pół kilometra ucichnie całkiem i skrzynia zmienia bardzo dobrze biegi no oczywiście prócz mieśzy 3 a 4 gdzie jest poślizg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 sty 2013, 12:36
- Lokalizacja: rzeszów
Tak tak, to że odczuwa się tak jakby bieg zapinało dwa razy to normalne i przebiega u mnie bardzo płynnie jak też zmiana innych biegów prócz między 3 a 4 wtedy jest ewidentny poślizg, obroty podbija w górę. Dzięję się tak tylko między tymi biegami także podejrzewam że zaworek może być walnięty a co do szumów samo nie ucichnie, w środę jadę do mechanika to napiszę co ze stanem oleju i czy ewentualna dolewka coś da. podłączymy VAg i zobaczę czy teraz jakieś błędy wskoczą.
Jeżeli olej jest stary i przepracowany to warto byłoby go wymienić, koszt nie jest jakiś kolosalny jeśli chodzi o wymianę statyczną, potrzeba około 7 litrów oleju (mobil kosztuje nie całe 30 pln za litr) do tego uszczelka miski i filtr to jakieś 120 zł (oryginały trochę droższe), oczywiście potrzebny jest program VAG i kabel (do sprawdzenia temperatury oleju w skrzyni). Zdarzają się przypadki, że po wymianie oleju na nowy znika objaw ślizgania sprzęgła, niestety w większości przypadków jest to wina siadającego konwertera. Jak będziesz sprawdzał stan oleju to spuść trochę w butelkę żeby ocenić mniej więcej jaki jest jego stan. Ja mam auto z 1999 roku olej wymieniałem parę miesięcy temu i okazało się że była to pierwsza wymiana oleju w skrzyni od nowości 

u mnie jest podobny problem i zaczelo sie to po wymianie oleju 
jeden mechanik ktorego zapytalem co to sie moze dziac zapytal czy ten sam olej idzie do przekladni Torsen, niezapytal o tylny dyfer tylko chodzilo mu o jakas czesc skrzyni biegow ktora odpowiada za przeniesienie napedu na tylna os...
niewiem dokladnie o co mu chodzilo wiec odpowiadalem ze niewiem. kazal sprawdzic czy napewno mam olej w skrzyni dopasowany po numerach nadwozia...
spotkal sie ktos kiedys z takim zapytaniem

jeden mechanik ktorego zapytalem co to sie moze dziac zapytal czy ten sam olej idzie do przekladni Torsen, niezapytal o tylny dyfer tylko chodzilo mu o jakas czesc skrzyni biegow ktora odpowiada za przeniesienie napedu na tylna os...
niewiem dokladnie o co mu chodzilo wiec odpowiadalem ze niewiem. kazal sprawdzic czy napewno mam olej w skrzyni dopasowany po numerach nadwozia...
spotkal sie ktos kiedys z takim zapytaniem

Witam ja znowu mam taki problem od pewnego czasu ze przy rozgrzanej skrzyni w czasie dłuższej jazdy czuje wibracje z pod maski przy przyspieszaniu, biegi wchodza dobrze tylko z 1 na 2 czuc zmiane biegu ale mala nie szarpie czuc poprostu.Olej w skrzyni to nie wiem kiedy byl wymieniany(przebieg 281tys km) moj wniosek jest taki ze moze poprostu jest stary olej i robi sie kisiel :D w skrzyni i dlatego takie problemy mam .Co o tym sądzicie wymienic dynamicznie olej i filtr czy to juz oznaka padnietej skrzyni??? i czeka mnie remont? 
