Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Podkładka miedziana do korka spustowego w multitronicu

Układ napędowy i skrzynie biegów
adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 27 kwie 2016, 15:10

DJ pisze:Adasko, informacja potwierdzona, to są te śruby o których pisałem czyli:

- WHT 001 937 - około 12zł w ASO
- N 100 371 05 - około 12zł w ASO

Oddzielnie nie występują żadne uszczelnienia ani podkładki ale jest duże prawdopodobieństwo że podkładka lub oring jest razem ze śrubą jako jedna część.
Możliwe że tak jest ale w opisie do skrzyni manualnej znalazłem ten sam numer śruby czyli
N 100 371 05 i podkładkę do niej N 0438092. Czyli można wywnioskować że podkładka powinna być razem ze śrubą i jest taka sama jak w skrzyni manualnej, ewentualnie w multi nie ma tej podkładki a sprawdzę to dopiero jak będę zlewał olej, a wiem że ta śruba mi się pociła wcześniej więc chciałem mieć już cały komplet przy wymianie żeby niczego nie zabrakło

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 kwie 2016, 15:13

Śruba może być ta sama, ale gwint i kołnierz przy nim może być inaczej wyprofilowany. Czego skutkiem jest brak konieczności stosowania uszczelki. Albo sama śruba ma element, który przy dokręcaniu powoduje uszczelnienie. Dlatego często w instrukcjach jest napisane, że trzeba wymieniać korki.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 15:16 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

DJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 kwie 2016, 09:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DJ » 27 kwie 2016, 15:15

Tak jak Kolega wyżej napisał, a także jest na rysunku który wrzuciłem, jedna jest M24x1,5 druga M22x1,5 i z tego co pamiętam spustowy jest na torxa drobno ząbkowanego z dziura w środku...
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 15:20 przez DJ, łącznie zmieniany 1 raz.

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 27 kwie 2016, 15:20

mat1324 pisze:Instrukcje z ELSY do Twojego silnika i skrzyni:
» kontrola płynu ATF,
» wymiana płynu ATF.

Korki:
» WHT 001 937 - koszt w ASO ok. 12 zł,
» N 100 371 05 - koszt w ASO ok. 12 zł.

Płyn ATF:
» G 052 180 A2 - opakowanie litrowe, koszt w ASO ok. 128 zł.

Nie przejmuj się wyglądem korków w instrukcjach, ponieważ są to rysunki poglądowe. Często jeden rysunek jest wykorzystywany do wielu instrukcji.

Fajne opisy na pewno się przydadzą :) tylko zamiast tego nalewaka mam zamiar użycz strzykawki 0,5L z zagiętą rurką, nie wiem czy to zda egzamin, co do oleju to w aso koszt jest masakryczny kupiłem w dobrej cenie liqui moly Top Tec ATF 1400 właśnie z normą
G 052 180 do przekładni CVT i mam nadzieje że będzie dobry

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 kwie 2016, 15:25

Musisz wcisnąć prawie 5 litrów, więc będziesz miał trochę roboty <lol>. Przynajmniej wiesz jak wymienić i w jaki sposób sprawdzić, czy jest już dobry stan (pod warunkiem posiadania VCDS).

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 27 kwie 2016, 15:32

mat1324 pisze:Musisz wcisnąć prawie 5 litrów, więc będziesz miał trochę roboty <lol>. Przynajmniej wiesz jak wymienić i w jaki sposób sprawdzić, czy jest już dobry stan (pod warunkiem posiadania VCDS).
Zobaczę jak mi to wyjdzie czy skrzynia dostanie olej czy ja będę miał go na ubraniu hehe, z tym podłączeniem do kompa to mniej więcej wiem jak ma się to odbywać jak wleje ok 4-5l oleju mam odpalić auto nagrzać olej w skrzyni do ok 40 stopni i sprawdzić na odpalonym silniku ten korek kontrolny czy nie cieknie z niego jak nie cieknie to dolewać aż zacznie, kupiłem 6l oleju powinno starczyć. Tak więc dziękuje chłopaki za pomoc <piwo> <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl