[ MULTI] Multitronic - potrzeba kilka rad praktycznych
[ MULTI] Multitronic - potrzeba kilka rad praktycznych
Witam,
Stałem się posiadaczem Audi z multitronic. Potrzebuję kilka rad praktycznych jak obchodzić się z tą skrzynią biegów.
Wiem, że trzeba pilnować wymiany oleju i unikać ciągłego wrzucania N na np. światłach.
Co np. przy parkowaniu? Przy ciągłym wrzucaniu D oraz R? Szybko przerzucić z D na R czy po wrzuceniu N, odczekać 2/3 sekundy i dopiero wtedy na R?
Prosiłbym o odpowiedź i kilka porad praktycznych użytkowników multi.
Stałem się posiadaczem Audi z multitronic. Potrzebuję kilka rad praktycznych jak obchodzić się z tą skrzynią biegów.
Wiem, że trzeba pilnować wymiany oleju i unikać ciągłego wrzucania N na np. światłach.
Co np. przy parkowaniu? Przy ciągłym wrzucaniu D oraz R? Szybko przerzucić z D na R czy po wrzuceniu N, odczekać 2/3 sekundy i dopiero wtedy na R?
Prosiłbym o odpowiedź i kilka porad praktycznych użytkowników multi.
- Patryk Bydzia
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Patryk Bydzia
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
- Lokalizacja: Bydgoszcz
OK w serwisie skrzyń powiedzieli że najbezpieczniej stać na D i noga na hamulcu na światłach jeżeli dłuższy postój to na P , nie wrzucać gwałtownie D lub R wszystko na spokojnie, te skrzynie nie lubią też gwałtownych manewrów przyspieszania i hamowania.
No i pilnować wymian oleju i filtra. aha i zawsze zatrzymać się do zera przy zmianie przełożenia, o wysokich obrotach na N i wrzuceniu D już nie będę wspominał bo to zabójstwo dla skrzyni.
No i pilnować wymian oleju i filtra. aha i zawsze zatrzymać się do zera przy zmianie przełożenia, o wysokich obrotach na N i wrzuceniu D już nie będę wspominał bo to zabójstwo dla skrzyni.
No obchodz sie normalnie bez specjalnego traktowania, Kazdy automat na swiatłach lepiej trzymac na hamulcu bo jak przelaczysz na P juz N to sie skrzynia rozsprzegla niepotrzebnie. Te skrzynie nie lubią jak sie mocno startuje tzn gwaltownie ale to tez bez przesady. Wystarczy ze bedziesz na tyle delikatny zeby nia nie szarpac nadwyraz i powinna ladnie pracowac. Ja ze swojej bardzo zadowolony jestem od 2 lat!
Pozdrawiam Filip
2.0 TFSi 170 @ 200hp
2.0 TFSi 170 @ 200hp
Re: Multitronic - potrzeba kilka rad praktycznych
najważniejsze to powoli ruszaj z postoju, nie pałuj skrzyni, ja zawsze czekam ok 5 min zanim ruszam powolutku na zimnym oleju i nie katuje skrzyni na zimno, spokojna płynna jazda.iFoundYou pisze:Witam,
Stałem się posiadaczem Audi z multitronic. Potrzebuję kilka rad praktycznych jak obchodzić się z tą skrzynią biegów.
Wiem, że trzeba pilnować wymiany oleju i unikać ciągłego wrzucania N na np. światłach.
Co np. przy parkowaniu? Przy ciągłym wrzucaniu D oraz R? Szybko przerzucić z D na R czy po wrzuceniu N, odczekać 2/3 sekundy i dopiero wtedy na R?
Prosiłbym o odpowiedź i kilka porad praktycznych użytkowników multi.
To są bardzo czułe skrzynie i jak silnik będzie kulał to skrzynia też, o czym sam się przekonałem że nie zawsze jest wina skrzyni

do samego końca, mojego lub jej 
