[Manual + Q] Gorący tunel środkowy
- Remo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
- Imię: Remigiusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
[Manual + Q] Gorący tunel środkowy
Witam. Może ktos z Was miał podobny problem. Strasznie nagrzewa mi sie tunel środkowy, po przejechaniu 30km gorące są plastiki dookoła skrzyni oraz pod zapalniczką jak również obudowa pod ręcznym. Ogólnie ma sie wrażenie jakby farelka grzeła w środku. Auto po remoncie skrzyni, olej zalany ori z ASO, osłona termiczna skrzyni wymieniona na "prawie nową" resztę osłon tlumika na swoim miejscu. Zaczęło grzać po remoncie skrzyni oraz uszczelniany był silnik. Jaka powinna być temperatura skrzyni?? bo u mnie jest mega gorąca a mechanicy rozkładają ręce. Pozdrawiam Remo
- Remo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
- Imię: Remigiusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Na dynamikę nie mogę narzekać, biegi wchodzą jak w masełko, skrzynia była sprawdzana bo myśleli że za ciasno ją spasowałi ale chodzi lużno. Aaa zapomniałem dodać że sprzegło było wymieniane. Po przejechaniu 200km zanim sie zorientowałem że grzeje bo było 30 stopni na zewnątrz wrzuciłem auto na kanał i skrzynia była tak gorąca że nie szło jej dotknąć. Osłona termiczna była w kiepskim stanie bo nie miała juz warstwy aluminiowej tylko sam filc ale wymieniowa na prawie funkiel nówka i jest to samo. Troche dziwne bo skrzynia odizolowana a dalej grzeje.Robert74 pisze:Co może być przyczyną chyba nikt Ci nie powie kolego..
Jedyna rozsądna odpowiedź do skrzynia do reklamacji..póki jeszcze nie stanęła..
Skrzynia absolutnie nie ma prawa grzać się do tak odczuwalnych temperatur.
Inne wrażenia?
Trzymanie auta?
Słaba dynamika?
- Remo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
- Imię: Remigiusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Opony są tej samej firmy, możesz kolego rozwinąć temat z tym przełożeniem mostu i skrzyni?? Bo mnie boli jak stoji na parkingu a jeżdzić nie można :Penduro7 pisze:możę nie skrzynia się grzeje a mechanizm torsena - rózne opony tył i przód lub przełożenia mostu i skrzyni inne ?
[ Dodano: 2015-08-31, 17:07 ]
A to nie jest tak że jakby przełożenie mostu i skrzyni się nie zgrywały to nie dałoby się jechać??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
właśnie torsen ma za zadanie kompensować minimalne różnice jednocześnie rożdzielając płynnie moment obrotowy na przód i tył -działa na zasadzie zeszperowanego mechanizmu róznicowego z tym żę nie ma tam satelit a jest zespół przekładni ślimakowych
przy różnych przełorzeniach przekładni głównej przodu i tylniego dyfra te różnice są ogromne a nie minimalne
torsen to wytrzyma ale tylko do czasu gdy olej nie straci włąściwości smarnych na wskutek zbyt wys temp z powodu zbyt dużego obciążenia wynikającego z róznicy przełożeń przodu i tyłu
sprawdz jaką masz skrzynię i jaki tyfer i czy jest to sparowane pod wzg przełożeń
czsem torsen wytrzyma a padnie tylni dyfer
przy różnych przełorzeniach przekładni głównej przodu i tylniego dyfra te różnice są ogromne a nie minimalne
torsen to wytrzyma ale tylko do czasu gdy olej nie straci włąściwości smarnych na wskutek zbyt wys temp z powodu zbyt dużego obciążenia wynikającego z róznicy przełożeń przodu i tyłu
sprawdz jaką masz skrzynię i jaki tyfer i czy jest to sparowane pod wzg przełożeń
czsem torsen wytrzyma a padnie tylni dyfer