Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Jaki dobrać dyfer do takiej skrzyni od 3.0 v6

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Jaki dobrać dyfer do takiej skrzyni od 3.0 v6

Post autor: MichalLbn » 07 lut 2017, 20:20

Witam! Poszukuje info na temat jakie oznaczenie dyfra do skrzyni:
» Skrzynia manualna
» Bieg 1 3.500
» Bieg 2 1.899
» Bieg 3 1.320
» Bieg 4 1.034
» Bieg 5 0.857
» Bieg 6 0.730
» Wsteczny 3.455
» Główne 3.375
oraz do
» Skrzynia manualna
» Bieg 1 3.750
» Bieg 2 2.059
» Bieg 3 1.320
» Bieg 4 0.933
» Bieg 5 0.710
» Bieg 6 0.561
» Wsteczny 3.455
» Główne 3.888

Ponadto potrzebuje info o jakich symbolach są skrzynie manualne quattro śa z a4 i a6 z silnikiem 3.0 benzyna v6 6 biegów i czy wszystkie mają taki sam dyfer i jaki???????
Dziękuję ślicznie za wszelakie info. Bardzo mi to potrzebne do projektu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lut 2017, 21:50

Do pierwszej skrzyni (FPW, FRE, GBD, HER, GDZ) pasuje dyfer o oznaczeniu EXY z A6 lub FUB z A4.
Do drugiej skrzyni (FTL, EKM, FTM, ENV, GBB) pasuje dyfer o oznaczeniu EUT z A6 lub ETS z A4. Ewentualnie może być HWC/EXC, ale ten dyfer jest od silnika 4.2. Pogrubione skrzynie pochodzą od A6.

W A6 z 3.0 quattro montowano tylko FPW, a w A4 z 3.0 quattro skrzynię FRE, FYF (przełożenie 37:9), GBE (przełożenie 37:9) i GBD. Do FPW szedł dyfer EXY. Do FRE i GBD szedł dyfer FUB, a do FYF i GBE dyfer o oznaczeniu ETR lub ETQ.

Szczegóły znajdziesz w tym zestawieniach: << link >>.
W mostach w A4 musisz patrzeć na kod wyposażenia G0L, czyli 6-biegowa skrzynia. Głównie bazowałem na tych informacjach.

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 08 lut 2017, 07:11

Dziękuję ślicznie za konstruktywna odpowiedz. ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lut 2017, 09:00

Mam nadzieję, że pomoże :).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lut 2017, 09:49

Dodam tylko że w skrzyniach A4 B6 są inne flansze półosi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lut 2017, 11:56

Dlatego są inne mosty :).

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 09 lut 2017, 18:22

Tak wiem że sa inne flansze, już to przerabiałem ;). Nie mam dostępu do etki. Chchiałbym się dowiedzieć:
1. jakie jest przełożenie dyfra w silniku 4.2 v8 audi a6 c5 ze skrzynią tiptronic 5hp24.
2. Czy dyfer FUB i ETT mają takie same przełożenia czyli 35:9

Jeśli dyfer który mi został po tiptroniku ma też takie przełożenie to nie będę musiał kupować.
Dziękuję za wszelkie info. Bardzo mi pomagacie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lut 2017, 20:09

Zaraz sprawdzę w ETCE.

[ Dodano: 2017-02-09, 20:09 ]
Ponownie zamieszczam zestawienia skrzyń i mostów: << link >>. Mosty podane przez Ciebie mają różne przełożenia. Szczegóły są w zestawieniu, które podałem. Dodatkowo most ETT montowany był z silnikiem 1.8 i 5-biegową skrzynią, a most FUB z silnikiem 1.8 i 3.0 oraz 6-biegową skrzynią.

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 10 lut 2017, 16:42

Dziękuję, już prawie kupiłem inny most niż potrzebuję. Info bardzo mi się przydało. Zmieniam w swoim aucie skrzynie i most na krótsza i dlatego kombinuje z mostem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl