Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Klasyczny automat jak przeprowadzić adaptację.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Balu87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2015, 16:00
Lokalizacja: Opoczno

[ INNY] Klasyczny automat jak przeprowadzić adaptację.

Post autor: Balu87 » 01 lis 2015, 17:44

Witam
2 dni temu kupiłem Audi A6 C5 2.4 benzyna z 1998 roku. Skrzynia to klasyczny automat (nie tiptronic ani multitronic) i zauważyłem że przy spokojniejszej zmianie biegu na wyższy auto szarpnie i na dosłownie sekundę obroty silnika wzrastają. Auto kupiłem od znajomego który mówił mi że około 2 tygodnie temu było zmieniane sprzęgło oraz olej w skrzyni. Ale to chyba w takim razie nie powinno być takich problemów?
Na elektroda.pl poradzono mi abym przeprowadził adaptację/kalibrację. I tu wielka prośba do kolegów :) czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak to zrobić? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania skrzyni.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2015, 18:43

Ty masz tiptronica właśnie , z 2.4 nie było innych skrzyń w twoim roczniku - nie ma żadnej możliwości adaptacji w tych skrzyniach. Z twojego opisu wynika że skrzynia w czasie przełączania ma uślizg - albo konwerter albo sprzęgła w skrzyni. Możesz przybliżyć przy zmianie którego biegu ma to miejsce?

Proponuje się dokładanie dowiedzieć co było robione , kto to robił i się do tej osoby udać.

mako012640@onet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:51
Lokalizacja: jaworzyna slaska

Post autor: mako012640@onet » 01 lis 2015, 19:03

witam...mam podobny problem w tiptronicu..przy zmiane z 2 na 3 co to moze byc?

Balu87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2015, 16:00
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Balu87 » 01 lis 2015, 20:39

To może ja źle się zorientowałem. bo jak czytałem opisy jak odróżnić tipa od multi to znalazłem informacje że do ttego właśnie roku wkładano jeszcze inną skrzynię (w opisie było że to był klasyczny automat) i tym się zasugerowałem bo opis do tamtej właśnie pasował (nie mam tego przełożenia "S"). Co do historii serwisowej tej skrzyni: wymieniane podobno było sprzęgło i olej w skrzyni. A te szarpnięcia czuję na każdym biegu (może najmniej między 1-2).
Aha, jeszcze jedna kwestia. Jeśli przełącze na D lub R to nawet przy wciśniętym hamulcu czuję tak jakby bieg zaskoczył i delikatny ruch auta do przodu lub tyłu (w zależności czy włączę D lub R). Czy tak powinno być? Przepraszam za moje dla kolegów pewnie śmieszne pytania ale to mój pierwszy automat (choć nie pierwsze audi :] ) i nie mam doświadczenia z tymi skrzyniami...
Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2015, 20:43

tak ma się toczyć tak w każdym automacie jest , to co masz to jest klasyczny automat ( masz na wybieraku PRND432 i tryb ręczny ) oznaczenie jego to 5HP19FL lub w terminologi VAG - 01V


szczerze to wygląda na uślizg konwertera , można by jeszcze vagiem podejrzeć w blokach pomiarowych

skoro był on wymieniany to można podejrzewać że coś jest nie z tak z jego sterowaniem - w skrzyni masz sterownik hydrauliczny ( płyta zaworowa ) w nim jest zawór odpowiedzialny za lockup w konwerterze , jest jeszcze parę możliwości - proponuje udać się do specjalisty

Balu87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2015, 16:00
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Balu87 » 01 lis 2015, 20:56

Dokładnie tak mam na wybieraku :) Aha, rozumiem. A czy to poważna usterka? Czy poradzi sobie z tym każdy mechanik? I na jakie koszta (oczywiście orientacyjnie ) musiałbym się nastawiać? Czy jazda w takim stanie może uszkodzić coś dalej?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2015, 21:02

mako012640@onet pisze:witam...mam podobny problem w tiptronicu..przy zmiane z 2 na 3 co to moze byc?
tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3? to akurat może oznaczać uślizg sprzęgła w samej skrzyni - można spróbować wyczyścić sterownik hydrauliczny -, na forum ktoś to robił samemu

[ Dodano: 2015-11-01, 21:02 ]
Balu87 pisze:Dokładnie tak mam na wybieraku :) Aha, rozumiem. A czy to poważna usterka? Czy poradzi sobie z tym każdy mechanik? I na jakie koszta (oczywiście orientacyjnie ) musiałbym się nastawiać? Czy jazda w takim stanie może uszkodzić coś dalej?
Pozdrawiam
każdy mechanik - nie , skoro kupiłeś od znajomego to dowiedz się kto naprawiał wcześniej itd. i tam się udaj , jak warsztat solidny to powinna być jakaś gwarancja , chyba że naprawiane u przysłowiowego "mirka" i konwerter regenerowany u pana władka na kolanie ;)

można by sprawdzić jeszcze poziom oleju - jest specyficzna procedura której nie każdy przestrzega albo o niej nie wie :)

tu masz temat o oleju: all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm i http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2565 ... tne-linki/

Balu87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2015, 16:00
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Balu87 » 01 lis 2015, 21:07

Właśnie boję się że u takiego "fachowca" było to robione... no nic, jutro od rana męczę kolege o info do tego mechanika i zobaczymy jak sprawa się potoczy. A na chwilę obecną bardzo dziękuje za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja