Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Olej w ziemie, dużo dymu, brak napędu, POMOCY :( !

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Pioman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 lip 2012, 15:13
Lokalizacja: Warszawa

[ TIP] Olej w ziemie, dużo dymu, brak napędu, POMOCY :( !

Post autor: Pioman » 31 lip 2012, 20:30

Koledzy. Ledwo uporałem się z mocą a tu taka smutna przygoda z TIPEm :(

CO robić ?

500m od domu, nagle zobaczylem ze kopce, pomyslalem wtryskiwacze ? wydech ? potem hałas wycia zagłuszył mi radio, nagle straciłem napęd, wciskam gaz obroty rosną, ja nie jade :/. Zatrzymałem się w zasadzie orazu, cała akcja trwala moze 40 sekund i 300-400m maxmum jak nie mniej. Patrze, za mna struga sladu po płynie się ciagnie, z auta leje się z całej skrzyni na wydech, stad dym jak bym się palił :/ olej leje sie od silnika po katalizator ehh. Stalo sie to przy predkosci maximum 50km/h przy czym odrazu zowlnilem i zaraz sie zatrzymalem.


CO sie moglo stac ? Tip nie mial dzien wczesniej zadnych bledow, przelaczyl plynnie wszystko chodzilo mega idealnie. Chyba się nie slizgał, nie zauwazylem. Dzien wczesniej wymieniłem g80 i auto odzyskalo co prawda kupe mocy i momentu :/

Gdzie na terenie warszawy wstawić teraz auto do serwisu ? mialem pare automatow zaden nigdy sie nie zepsuL ?? tip mial wymieniany olej 2 lata temu.

JAk myslicie jak jakis uszczelniacz poszedl przez 400m zwalniajac z 50 do zera nie zatarlem nic ? dzwiek slnika na koniec byl straszny :/ auto przestało jechac...

Jednym słowem pomocy :(

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 01 sie 2012, 22:31

zatarla sie panewka na pompie oleju w tipie, w konsekwencji cisnienie oleju 'wypchnelo' przedni simering - z tego co warsztaty od ASB deklaruja: ponoc 'normalna' przypadlosc 5hp19.

Pioman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 lip 2012, 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pioman » 07 sie 2012, 13:14

Kolego tx-didi niestety miałeś rację :/

Diagnoza to zatarta panewka w pompie ( pompa wymiana) plus sprzęgło hydrokinetyczne się uszkodziło (wymiana :/ ) plus tarczki 3 i 4 biegu poprzypalane ( sugerowana wymiana ).

W pewnym znanym i uznanym warsztacie za Nową pompe + Regenerwowane Hydro sprzeglo i nowe tarczki + wiadomo olej uszczelki filtr itd z robiczna zaproponowano 2700zł .


Myślę że cena dobra ? Jak sądzicie ? I gwarancja na 2 lata ?

Nie wiem czy dobrze zrobilem z tym regenerowanym hydro ale nowe bylo 550zł droższe, a ja nie mialem juz kasy :/ takiej na to i auto by musialo postac zanim to zorbię. W sumie TIP i tak dostanie nowe zycie ehhh.

Tipronic mi się wydawało ze pracowal idealnie :/ czemu się to wszystko stało ??

Jedyne co mnie zastanawia teraz, to to, ze podczas wizyty na hamowni w sumie na wykresie widac takie poslizgnięcie się na 4 biegu , wczesniej interpetowalem to jako wade turbo zaworu lub czujnika ale teraz wydaje mi sie to to wlasnie było pslizgnięcie :/
Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA :)
Plus DVD, ALU 17" z chrom :) i bla bla :)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 07 sie 2012, 14:03

cena wydaje mi sie dobra (same graty + regeneracja konwertera to okolo 2 k) wiec ....
Gwarancja tez dobra... tylko z cala pewnoscia nie obejmuje czesci, ktorych Ci nie wymienia.... wiec np, jezeli za kilkaset km staniesz z powodu 'peknietego' kosza, to niestety.....

Kazdy warsztat od automatow, do ktorego zadzwonisz i zapytasz sie co najczesciej 'leci' w skrzyni 5hp19, wymieni na pierwszym miejscu wlasnie te nieszczesna pompe.... jednym sie skonczy wczesniej, innym pozniej (uzaleznione, jak zazwyczaj, od sposobu eksploatacji).
Pewnie to malo pocieszajace, ale gwarantuje, ze los sie na Tobie nie przejechal ze 'szczegolnym okrucienstwem', bardziej pasujesz do 'klasycznego przypadku'.

Niestety lista usterek nie konczy sie na pompie.... podpytaj sie w warsztacie, zwlaszcza w korelacji z gwarancja (co obejmuje) abys pozniej nie byl zaskoczony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja