Luzy polosi po wymianie przegubów
Luzy polosi po wymianie przegubów
Witam .Auto drga podczas jazdy z predkoscia około 60 km /h jak i powyzej 110km/h. 2 mc temu mechanik wymienił przeguby w prawej polosi , wewnetrzny i zewnetrzny . Teraz przy okazj innej naprawy okazało sie , ze na tej polosi jest duzy luz wzdłużny. Gdy chwyce tę półos i poruszam w strone do szkrzyni i spowrotem , to chodzi ona tak na mniej wiecej 3 cm . Co moze być przyczyna takiego stanu rzeczy ? Przeguby wymienione a mimo to jest luz ?
Druga sprawa to to , że gdy dojezdzam do skrzyżowania czuje jakby skrzynia zrzucała mocno biegi. Gość który robił skrzynie uważa , ze to nie jest wina skrzyni , bo jest nowe sprzegło hydrokinetyczne i sterowanik tez jest ok wg niego. Czy to mozliwe ze to od tej polosi jest taki objaw ?
Druga sprawa to to , że gdy dojezdzam do skrzyżowania czuje jakby skrzynia zrzucała mocno biegi. Gość który robił skrzynie uważa , ze to nie jest wina skrzyni , bo jest nowe sprzegło hydrokinetyczne i sterowanik tez jest ok wg niego. Czy to mozliwe ze to od tej polosi jest taki objaw ?
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Luz taki ma być, poruszaj dokładnie czy nie ma luzu góra dół. Tam luzu nie powinno być. No i na flanszach. Ja mam luz na lewej i mam zamiar właśnie to zrobić na dniach mam druga skrzynię to tylko przełoże. Co do mocnej zmiany biegów, to sprawdź stan oleju i jakim olejem została zalana skrzynia?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Sprawdzałem drugą półoś , tam luzu wzdłużnego nie ma w ogóle. Czyli z druga półosią coś nie tak ?mat1324 pisze:Półoś musi ruszać się wzdłuż, ponieważ inaczej nie mógłbyś skręcać. Sprawdź czy flansza nie ma luzu lewo-prawo.
Ta prawa chodzi tak leciutko wzdłuż ze az zdziwiony jestem . Wogóle nie trzeba było siły wkładać. Tak powinno chodzić? W innym aucie sprawdzałem to tam raczej to jest na sztywno - tak jak w mojej lewej polosi
[ Dodano: 2018-05-20, 22:06 ]
Olej niedawno zalewany , zmieniany . ZF fluid 5. Czy polosie moga dawac takie wrazenie uderzenia podczas zmiany biegów przy dohamowaniu ?repek92 pisze:Luz taki ma być, poruszaj dokładnie czy nie ma luzu góra dół. Tam luzu nie powinno być. No i na flanszach. Ja mam luz na lewej i mam zamiar właśnie to zrobić na dniach mam druga skrzynię to tylko przełoże. Co do mocnej zmiany biegów, to sprawdź stan oleju i jakim olejem została zalana skrzynia?
Ostatnio zmieniony 20 maja 2018, 22:09 przez emil1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Sterownik był przejrzany , wszystko z nim dobrze , tak mówił ten co robił skrzynie.repek92 pisze:Musi być luz ponieważ wewnętrznych przegub jest "pływający". I na nim kulki się ślizgają wzdłuż co powoduje ten ruch
Półoś nie powinno a oddawać takiego szarpnięcia. Obstawiam sterownik skrzyni że coś szwankuje.
Nie mam juz pomysłu co to moze być....
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
A jakieś błędy? A próbowałeś ręcznie zmieniać biegi? Sterownik hydrauliczny jest odpowiedzialny za zmianę biegów są tam zaworki hydrauliczne.
Sprawdź jeszcze czy nie jest zalany sterownik od skrzyni ale ten pod tapicerka pasażera pod nogami. Może do niego dostała się gdzieś wilgoć
Sprawdź jeszcze czy nie jest zalany sterownik od skrzyni ale ten pod tapicerka pasażera pod nogami. Może do niego dostała się gdzieś wilgoć
Ostatnio zmieniony 20 maja 2018, 22:17 przez repek92, łącznie zmieniany 1 raz.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Błędow zero. Drążek jest do wymiany bo nie działa + - . Ale gdy jadę na 3 i mam np wybrana 3 jke na drazku jako max bieg i zrzuce na 2 to nie ma takiego uderzenia. Tes sterownik hydrauliczny był wysyłany do kalibracji maszynowej nawet . Nie stwierdzono jego uszkodzeniarepek92 pisze:A jakieś błędy? A próbowałeś ręcznie zmieniać biegi? Sterownik hydrauliczny jest odpowiedzialny za zmianę biegów są tam zaworki hydrauliczne.