Witam
Da się przeprogramować Tiptronica z 2001 motor 2.8+Q?
Chodzi o to żeby przy powiedzmy 50km/h nie wrzucał już 5
Mam problem z szarpaniem na wolnych obrotach i przy tym jak jadę powiedzmy wolno przy 1000-1300 obrotów na tej piątce to szarpie, dopiero jak zrzuci bieg i będzie koło tych 2000 obrotów jest jako tako
Na tą chwilę staram się korzystać z przycisków na kierownicy żeby trzymć go koło 2000 obrotów, ale takie sobie to rozwiązanie
Ogólnie mam w planie naprawić motor, ale niestety nie stanie się to szybko z powodu braku miejsca
Czytałem że można przeprogramować tak żeby jadąc na D były aktywne przyciski na kierownicy, ale wolałbym żeby dało się zrobić jak pisałem wyżej
mam teraz zakodowaną na 00033
Z góry dzięki za pomoc
[ TIP+Q] Kodowanie Tiptronica
- gieras1988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 24 lis 2014, 07:17
- Lokalizacja: Końskie
[ TIP+Q] Kodowanie Tiptronica
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, 08:48 przez gieras1988, łącznie zmieniany 1 raz.
- molodecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2014, 21:52
- Lokalizacja: Teratyn (Hrubieszów-Chełm)
Kolego ja znalazłem gdzieś kiedyś tylko takie info może ci się przyda
Przez zmianę kodowania można między innymi wybrać pomiędzy dwoma strategiami działania trybu TIPTRONIC, czyli trybu w której ręcznie zmieniasz biegi guzikami na kierownicy, bądź lewarkiem.
1. tzw. "Nowa strategia tiptronica" - po osiągnięciu przez silnik wysokich obrotów skrzynia w trybie tiptronic zmieni bieg na wyższy sama, nawet jeśli nie naciśniesz +, chroniąc w ten sposób silnik i pozwalając Ci dalej przyspieszać. Jednocześnie nie pozwoli Ci zredukować ręcznie biegu, jeśli wiązałoby się to z wkręceniem silnika na zbyt wysokie obroty. W tej strategii pełne wciśnięcie gazu i guzika pod pedałem (kickdowna) powoduje redukcję biegu, jeśli obroty nie są za wysokie.
2. tzw. "Stara strategia tiptronica" - w trybie ręcznej zmiany skrzynia nie zmieni biegu na wyższy, choćbyś piłował na pełnym gazie i na maksymalnych obrotach silnika. Skrzynia zredukuje bieg dopuszczając do wkręcenia silnika na maksymalne obroty. Wciśnięcie kickdowna nie spowoduje redukcji biegów. Jednym słowem pełne posłuszeństwo kierowcy, umożliwiające katowane silnika.
Kod 00003: DSP włączone, nowa strategia
Kod 00033: DSP wyłączone, stara strategia
Kod 00013: DSP wyłączone, nowa strategia
Przez zmianę kodowania można między innymi wybrać pomiędzy dwoma strategiami działania trybu TIPTRONIC, czyli trybu w której ręcznie zmieniasz biegi guzikami na kierownicy, bądź lewarkiem.
1. tzw. "Nowa strategia tiptronica" - po osiągnięciu przez silnik wysokich obrotów skrzynia w trybie tiptronic zmieni bieg na wyższy sama, nawet jeśli nie naciśniesz +, chroniąc w ten sposób silnik i pozwalając Ci dalej przyspieszać. Jednocześnie nie pozwoli Ci zredukować ręcznie biegu, jeśli wiązałoby się to z wkręceniem silnika na zbyt wysokie obroty. W tej strategii pełne wciśnięcie gazu i guzika pod pedałem (kickdowna) powoduje redukcję biegu, jeśli obroty nie są za wysokie.
2. tzw. "Stara strategia tiptronica" - w trybie ręcznej zmiany skrzynia nie zmieni biegu na wyższy, choćbyś piłował na pełnym gazie i na maksymalnych obrotach silnika. Skrzynia zredukuje bieg dopuszczając do wkręcenia silnika na maksymalne obroty. Wciśnięcie kickdowna nie spowoduje redukcji biegów. Jednym słowem pełne posłuszeństwo kierowcy, umożliwiające katowane silnika.
Kod 00003: DSP włączone, nowa strategia
Kod 00033: DSP wyłączone, stara strategia
Kod 00013: DSP wyłączone, nowa strategia