Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

OPIS SKRZYNI 5HP24??

Układ napędowy i skrzynie biegów
maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

OPIS SKRZYNI 5HP24??

Post autor: maciek.bielsko » 07 sie 2014, 19:23

Obrazek

Panowie jest ktoś w stanie opisać przedstawione zdjęcie?? Jest to skrzynia TIPTRONIC 5HP24
interesują mnie miejsca związane z wymianą oleju. (wiem jest tutorial o wymianie oleju w tych skrzyniach, ale nie działąją zdjęcia)

- miejsce śruby kontrolnej (sprawdzanie stanu oleju)
- otwór wlewania oleju
- miejsce przewodów olejowych które podczas obsługi można wyczyścić.

Bardzo proszę kogoś o opisanie tych miejsc i wskazanie na zdjęciu gdzie one się znajdują.

[ Dodano: 2014-08-07, 10:02 ]
https://www.google.pl/search?newwindow= ... B799%3B565


zdjęcie skrzyni

[ Dodano: 2014-08-07, 19:23 ]
http://autopartmaster.com/imgbank/cat/a ... t=16C0D774

KOLEJNE FOTO SKRZYNI. Proszę kogoś o opisanie przynajmniej korka wlewu oleju wraz z miejscem korka śruby kontrolnej oleju.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 sie 2014, 23:10


maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 08 sie 2014, 06:48

Tak, jest OK :), ale dalej ciężko stwierdzić gdzie znajduje się korek śruby kontrolnej stanu oleju wraz ze śruba miejsca wlewania oleju, bo ona niby sie gdzieś z boku u góry znajduje..

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2014, 08:38

Ale wszystko jest na zdjęciach , korki są pod spodem , z boku są w tych skrzyniach ale w BMW:


Obrazek

Ten duży korek kontrolny/wlewowy , mały spustowy

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 08 sie 2014, 20:22

bendzji, czyli mam rozumieć, że tym dużym wlewa się nowy olej?? jakim sposobem dołem mam wlac 6,5l oleju??

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 08 sie 2014, 20:41

Są dostępne urządzonka (coś jak tawotnica) do uzupełniania płynów od dołu. W przypadku tej skrzyni trzeba postępować według instrukcji i pod nadzorem VAGa. W innym przypadku możesz ubić skrzynie lub zmarnować litry oliwy.


Ja w A6 (też miałem tą skrzynie) robiłem tak:

- wskazanie VAGa na 30 stopni temp oleju w skrzyni
- odkręciłem korek i czekałem aż dojdziedo 35
- następnie dolewałem olej (ok litra) i czekałem aż zacznie wylatywać
- punkt krytyczny to 40 stopni - zakręcasz i gotowe

To tak w uproszczeniu.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2014, 21:56

Oczywiście najpierw na wyłączonym silniku nalewasz aż nie zacznie wyciekać ;)

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 09 sie 2014, 04:45

Ok, czyli jak spuszcze olej, ogarne czyszczenie miski, wymiane filtra wraz z nową uszczelką to wlewam nowy olej na zgaszonym silniku wprost do miski w ilości aż nie zacznie się wylewać, ale jaki jest sposób aby wlać tam pełne 6,5l? Bo orientujac sie, to tyle ma być.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 sie 2014, 07:50

Wszystko masz opisane w tutorialu o 5hp19

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 10 sie 2014, 21:43

OK, wszystko, już jasne i zrobione :) Jak by ktoś potrzebował jakiś wskazówek w sprawie wymiany oleju itp śmiało na PW.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 sie 2014, 23:49

Jak się zobaczy co i jak na samochodzie to trudno się pomylić ;)

MORPEN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2012, 12:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MORPEN » 23 cze 2015, 19:25

Odgrzeje troche kotleta :-)
Moja skrzynka czasem szarpnie przy hamowaniu, a dokladnie z 2 na 1.
Udałem sie wiec do serwisu ASB zeby sprawdzic poziom i stan oleju.
Przejechalem troche ponad 30km, wjechalem na podnosnik i auto poszlo w gore.
Poluzowanie śruby kontrolnej i pojawil sie olej (czysty tzn kiedys wymieniany)
I teraz ciekawi mnie czy temperatura oleju nie byla za wysoka bo jesli tak
to w przypadku gdy oleju bylo za malo,dalo to falszywy poziom.
Poprawcie mnie jesli sie myle.
Komputer nie byl podpinany zeby sprawdzic temp oleju.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 cze 2015, 20:20

Po 30km bez studzenia to temperatura oleju była na pewno za wysoka. Podjedź do innego serwisu, albo jeśli masz kabel i kanał to sam sprawdź, bo bez komputera to guzik nie robota.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 23 cze 2015, 20:35

Jak wyżej. Bez podanej temperatury z czujnika to sobie może sprawdzić czy olej jest i tyle. A jego stan to tylko według manuala - czystość oleju też nie świadczy, że jest nadający się do dalszej pracy.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

MORPEN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2012, 12:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MORPEN » 23 cze 2015, 23:51

To czlowiek ktory zajmuje sie ASB i juz po podniesieniu auta widzial ze olej byl wymieniany (inna uszczelka pod śruba kontrolna twierdzil) ale ze nie podlaczyl komputera to zastanowilo mnie troche i dlatego tu pisze.
Sam nie posiadam kabelka, musialbym jeszcze extra laptopa z win xp kupic :-)
Elm327 i torque musi mi póki co wystarczyc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl