Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] Prawidłowa temperatura w skrzyni Tip-Tronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

[ TIP+Q] Prawidłowa temperatura w skrzyni Tip-Tronic

Post autor: marmi29 » 18 cze 2012, 21:53

Witam serdecznie
Proszę o pomoc (moze ktos zna odp..)

Ostatnio zainteresowałem się temperaturą w skrzyni podczas jazdy po mieście (korki)

Sprawdziłem vagiem i mam około 95 - 100 stopni. Zaniepokoiło nie to, czy nie powinna byc nizsza. Olej w skrzyni był zmieniany poł roku temu, przejechała około 11kkm, ale nie wiem czy kiedy kolwiek czyszczono chłodniczke oleju........
czy ktoś z Was czyscił tą chłodniczkę? Da się to samodzielnie zrobić ?

pozdrawiam

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 cze 2012, 16:21

Według mnie to normalna temperatura pracy skrzyni. Spróbuj trochę przypedałować, a możesz dojść do 140 ;)

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 26 cze 2012, 14:42

Nie ma nikt wiecej własnych obserwacji. Oczywiscie chodzi o temp. na Vagu w bloku pomiarowym 004.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 cze 2012, 15:46

marmi29 pisze:Nie ma nikt wiecej własnych obserwacji. Oczywiscie chodzi o temp. na Vagu w bloku pomiarowym 004.

pozdrawiam
Szukasz problemu ;)

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 27 cze 2012, 14:59

Skrzynia osiąga taką temperaturę. Ja sprawdzam aplikacją Torque podpięta przez modul ELM.

Z moich obserwacji wiem ze skrzynia łapie temperaturę przede wszystkim z głównej chłodnicy.
Ruszamy, silnik się rozgrzewa, dochodzi do 90*C, otwiera się termostat, chłodnica się rozgrzewa. Wtedy olej ze skrzyni się ogrzewa i zaczyna łapać właściwą temp. Skrzynia w lecie do temp ok 70*C dochodzi dopiero po ponad 10min jazdy!!!

Sprawdzałem temp wiele razy i np. w zimie przy ok -5*C przy stałej jeździ temp w skrzyni nie przekracza 60*C.
Jak jeździ się w miarę spokojnie to skrzynia ma ok 90*C.
Przy pałowaniu dochodzi do 100*C i.... moim zdaniem nie jest to dla niej zdrowe. Parę razy wyczułem, że jej praca nieco się wtedy zmieniła - potrafiła szarpnąć albo zmieniać jakoś dłużej... :|

Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 cze 2012, 18:38

Blade05 pisze:Skrzynia osiąga taką temperaturę. Ja sprawdzam aplikacją Torque podpięta przez modul ELM.

Z moich obserwacji wiem ze skrzynia łapie temperaturę przede wszystkim z głównej chłodnicy.
Ruszamy, silnik się rozgrzewa, dochodzi do 90*C, otwiera się termostat, chłodnica się rozgrzewa. Wtedy olej ze skrzyni się ogrzewa i zaczyna łapać właściwą temp. Skrzynia w lecie do temp ok 70*C dochodzi dopiero po ponad 10min jazdy!!!

Sprawdzałem temp wiele razy i np. w zimie przy ok -5*C przy stałej jeździ temp w skrzyni nie przekracza 60*C.
Jak jeździ się w miarę spokojnie to skrzynia ma ok 90*C.
Przy pałowaniu dochodzi do 100*C i.... moim zdaniem nie jest to dla niej zdrowe. Parę razy wyczułem, że jej praca nieco się wtedy zmieniła - potrafiła szarpnąć albo zmieniać jakoś dłużej... :|

Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.
Dla 5HP24 niezdrowa jest temperatura przekraczająca 120*C, wszystko poniżej jest jak najbardziej OK.
Wiadomo,że jej temp będzie w pewnym stopniu oscylowała wokół temp silnika, a właściwie to płynu w chłodnicy, bo tam jest wymiennik ciepła, więc na zimno olej jest dogrzewany, na gorąco chłodzony, ale do temp płynu, więc około 85*C.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 27 cze 2012, 19:12

Blade05 pisze:Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.
myśle że ten termostat to by narobił tylko bałaganu zamykając obieg oleju :)
żaden termostat tylko dodatkowa chłodnica. ja już zakupiłem taką tylko nie wiem jak się do tego dobrać, żeby odpiąć oryginalną.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 27 cze 2012, 21:37

biernik pisze:
Blade05 pisze:Rozwiązanie? Dodatkowa chłodnica skrzyni biegów z termostatem, żeby w zimie jej za bardzo nie chłodzić.
myśle że ten termostat to by narobił tylko bałaganu zamykając obieg oleju :)
żaden termostat tylko dodatkowa chłodnica. ja już zakupiłem taką tylko nie wiem jak się do tego dobrać, żeby odpiąć oryginalną.
Mówie o układzie ktory ma termostat ktory omija tą dodatkową chłodnice jeśli temperatura jest za niska. Polecam przeszukać allegro i google ;))

RS6 ma centralnie ustawioną dodatkową chlodnicę oleju która chlodzi olej z silnika i skrzyni biegów i wg. ETKI w opcji była tam też dorzucany termostat ;)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 lip 2012, 14:49

Ja mam dodatkową chłodnicę oleju skrzyni biegów. Oryginał zamontowany w nadkolu, z termostatem. Naprawiacze skrzyn zdziwili się jak to zobaczyli, bo w ośce to rzadkość. Może dlatego, że auto ma hak (hak jest fabryczny, więc moze jakis helmut zamontowal w pakiecie z nim chłodnicę ?).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 09 lip 2012, 12:57

Ciekawe kiedy to wrzucali... Shark np. też ma taką chłodnicę w S6 a u mnie jej nie ma ;/

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 lip 2012, 18:58

Bardziej nie od kiedy, a na jaki rynek, pewnie Sharkowa jest ze słonecznej Italii, a Twoja jak i moja (też nie ma) na DE/CH.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 lip 2012, 22:44

O tym rynku tez myslałem, moja była sprzedana w DE i trudno mi powiedzieć czy miałem to od początku. Wersja jest raczej wyposażeniowo "nordycka" (grzane siedzenia przód i tył więc nie na Italię).

Mam taką mysl, że mogło to być związane z hakiem. Jes fabryczna Westfalia (chyba tak to się nazywa) ale też nie wiem czy była opcja, żeby z hakiem auto wyjechało z fabryki ?
Ewentualnie może montował to serwis (tzn. hak) i w tym momencie domontowali chłodnicę (jako ochronę tipa gdyby ktoś chciał ciągac przyczepę) ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 lip 2012, 17:12

Moja jest z hakiem, a chodnicy nie ma :( Hak fabryczny zamówiony jako opcja w salonie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl