Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Multitronic - potrzeba kilka rad praktycznych

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
iFoundYou
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 sie 2014, 09:45
Lokalizacja: Wroclaw

[ MULTI] Multitronic - potrzeba kilka rad praktycznych

Post autor: iFoundYou » 17 lip 2016, 10:10

Witam,

Stałem się posiadaczem Audi z multitronic. Potrzebuję kilka rad praktycznych jak obchodzić się z tą skrzynią biegów.

Wiem, że trzeba pilnować wymiany oleju i unikać ciągłego wrzucania N na np. światłach.

Co np. przy parkowaniu? Przy ciągłym wrzucaniu D oraz R? Szybko przerzucić z D na R czy po wrzuceniu N, odczekać 2/3 sekundy i dopiero wtedy na R?

Prosiłbym o odpowiedź i kilka porad praktycznych użytkowników multi.

Awatar użytkownika
Patryk Bydzia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Patryk Bydzia » 17 lip 2016, 10:50

Witaj czy jesteś pewien na 100% że masz skrzynie multitronic ? tak najszybciej aby to zdiagnozować wstaw zdjęcie lewarka zmiany biegów lub zdjęcie wlepki z bagażnika (wnęka koła zapasowego).

iFoundYou
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 sie 2014, 09:45
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: iFoundYou » 17 lip 2016, 11:01

Tak, mam multitronic. Tryb S oraz stałe obroty przy przyśpieszaniu.

Awatar użytkownika
Patryk Bydzia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Patryk Bydzia » 17 lip 2016, 12:16

OK w serwisie skrzyń powiedzieli że najbezpieczniej stać na D i noga na hamulcu na światłach jeżeli dłuższy postój to na P , nie wrzucać gwałtownie D lub R wszystko na spokojnie, te skrzynie nie lubią też gwałtownych manewrów przyspieszania i hamowania.
No i pilnować wymian oleju i filtra. aha i zawsze zatrzymać się do zera przy zmianie przełożenia, o wysokich obrotach na N i wrzuceniu D już nie będę wspominał bo to zabójstwo dla skrzyni.

kobana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2014, 10:22
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: kobana » 17 lip 2016, 15:01

No obchodz sie normalnie bez specjalnego traktowania, Kazdy automat na swiatłach lepiej trzymac na hamulcu bo jak przelaczysz na P juz N to sie skrzynia rozsprzegla niepotrzebnie. Te skrzynie nie lubią jak sie mocno startuje tzn gwaltownie ale to tez bez przesady. Wystarczy ze bedziesz na tyle delikatny zeby nia nie szarpac nadwyraz i powinna ladnie pracowac. Ja ze swojej bardzo zadowolony jestem od 2 lat!
Pozdrawiam Filip

2.0 TFSi 170 @ 200hp

lukirks83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2016, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Multitronic - potrzeba kilka rad praktycznych

Post autor: lukirks83 » 17 lip 2016, 15:31

iFoundYou pisze:Witam,

Stałem się posiadaczem Audi z multitronic. Potrzebuję kilka rad praktycznych jak obchodzić się z tą skrzynią biegów.

Wiem, że trzeba pilnować wymiany oleju i unikać ciągłego wrzucania N na np. światłach.

Co np. przy parkowaniu? Przy ciągłym wrzucaniu D oraz R? Szybko przerzucić z D na R czy po wrzuceniu N, odczekać 2/3 sekundy i dopiero wtedy na R?

Prosiłbym o odpowiedź i kilka porad praktycznych użytkowników multi.
najważniejsze to powoli ruszaj z postoju, nie pałuj skrzyni, ja zawsze czekam ok 5 min zanim ruszam powolutku na zimnym oleju i nie katuje skrzyni na zimno, spokojna płynna jazda.
To są bardzo czułe skrzynie i jak silnik będzie kulał to skrzynia też, o czym sam się przekonałem że nie zawsze jest wina skrzyni :)(święte słowa Michała-Bendżij:)
do samego końca, mojego lub jej :)

iFoundYou
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 sie 2014, 09:45
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: iFoundYou » 17 lip 2016, 15:56

Jeżdżę normalnie, nie pałuję niczego na zimnym silniku :P

Bardziej mnie martwi parkowanie i ciągłe przerzucanie z D na R. Zrobić to płynnie czy najpierw na N i za 2/3 sekundy na R?

I jak ma się sprawa z wrzucaniem z D na S podczas jazdy? Można tak robić?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lip 2016, 18:05

Z D na S do woli można , to tylko tryb w komputerze skrzyni.

Ja nie robię przerw na N , ale zawsze czekam po włączeniu R czy D aż poczuje że auto chce jechać ( od 2001 tylko automatami jeżdżę i żadnego nie zajechałem , jeszcze <lol> )

iFoundYou
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 sie 2014, 09:45
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: iFoundYou » 17 lip 2016, 18:08

[quote="bendzji"
Ja nie robię przerw na N , ale zawsze czekam po włączeniu R czy D aż poczuje że auto chce jechać ( od 2001 tylko automatami jeżdżę i żadnego nie zajechałem , jeszcze <lol> )[/quote]


Dobrze rozumiem? Przerzucasz z D na R, odczekujesz chwilkę i dopiero ruszasz tak? <lol>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lip 2016, 20:00

tak dokładnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja