[ TIP+Q] Prawidłowa temperatura w skrzyni Tip-Tronic
[ TIP+Q] Prawidłowa temperatura w skrzyni Tip-Tronic
Witam serdecznie
Proszę o pomoc (moze ktos zna odp..)
Ostatnio zainteresowałem się temperaturą w skrzyni podczas jazdy po mieście (korki)
Sprawdziłem vagiem i mam około 95 - 100 stopni. Zaniepokoiło nie to, czy nie powinna byc nizsza. Olej w skrzyni był zmieniany poł roku temu, przejechała około 11kkm, ale nie wiem czy kiedy kolwiek czyszczono chłodniczke oleju........
czy ktoś z Was czyscił tą chłodniczkę? Da się to samodzielnie zrobić ?
pozdrawiam
Proszę o pomoc (moze ktos zna odp..)
Ostatnio zainteresowałem się temperaturą w skrzyni podczas jazdy po mieście (korki)
Sprawdziłem vagiem i mam około 95 - 100 stopni. Zaniepokoiło nie to, czy nie powinna byc nizsza. Olej w skrzyni był zmieniany poł roku temu, przejechała około 11kkm, ale nie wiem czy kiedy kolwiek czyszczono chłodniczke oleju........
czy ktoś z Was czyscił tą chłodniczkę? Da się to samodzielnie zrobić ?
pozdrawiam
Skrzynia osiąga taką temperaturę. Ja sprawdzam aplikacją Torque podpięta przez modul ELM.
Z moich obserwacji wiem ze skrzynia łapie temperaturę przede wszystkim z głównej chłodnicy.
Ruszamy, silnik się rozgrzewa, dochodzi do 90*C, otwiera się termostat, chłodnica się rozgrzewa. Wtedy olej ze skrzyni się ogrzewa i zaczyna łapać właściwą temp. Skrzynia w lecie do temp ok 70*C dochodzi dopiero po ponad 10min jazdy!!!
Sprawdzałem temp wiele razy i np. w zimie przy ok -5*C przy stałej jeździ temp w skrzyni nie przekracza 60*C.
Jak jeździ się w miarę spokojnie to skrzynia ma ok 90*C.
Przy pałowaniu dochodzi do 100*C i.... moim zdaniem nie jest to dla niej zdrowe. Parę razy wyczułem, że jej praca nieco się wtedy zmieniła - potrafiła szarpnąć albo zmieniać jakoś dłużej...
Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.
Z moich obserwacji wiem ze skrzynia łapie temperaturę przede wszystkim z głównej chłodnicy.
Ruszamy, silnik się rozgrzewa, dochodzi do 90*C, otwiera się termostat, chłodnica się rozgrzewa. Wtedy olej ze skrzyni się ogrzewa i zaczyna łapać właściwą temp. Skrzynia w lecie do temp ok 70*C dochodzi dopiero po ponad 10min jazdy!!!
Sprawdzałem temp wiele razy i np. w zimie przy ok -5*C przy stałej jeździ temp w skrzyni nie przekracza 60*C.
Jak jeździ się w miarę spokojnie to skrzynia ma ok 90*C.
Przy pałowaniu dochodzi do 100*C i.... moim zdaniem nie jest to dla niej zdrowe. Parę razy wyczułem, że jej praca nieco się wtedy zmieniła - potrafiła szarpnąć albo zmieniać jakoś dłużej...

Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dla 5HP24 niezdrowa jest temperatura przekraczająca 120*C, wszystko poniżej jest jak najbardziej OK.Blade05 pisze:Skrzynia osiąga taką temperaturę. Ja sprawdzam aplikacją Torque podpięta przez modul ELM.
Z moich obserwacji wiem ze skrzynia łapie temperaturę przede wszystkim z głównej chłodnicy.
Ruszamy, silnik się rozgrzewa, dochodzi do 90*C, otwiera się termostat, chłodnica się rozgrzewa. Wtedy olej ze skrzyni się ogrzewa i zaczyna łapać właściwą temp. Skrzynia w lecie do temp ok 70*C dochodzi dopiero po ponad 10min jazdy!!!
Sprawdzałem temp wiele razy i np. w zimie przy ok -5*C przy stałej jeździ temp w skrzyni nie przekracza 60*C.
Jak jeździ się w miarę spokojnie to skrzynia ma ok 90*C.
Przy pałowaniu dochodzi do 100*C i.... moim zdaniem nie jest to dla niej zdrowe. Parę razy wyczułem, że jej praca nieco się wtedy zmieniła - potrafiła szarpnąć albo zmieniać jakoś dłużej...![]()
Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.
Wiadomo,że jej temp będzie w pewnym stopniu oscylowała wokół temp silnika, a właściwie to płynu w chłodnicy, bo tam jest wymiennik ciepła, więc na zimno olej jest dogrzewany, na gorąco chłodzony, ale do temp płynu, więc około 85*C.
myśle że ten termostat to by narobił tylko bałaganu zamykając obieg olejuBlade05 pisze:Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.

żaden termostat tylko dodatkowa chłodnica. ja już zakupiłem taką tylko nie wiem jak się do tego dobrać, żeby odpiąć oryginalną.
Mówie o układzie ktory ma termostat ktory omija tą dodatkową chłodnice jeśli temperatura jest za niska. Polecam przeszukać allegro i googlebiernik pisze:myśle że ten termostat to by narobił tylko bałaganu zamykając obieg olejuBlade05 pisze:Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.
żaden termostat tylko dodatkowa chłodnica. ja już zakupiłem taką tylko nie wiem jak się do tego dobrać, żeby odpiąć oryginalną.

RS6 ma centralnie ustawioną dodatkową chlodnicę oleju która chlodzi olej z silnika i skrzyni biegów i wg. ETKI w opcji była tam też dorzucany termostat

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Ja mam dodatkową chłodnicę oleju skrzyni biegów. Oryginał zamontowany w nadkolu, z termostatem. Naprawiacze skrzyn zdziwili się jak to zobaczyli, bo w ośce to rzadkość. Może dlatego, że auto ma hak (hak jest fabryczny, więc moze jakis helmut zamontowal w pakiecie z nim chłodnicę ?).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
O tym rynku tez myslałem, moja była sprzedana w DE i trudno mi powiedzieć czy miałem to od początku. Wersja jest raczej wyposażeniowo "nordycka" (grzane siedzenia przód i tył więc nie na Italię).
Mam taką mysl, że mogło to być związane z hakiem. Jes fabryczna Westfalia (chyba tak to się nazywa) ale też nie wiem czy była opcja, żeby z hakiem auto wyjechało z fabryki ?
Ewentualnie może montował to serwis (tzn. hak) i w tym momencie domontowali chłodnicę (jako ochronę tipa gdyby ktoś chciał ciągac przyczepę)
?
Mam taką mysl, że mogło to być związane z hakiem. Jes fabryczna Westfalia (chyba tak to się nazywa) ale też nie wiem czy była opcja, żeby z hakiem auto wyjechało z fabryki ?
Ewentualnie może montował to serwis (tzn. hak) i w tym momencie domontowali chłodnicę (jako ochronę tipa gdyby ktoś chciał ciągac przyczepę)

Części samochodowe online - Motostacja pl