Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] Kodowanie Tiptronica

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gieras1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 lis 2014, 07:17
Lokalizacja: Końskie

[ TIP+Q] Kodowanie Tiptronica

Post autor: gieras1988 » 15 sty 2015, 07:22

Witam

Da się przeprogramować Tiptronica z 2001 motor 2.8+Q?
Chodzi o to żeby przy powiedzmy 50km/h nie wrzucał już 5
Mam problem z szarpaniem na wolnych obrotach i przy tym jak jadę powiedzmy wolno przy 1000-1300 obrotów na tej piątce to szarpie, dopiero jak zrzuci bieg i będzie koło tych 2000 obrotów jest jako tako
Na tą chwilę staram się korzystać z przycisków na kierownicy żeby trzymć go koło 2000 obrotów, ale takie sobie to rozwiązanie
Ogólnie mam w planie naprawić motor, ale niestety nie stanie się to szybko z powodu braku miejsca

Czytałem że można przeprogramować tak żeby jadąc na D były aktywne przyciski na kierownicy, ale wolałbym żeby dało się zrobić jak pisałem wyżej

mam teraz zakodowaną na 00033

Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, 08:48 przez gieras1988, łącznie zmieniany 1 raz.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 15 sty 2015, 07:32

Hej
Z tego co kiedyś tu czytałem to da się zaprogramować tipa tak, żeby nie uczył się jazdy i zmieniał biegi zawsze w podobny sposób, musisz tu pogrzebać bo z pewnością jest.

Awatar użytkownika
molodecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2014, 21:52
Lokalizacja: Teratyn (Hrubieszów-Chełm)

Post autor: molodecki » 15 sty 2015, 22:15

Kolego ja znalazłem gdzieś kiedyś tylko takie info może ci się przyda

Przez zmianę kodowania można między innymi wybrać pomiędzy dwoma strategiami działania trybu TIPTRONIC, czyli trybu w której ręcznie zmieniasz biegi guzikami na kierownicy, bądź lewarkiem.

1. tzw. "Nowa strategia tiptronica" - po osiągnięciu przez silnik wysokich obrotów skrzynia w trybie tiptronic zmieni bieg na wyższy sama, nawet jeśli nie naciśniesz +, chroniąc w ten sposób silnik i pozwalając Ci dalej przyspieszać. Jednocześnie nie pozwoli Ci zredukować ręcznie biegu, jeśli wiązałoby się to z wkręceniem silnika na zbyt wysokie obroty. W tej strategii pełne wciśnięcie gazu i guzika pod pedałem (kickdowna) powoduje redukcję biegu, jeśli obroty nie są za wysokie.

2. tzw. "Stara strategia tiptronica" - w trybie ręcznej zmiany skrzynia nie zmieni biegu na wyższy, choćbyś piłował na pełnym gazie i na maksymalnych obrotach silnika. Skrzynia zredukuje bieg dopuszczając do wkręcenia silnika na maksymalne obroty. Wciśnięcie kickdowna nie spowoduje redukcji biegów. Jednym słowem pełne posłuszeństwo kierowcy, umożliwiające katowane silnika.

Kod 00003: DSP włączone, nowa strategia
Kod 00033: DSP wyłączone, stara strategia
Kod 00013: DSP wyłączone, nowa strategia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl