Konwerter - wymiana w 4.2 V8
Konwerter - wymiana w 4.2 V8
Cześć,
ponieważ w mojej okolicy nie ma żadnego ogarniętego mechanika od ASB czy nawet "kumatego" warsztatu samochodowego wymiana sprzęgła hydrokinetycznego spadła na mnie.
Swoją drogą nie wiem dlaczego mechanicy tak bardzo się tego boją skoro wymiana jest chyba nawet prostsza niż zwykłego sprzęgła w manualu.
Moje pytanie do Was, co może mnie zaskoczyć pod kątem ew kluczy ? Dojścia do śrub itp w V8 ? Kanał mam chwilowo zawalony i nie mam jak wejść pod samochód żeby się rozeznać.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
ponieważ w mojej okolicy nie ma żadnego ogarniętego mechanika od ASB czy nawet "kumatego" warsztatu samochodowego wymiana sprzęgła hydrokinetycznego spadła na mnie.
Swoją drogą nie wiem dlaczego mechanicy tak bardzo się tego boją skoro wymiana jest chyba nawet prostsza niż zwykłego sprzęgła w manualu.
Moje pytanie do Was, co może mnie zaskoczyć pod kątem ew kluczy ? Dojścia do śrub itp w V8 ? Kanał mam chwilowo zawalony i nie mam jak wejść pod samochód żeby się rozeznać.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Mysle ze zaskoczona cie tylko albo az dwa aspekty:
Waga skrzyni
Dostępnosc do śrub.
Nawet było na tv turbo ze wyjecie tej skrzyni bez targania silnika to we dwóch około 7h. Troche przesadzili ale ostatnio jak wymieniałem sondy to miałem problem a coś wiecej.
Musisz lape i kolektor odkrecic wydechowy aby rozruszni wyjac z tego co pamietam
Waga skrzyni
Dostępnosc do śrub.
Nawet było na tv turbo ze wyjecie tej skrzyni bez targania silnika to we dwóch około 7h. Troche przesadzili ale ostatnio jak wymieniałem sondy to miałem problem a coś wiecej.
Musisz lape i kolektor odkrecic wydechowy aby rozruszni wyjac z tego co pamietam

Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
Wydech zwalasz od kolektora na pewno,wszelkie jakies połaczenia też. Sama wymiana konwertera to delikatny manewr i trza go zrobić starannie by nie uszkodzić szyjki. Rozrusznik musisz out by go tam odkrecić. W A6 dostep gorszy jak w A8 która posiadam więc i ciasniej bedzie...
Waga skrzyni to trza miec jakis podpieracz bo 3 chłopa sie bedzie łamało przy tych 150 czy więcej kilogramach
Waga skrzyni to trza miec jakis podpieracz bo 3 chłopa sie bedzie łamało przy tych 150 czy więcej kilogramach
Nie rozumiem co jest do spartaczenia przy zmianie hydrokinetyka.
Ostatnio robiłem w najlepszym zakładzie w mieście swoje A4 2.0TDI - finał ? Za usługę zostawione ponad 1800zł a zniszczeń w samochodzie na ponad 5tys zł.
Dlatego z tą renomą nie szalałbym tak bardzo.
Sam parę lat temu w Omedze przeprowadzałem remont skrzyni (na gratach od midpartsa) i ze wszystkim poradziłem sobie sam. Problem w tym że przeprowadziłem się i nie mam już sprzętu ani kontaków żeby pewne rzeczy zrobić "od ręki" stąd moje pytanie. Ja jednak dam im szansę. Sknocą - będą płacić, fakturę muszą wystawić.
Ostatnio robiłem w najlepszym zakładzie w mieście swoje A4 2.0TDI - finał ? Za usługę zostawione ponad 1800zł a zniszczeń w samochodzie na ponad 5tys zł.
Dlatego z tą renomą nie szalałbym tak bardzo.
Sam parę lat temu w Omedze przeprowadzałem remont skrzyni (na gratach od midpartsa) i ze wszystkim poradziłem sobie sam. Problem w tym że przeprowadziłem się i nie mam już sprzętu ani kontaków żeby pewne rzeczy zrobić "od ręki" stąd moje pytanie. Ja jednak dam im szansę. Sknocą - będą płacić, fakturę muszą wystawić.