Manual+Q Wibracje budy przy 110-140 km/h
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
Manual+Q Wibracje budy przy 110-140 km/h
Otóż myślałem że wibracje te pochodzą od felg ale sprawdzone i są na 100% proste.
Wibracje czuć na całym samochodzie aż fotel pasażera się trzęsie.
Gadałem dziś z gościem od wałów i jego diagnoza to na 100% podpora wału.
Właziłem pod samochód i nie ma luzów promieniowych (są tylko obwodowe, ktore niby są w normie).
Za zdjęcie wału i podpory, wymianę łozyska i założenie chce 500.
Jakiej firmy podporę kupić żeby to polatało?
Wibracje czuć na całym samochodzie aż fotel pasażera się trzęsie.
Gadałem dziś z gościem od wałów i jego diagnoza to na 100% podpora wału.
Właziłem pod samochód i nie ma luzów promieniowych (są tylko obwodowe, ktore niby są w normie).
Za zdjęcie wału i podpory, wymianę łozyska i założenie chce 500.
Jakiej firmy podporę kupić żeby to polatało?
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Czyli dwumas odpada... Wibracje lekkie to i ja mam na jalowym i walcze z tym juz troche i niemoge dojsc co jest niby nie czuc tego mocno ale ja czuje juz po prawie dwu letnim uzytkowaniu auta kazdy chce miec wszystko na tip top. Ogolnie ja mialem podobny problem jak Twoj od 120 i wyzej skakal mi samochod ale wywazanie kol pomoglo u mnie ale widzialem ze juz wywazales wiec moze byc cos innego. Sprawdz moze poduchy pod silnikiem skrzynia moze do wymiany sa. Zawieszenie luknij czy gdzies jakichs luzow niema.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
A na ile rpm masz ustawione wolne obroty? U mnie wcześniej było na 800-850rpm i nie byo drgań ,ale obroty dla V6 mają byc ponoć w zakresie 650-720 rpm. A wtedy będzie ciut telepało. co do wałów to w Księżynie ponoć jest magik co ogarnia te wały. Gadałem z nim ale nie chciał się podjąć zrobienia mojego autka ze względu na podnośnik pod gołym niebem. ale to było w grudniu. sama wymiana podpory niewiele da jeśli wał został źle złożony i nie został wyosiowany.
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
No bez przesady. Podnoszenie obrotów nie jest żadna naprawą. jak cos powoduje wibracje a przyczyn jest wiele to trza je odnaleźć i wyeliminowac. Ja takie zboczenie tez mam i ze swojego v8 wykurzyłem wszystko co sie da. Jedynie lipny gaz jak sie trafi to juz nie poradze nic trza wypalić. Ale to sa minimalne wibracje na jałowym biegu.
Jednak co ma piernik do wiatraka i jałowe obroty do wibracji w czasie jazdy?
Tu przyczyn tez jest wiele i od wszystkich 10przegubów poprzez zawieszenie,układ hamulcowy,łozyska koła i opony.
Jednak co ma piernik do wiatraka i jałowe obroty do wibracji w czasie jazdy?
Tu przyczyn tez jest wiele i od wszystkich 10przegubów poprzez zawieszenie,układ hamulcowy,łozyska koła i opony.
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
Wiem wiem, temat jalowych wyszedł przy okazji. Mam nieszczelnosc na podcisnieniu. W tyg to zrobię.
po dokładnym wywazeniu wibracje są minimalne. Naprawdę potrafią spartaczyc wywazanie kół Ehhh. Zawias przejrzany, przeguby tez. Są wporzo. Podejrzewam opony bo ranty nie ida idealnie równo. Gdy zmienię na zimowy komplet będę wiedział na 100%.
po dokładnym wywazeniu wibracje są minimalne. Naprawdę potrafią spartaczyc wywazanie kół Ehhh. Zawias przejrzany, przeguby tez. Są wporzo. Podejrzewam opony bo ranty nie ida idealnie równo. Gdy zmienię na zimowy komplet będę wiedział na 100%.
AWRacing @ 329/494
U mnie w A8Team chłopaki sie tez czesto borykaja z tymi wibracjami i wiekszośc przypadków to wina kół z czego połowe powoduje schrzaniona usługa wulkanizatora. Jednemu gościowi dobrej marki opony odkształciły sie od miesięcznego stania,innemu holenderskie cepy tak spatraczyły że jadac do PL wyzabkował sobie opony,w innym przypadku felgi jednak okazywały sie trzaśnięte.
Warto przełozyć całe koła na poczatek od kogoś kto ma wsio idealnie i sie przejechać.
Długie jeżdzenie z wibracjami powodowanymi przez koła może poczynić szkody w zawieszeniu i potem beda dwa problemy.
Ja sam rok temu załozyłem nowy setup letni i pod koniec sezonu 130-140 wibracje. A że całe lato nie smigałem po bahnach to nie wyszło wczesniej. Na zimówkach spokój,zakladam lato znowu to samo jade do kumpla a tam kazde koło rzekomo wywazone miało 15g błedu i po poprawce znikło wibrowanie.
Ostatnim aspektem jest też sama droga. Wiele razy tez za granica spotykam sie z tym że pozornie równa trasa jest tak spieprzona pod asfaltem że telepie cała buda i na moim eskowym zawieszeniu czuc to tym bardziej. Więc sprawdzajcie na dłuzszym dystansie i roznych drogach.
Warto przełozyć całe koła na poczatek od kogoś kto ma wsio idealnie i sie przejechać.
Długie jeżdzenie z wibracjami powodowanymi przez koła może poczynić szkody w zawieszeniu i potem beda dwa problemy.
Ja sam rok temu załozyłem nowy setup letni i pod koniec sezonu 130-140 wibracje. A że całe lato nie smigałem po bahnach to nie wyszło wczesniej. Na zimówkach spokój,zakladam lato znowu to samo jade do kumpla a tam kazde koło rzekomo wywazone miało 15g błedu i po poprawce znikło wibrowanie.
Ostatnim aspektem jest też sama droga. Wiele razy tez za granica spotykam sie z tym że pozornie równa trasa jest tak spieprzona pod asfaltem że telepie cała buda i na moim eskowym zawieszeniu czuc to tym bardziej. Więc sprawdzajcie na dłuzszym dystansie i roznych drogach.
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Jest jeszcze jedna przyczyna takich drgań...dokładnie w opisanym zakresie prędkości......a chodzi o przedni dyferencjał i luzy jakie w nim występują na flanszach, do których dokręcone są wewnętrzne przeguby napędowe.
Złap ręką za te flansze i poruszaj nimi w różne strony. Jeśli zauważysz nadmierne luzy promieniowe to duża szansa, że namierzyłeś właśnie problem. Przy tych prędkościach, flansze te wirując ze wspomnianym luzem, mają "bicie" promieniowe, co przekłada się na dość spore drgania w przednim napędzie (półosie - przeguby - koło).
Złap ręką za te flansze i poruszaj nimi w różne strony. Jeśli zauważysz nadmierne luzy promieniowe to duża szansa, że namierzyłeś właśnie problem. Przy tych prędkościach, flansze te wirując ze wspomnianym luzem, mają "bicie" promieniowe, co przekłada się na dość spore drgania w przednim napędzie (półosie - przeguby - koło).
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
Cenna uwaga! Flansze sie wymienia? Syszałem o dawaniu jakiś podkladek. Luzu nie mogą mieć w ogóle czy minimalny może byc?
Najbardziej ciekawi mnie co powowduje stuki przy przyspieszaniu na 1 biegu, czasem na 2. Jakby zrywanie przyczepności, głuchy styk spod samochodu. Jeśli to manierze dam znać. Może to rowniez pzegub wewnetrzny. Oby udalo sie rozwiązać te dwa problemy zjednym razem bo grzebanie sie w tym samochodzie już zaczyna mnie wkurzac.
Albo poptostu będę jezdzic aż coś j***nie ale z drugiej strony to nie w moim stylu...może w końcu wyjde na prosta
Najbardziej ciekawi mnie co powowduje stuki przy przyspieszaniu na 1 biegu, czasem na 2. Jakby zrywanie przyczepności, głuchy styk spod samochodu. Jeśli to manierze dam znać. Może to rowniez pzegub wewnetrzny. Oby udalo sie rozwiązać te dwa problemy zjednym razem bo grzebanie sie w tym samochodzie już zaczyna mnie wkurzac.
Albo poptostu będę jezdzic aż coś j***nie ale z drugiej strony to nie w moim stylu...może w końcu wyjde na prosta
