Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[Manual + Q] Gorący tunel środkowy

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

[Manual + Q] Gorący tunel środkowy

Post autor: Remo » 28 sie 2015, 10:52

Witam. Może ktos z Was miał podobny problem. Strasznie nagrzewa mi sie tunel środkowy, po przejechaniu 30km gorące są plastiki dookoła skrzyni oraz pod zapalniczką jak również obudowa pod ręcznym. Ogólnie ma sie wrażenie jakby farelka grzeła w środku. Auto po remoncie skrzyni, olej zalany ori z ASO, osłona termiczna skrzyni wymieniona na "prawie nową" resztę osłon tlumika na swoim miejscu. Zaczęło grzać po remoncie skrzyni oraz uszczelniany był silnik. Jaka powinna być temperatura skrzyni?? bo u mnie jest mega gorąca a mechanicy rozkładają ręce. Pozdrawiam Remo

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 28 sie 2015, 11:08

Co może być przyczyną chyba nikt Ci nie powie kolego..
Jedyna rozsądna odpowiedź do skrzynia do reklamacji..póki jeszcze nie stanęła..
Skrzynia absolutnie nie ma prawa grzać się do tak odczuwalnych temperatur.
Inne wrażenia?
Trzymanie auta?
Słaba dynamika?

Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Remo » 28 sie 2015, 11:24

Robert74 pisze:Co może być przyczyną chyba nikt Ci nie powie kolego..
Jedyna rozsądna odpowiedź do skrzynia do reklamacji..póki jeszcze nie stanęła..
Skrzynia absolutnie nie ma prawa grzać się do tak odczuwalnych temperatur.
Inne wrażenia?
Trzymanie auta?
Słaba dynamika?
Na dynamikę nie mogę narzekać, biegi wchodzą jak w masełko, skrzynia była sprawdzana bo myśleli że za ciasno ją spasowałi ale chodzi lużno. Aaa zapomniałem dodać że sprzegło było wymieniane. Po przejechaniu 200km zanim sie zorientowałem że grzeje bo było 30 stopni na zewnątrz wrzuciłem auto na kanał i skrzynia była tak gorąca że nie szło jej dotknąć. Osłona termiczna była w kiepskim stanie bo nie miała juz warstwy aluminiowej tylko sam filc ale wymieniowa na prawie funkiel nówka i jest to samo. Troche dziwne bo skrzynia odizolowana a dalej grzeje.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 sie 2015, 11:22

możę nie skrzynia się grzeje a mechanizm torsena - rózne opony tył i przód lub przełożenia mostu i skrzyni inne ?

Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Remo » 31 sie 2015, 17:07

enduro7 pisze:możę nie skrzynia się grzeje a mechanizm torsena - rózne opony tył i przód lub przełożenia mostu i skrzyni inne ?
Opony są tej samej firmy, możesz kolego rozwinąć temat z tym przełożeniem mostu i skrzyni?? Bo mnie boli jak stoji na parkingu a jeżdzić nie można :P

[ Dodano: 2015-08-31, 17:07 ]
A to nie jest tak że jakby przełożenie mostu i skrzyni się nie zgrywały to nie dałoby się jechać??

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 wrz 2015, 21:11

właśnie torsen ma za zadanie kompensować minimalne różnice jednocześnie rożdzielając płynnie moment obrotowy na przód i tył -działa na zasadzie zeszperowanego mechanizmu róznicowego z tym żę nie ma tam satelit a jest zespół przekładni ślimakowych

przy różnych przełorzeniach przekładni głównej przodu i tylniego dyfra te różnice są ogromne a nie minimalne
torsen to wytrzyma ale tylko do czasu gdy olej nie straci włąściwości smarnych na wskutek zbyt wys temp z powodu zbyt dużego obciążenia wynikającego z róznicy przełożeń przodu i tyłu

sprawdz jaką masz skrzynię i jaki tyfer i czy jest to sparowane pod wzg przełożeń
czsem torsen wytrzyma a padnie tylni dyfer

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl