Jak wymienić przegub w c5 1.9tdi ?
Jak wymienić przegub w c5 1.9tdi ?
Witam serdecznie. Mam prośbe odnośnie przegubu. Prosił bym o szczegułowy opis (krok po kroku) wymiany przegubu zewnętrznego w C5 1.9TDI i jakiej firmy najlepiej zakupić nie zadrogi a dobry, Ruville, Lobro, GKN Spidan, Metelli, Herzog chyba że znacie lepsze firmy???
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Kolego na przyszłość wpisz w szukajce "wymiana przegubu" i znajdziesz na pewno nie jeden szczegółowy opis.
Co do firmy najbardziej popularne i sprawdzone to Lobro, Spidan, Metelli.Stawiałbym na ten pierwszy czyli Lobro i nie szukaj nic innego.
Co do wymiany to:
1. na opuszczonym samochodzie odkręcasz śrubę (klucz 30) piasty, ściągasz koło
2. skręcasz koła (jeżeli prawe koło to w lewo, jeżeli lewe koło to w prawo i odkręcasz tylko jedną śrubę z wahacza który jest bliżej kabiny auta (ten do którego nie jest przykręcony amortyzator
3. odciągasz całą kolumnę w stronę przodu auta, przegub powinien Ci lekko wyskoczyć
4.wkręcasz w przegub śrubę którą już wykręciłeś (pozycja przegubu pozioma), tak długo aż przegub sam zeskoczy (kręcisz śmiało, nic nie urwiesz)
5. zakładasz nową gumę, dajesz smar do przegubu, jak jest zasyfiony to myjesz go i później dajesz do niego smar
6.analogicznie zakładasz tak jak ściągałeś, pamiętaj że trzeba dać nowe zabezpieczenie na półoś i wbić z czuciem na nią przegub, reszta to pestka
Całość zajęła mi 40 minut, nie spiesząc się.
Co do firmy najbardziej popularne i sprawdzone to Lobro, Spidan, Metelli.Stawiałbym na ten pierwszy czyli Lobro i nie szukaj nic innego.
Co do wymiany to:
1. na opuszczonym samochodzie odkręcasz śrubę (klucz 30) piasty, ściągasz koło
2. skręcasz koła (jeżeli prawe koło to w lewo, jeżeli lewe koło to w prawo i odkręcasz tylko jedną śrubę z wahacza który jest bliżej kabiny auta (ten do którego nie jest przykręcony amortyzator
3. odciągasz całą kolumnę w stronę przodu auta, przegub powinien Ci lekko wyskoczyć
4.wkręcasz w przegub śrubę którą już wykręciłeś (pozycja przegubu pozioma), tak długo aż przegub sam zeskoczy (kręcisz śmiało, nic nie urwiesz)
5. zakładasz nową gumę, dajesz smar do przegubu, jak jest zasyfiony to myjesz go i później dajesz do niego smar
6.analogicznie zakładasz tak jak ściągałeś, pamiętaj że trzeba dać nowe zabezpieczenie na półoś i wbić z czuciem na nią przegub, reszta to pestka
Całość zajęła mi 40 minut, nie spiesząc się.
usunieto 

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
witam serdecznie Klubowiczów
mam do wymiany przegub zewnętrzny w A6 c5 avant 1.9 tdi 2000 rok i spotkałem się z przegubami np. Lobro, Ruville, które mają zewn. ilość zębów 33 a w Spidanie 38 - sprzedawcy podają, że te i ten pasują do tego modelu.
Może mi ktoś pomóc i podać właściwą ilość zewn. zębów, żeby wybrać właściwy i uniknąć ponownej wymiany.
Czekam na kontakt
Pozdro
mam do wymiany przegub zewnętrzny w A6 c5 avant 1.9 tdi 2000 rok i spotkałem się z przegubami np. Lobro, Ruville, które mają zewn. ilość zębów 33 a w Spidanie 38 - sprzedawcy podają, że te i ten pasują do tego modelu.
Może mi ktoś pomóc i podać właściwą ilość zewn. zębów, żeby wybrać właściwy i uniknąć ponownej wymiany.
Czekam na kontakt
Pozdro

Szeniago 
