Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ MANUAL+Q] Luzy w napędzie [A6 C5 2.8Q]

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
tomekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 sty 2013, 15:04
Lokalizacja: Bełchatów

[ MANUAL+Q] Luzy w napędzie [A6 C5 2.8Q]

Post autor: tomekc5 » 06 wrz 2014, 18:30

Witam,
czy możecie stwierdzić na podstawie nagranego przeze mnie filmu:



czy taki luz jest prawidłowy?

Męczę się ze znalezieniem przyczyny szarpania przy zmianie biegów/ruszania..

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 wrz 2014, 21:05

myślę, że szukasz nie tam gdzie powinieneś a na pewno nie w ten sposób. jeśli przy ruszaniu i zmianie biegów to obstawiam sprzęgło, ewentualnie może poduszki pod skrzynią lub silnikiem.

tomekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 sty 2013, 15:04
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: tomekc5 » 06 wrz 2014, 22:41

Niestety, ale to na pewno nie sprzęgło i nie poduszki. Sprzęgło ma rok, a poduszki (silnik, skrzynia, dyfer) zostały sprawdzone dwa miesiące temu. Te, które były w nie najlepszej kondycji zostały wymienione.
Dlatego obstawiam luz gdzieś w napędzie - sprzęgłem muszę operować naprawdę bardzo delikatnie, żeby uniknąć stuku, któremu towarzyszy metaliczny dźwięk

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 07 wrz 2014, 07:56

Jak już to bym się czepiał prędzej luzu na przegubach albo na mechanizmie różnicowym. Wpierw sprawdziłbym przeguby czy nie mają luzu i wieloklin na półosi na który nasadzasz przegub. Ja akurat tam miałem luzy.

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 26 wrz 2014, 13:22

witam. mam dokladnie to samo....do tego telepie budą przy ok 100-140. doczytałem ze problem moze lezec w mechanizmie róznicowym przy skrzyni...mam nawet takie luzy w napedzie wyczuwalne i slyszalne podczas jazdy lekko ujmując i dodając gazu.... nie wiem jak to sprawdzic wiec nagrałem takie dwa filmiki z przedniego i tylnego kola i prosze by ktos sprawdził czy ma to samo. wymienilem juz pół samochodu :( u mnie ewidentnie z przodu auta raczej z okolic skrzyni ;/

http://w200.wrzuta.pl/film/7QXMoQ4LLNv/wp_20140726_001
http://w200.wrzuta.pl/film/2uZ3IkjRARj/wp_20140726_003

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 26 wrz 2014, 13:41

Mam podobne objawy (telepanie budą w przedziale 110-140). Tyle, że u mnie skrzynia działa poprawnie. Podejrzenia są na podporę wału.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 26 wrz 2014, 13:45

u mnie tez skrzynia działa poprawnie....jak rusze od zera i pre jak burza do 225km/h to nawet nie wiem kiedy mi biegi pozmnieniało :)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 27 wrz 2014, 21:36

kolego Robert , ten luz nie jest tylko u ciebie ( jeżeli mówimy o luzie w momencie puszczania gazu i dodawania) Pół samochodu to znaczy co ?

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 27 wrz 2014, 23:59

luz nie jest rzeczą normalną.....to na początek :)

wymieniłem tarcze, klocki, łożyska kół, wyważenie wału z podporą, poduszki mostu, poduszki skrzyni, poduszki silnika, dwa kpl kół i opon z wieeeelokrotnym wyważaniem w tym hunter....jedne felgi 19 rs6 drugie ori 17 z A8...i pewnie wiele wiecej o ktorych zapomnialem

*przeguby!!!! też :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl